טיילור סוויפט סיימה את שנת 2014 ככוכבת המכירות הכי גדולה בתעשיית הפופ האמריקנית, עם 3.6 מיליון עותקים שנמכרו מאלבומה האחרון "1989". סוויפט בת ה-25, נחשבה משך כמה שנים ליהלום הכי נוצץ של מוזיקת הקאנטרי (או הפופ-קאנטרי) באמריקה, עם זכיות בפרסים בטקסים הנחשבים, עד שבאלבומה האחרון עשתה קרוס-אובר קטן לפופ, עם להיטים כמו "Shake It Off", מה שכצפוי הגביר את הפופולריות וההצלחה שלה. לא סתם היא נבחרה לפתוח את השנה החדשה בטיימ'ס סקוור בניו יורק.

לאורך כל הדרך "מכרו" סוויפט ומשפחתה לתקשורת ולקהל סיפור נחמד לפיו בגיל שתים עשרה היא החלה ליצור שירים, אחרי שטכנאי מחשבים, שהגיעה לבית הוריה בעיירה רידינג שבמדינת פנסילבניה, כדי לתקן מחשב, לימד אותה במקרה לנגן מספר אקורדים בגיטרה, שהיתה מונחת במקרה בפינת החדר. האגדה הזו, על ילדה בת 12 שלומדת במהירות אקורדים בודדים ומכאן מתחילה ליצור שירים, שיביאו אותה לצמרת המוזיקה בעולם, קסמה למיליוני המעריצים של סוויפט.

סקיצה ראשונה בגיל 12

אלא שכעת נחשף הסיפור האמיתי. ה"דיילי מייל" הבריטי שלח כתב במיוחד לעיר הולדתה של סוויפט, כדי לפגוש את האיש שלימד אותה מוזיקה. רוני קרמר הוא באמת בעלים של חנות מחשבים וטכנאי תיקונים, אבל הוא גם בעלים של אולפן הקלטות קטנטן ובעל ידע במוזיקה ובנגינה בגיטרה. "שמעתי על טיילור מאחי, שהיה מארגן ערבי קריוקי שהיא שרה בהם כילדה", הוא מספר לכתב של ה"דיילי מייל". "פגשתי אותה לראשונה כשהיא היתה בת שתים עשרה, בשנת 2002. אחי הביא אותה אלי לחנות יחד עם אמה ואחיה, ושאל אותה אם היא תרצה להקליט אצלי דמו (דיסק עם סקיצות לשירים). הקלטתי אותה מבצעת כמה קאברים. זה היה הדמו הראשון שלה. לא משהו מדהים, אבל דמו".

"אחרי שהקלטנו את הדמו, אמה של טיילור, אנדריאה, ביקשה ממני שאלמד אותה שיעורי נגינה בגיטרה. היא רצתה שטיילור תלמד לנגן מוזיקת קאנטרי. אמרתי לה שאני לא יודע אם אצליח ללמד אותה קאנטרי, בגלל שאני יודע רוק, לא קאנטרי. בסוף לימדתי אותה - בהתחלה היא באה אלי, אבל בהמשך הייתי מגיע לבית של משפחת סוויפט בוויומיסינג. השיעורים היו פעמיים בשבוע, שלישי וחמישי, מ-17:00 עד 20:00, שלוש שעות כל שיעור, בסכום של 32 דולר לשעה. אולי תיקנתי להם פעם אחת את המחשב, אבל רוב הזמן לימדתי אותה לנגן בגיטרה. אחרי שהיא למדה אקורדים לימדתי אותה איך ליצור מבנים של שירים, וטכניקות נגינה, כמו להזיז את יד שמאל לאורך ה'גשר' של הגיטרה, כדי לעבור סולם, מבלי להסתבך עם האצבעות".

"החליטו שהסיפור האמיתי לא מוכר מספיק טוב"

ומה יש לקרמר איש המחשבים והמוזיקאי החובב להגיד על כך שטיילור סוויפט והמשפחה שלה סיפרו סיפור קצת אחר? "אני לא רוצה להיות זה שמחבל בהצלחה של אחרים. ומשום מה אני אפילו לא יודע אם אני כועס עליה ועל המשפחה שלה. זה כנראה צוות יחסי הציבור שלה, שהחליט שהסיפור על בחור קירח ושמנמן בן 36 שלימד אותה לנגן ולכתוב שירים, הוא לא סיפור שימכור אותה מספיק טוב".

אין תמונה
"אבא שלה, סקוט, היה אומר לי: 'אשתי לא אוהבת אותי". טיילור סוויפט כילדה, עם אמה אנדריאה

"טיילור היתה תלמידה טובה", ממשיך קרמר בסיפור. "התחלנו עם אקורדים פשוטים כמו G, D, E, A. היו לה בהתחלה בעיות עם אקורדים יותר מסובכים, כמו F ו-B. ה-F ממש היה קשה לה מבחינת האצבוע, אז לימדתי אותה שאם היא רוצה לנגן שיר ב-F, שתנגן D ותשמש ב'קאפו' על השריג השלישי. תשים לב שכאשר היא מנגנת, עד היום, היא עדיין מזיזה הרבה את ה'קאפו'. את זה היא למדה ממני".

"בהתחלה ההתקדמות שלה היתה איטית. בחודשיים הראשונים חשבתי שזו בדיחה. חשבתי לעצמי, נו, עוד משפחה עשירה". אבל טיילור סוויפט הקטנה התמידה, והתחילה לעבוד עם תוכנת כתיבת שירים והקלטה בשם "Ableton Live". "הסברתי לה - זה הפזמון שלך, זה הבית, תשחקי איתם, ותראי מה יוצא לך. את יכולה לכתוב בית אחד ופזמון אחד, והנה יש לך שיר. זה נשמע לה טוב, והגיוני".

"אף אחד לא רוצה לראות כוכבת פופ שמנה"

מי שגרמה לשניים, טיילור התלמידה ורוני המורה, להיפרד, היא אמה של סוויפט, אנדריאה, שביקשה מאיש המחשבים והמורה לגיטרה שיבנה לבת שלה אתר אינטרנט. "בגלל אמא שלה הפסקתי לעבוד איתה", אומר קרמר ל"דיילי מייל". "האמא שלה היתה ממש כמו פיל בחנות חרסינה. אם לא עזבתי באמצע את מה שעשיתי באותו הרגע, בגלל שטיילור ביקשה משהו, היא היתה יוצאת מהכלים, מאבדת את העשתונות".

קרמר גם חושף את מערכת היחסים הרעועה שהיתה בין הוריה של טיילור סוויפט: "היחסים ביניהם לא היו טובים. אבא שלה, סקוט, היה אומר לי: 'אשתי לא אוהבת אותי. אני מנסה לעזור לבת שלי, ועושה את כל הדברים הנכונים, ולאשתי ממש לא אכפת".

אחד הסיפורים הזכורים לקרמר במיוחד הוא סיפור הטאקו-בל. "אחיה של טיילור, אוסטין, היה אז ילד שמנמן. היום הוא כבר לא שמנמן, אבל אז הוא היה. הוא רצה לאכול טאקו-בל (רשת מזון-מהיר ידועה באמריקה). טיילור אמרה 'גם אני רוצה טאקו-בל'. אז אמא שלך הלכה לקנות, וחזרה עם טאקו-בל רק לאוסטין. לטיילור, שנאלצה להסתפק בסלט, היא אמרה: 'אף אחד לא רוצה לראות כוכבת פופ שמנה'".