ירון סתוי (צילום: מוניקה ליסיקה)
"ואז גילמור אמר לי 'בו ננגן סאמר טיים בלה מינור". ירון סתוי | צילום: מוניקה ליסיקה

ירון סתוי, נגן גיטרה בס וקונטרה בס ישראלי, ניגן לפני כמה ימים באירוע צדקה בלונדון, בהרכב שליווה על אותה במה את דיוויד גילמור מ"פינק פלויד", לילי אלן, שיין מק'גואן מ"The Pogues", גרהאם מקפירסון מ"מאדנס" ועוד סלבז רבים, ביניהם דוגמנית-העל קייט מוס.

"מדובר באירוע התרמה סגור של ארגון 'הופינג', בראשותה של מעצבת האופנה בלה פרויד, נכדתו של זיגמונד פרויד", מספר סתוי. "רק כ-250 מוזמנים, מיליונרים וסלבז מהעילית של לונדון הוזמנו ל'קפה דה-פריז'. התוכנית כללה פארודיה על תוכנית הריאליטי "לבריטניה יש כישרון" עם זמרים מאוד מפורסמים, כשסלבריטיז ברמה של קייט מוס יושבים בחסר השופטים ומצביעים. ההצבעות שנספרו הגדילו את התרומה עבור כל שיר ושיר. השיר של לילי אלן, למשל, גרף הכי הרבה "הצבעות", בגובה 70 אלף פאונד. סך הכל נאספו בערב כחצי מיליון פאונד".

"ניגנתי עם גילמור את 'סאמר טיים', ואז קייט מוס עלתה לשיר"

דיוויד גילמור בהופעה (צילום: Jo Hale, GettyImages IL)
"השתתפתי גם בהקלטות של האלבום האחרון שלו". דיוויד גילמור | צילום: Jo Hale, GettyImages IL

"דיוויד גילמור עלה לבמה בעקבות דרישה של הקהל", אומר סתוי, "ואז הוא אמר לי 'בוא ננגן 'סאמר טיים' בלה מינור'. היה ברור שלא ננגן שיר של פינק פלויד, ואז קייט מוס עלתה לשיר על הבמה, והיא שרה והתחילה להתפתל ולזחול על הרצפה, ובעיתונים למחרת כתבו שהיא הייתה שיכורה, אבל זאת הייתה מסיבה וכולם שתו".

לסתוי זאת כבר הפעם השלישית שהוא מנגן עם גילמור: "השתתפתי גם בהקלטות של האלבום האחרון שלו 'און אן איילנד', כנגן קונטרה בס. הקלטנו ב'אבי רוד' שירים בסגנון ג'אזי, אבל לאכזבתי השירים שניגנתי לא נכנסו בסוף לאלבום, כנראה שהם לא התאימו לו לאלבום הנוכחי".

לגילמור הגיע סתוי בעקבות חברותו עם פיל מנזנרה, הגיטריסט המוכשר של להקת 'רוקסי מיוזיק' וחבר טוב של גילמור, שהפיק לו את האלבום האחרון. "אני מנגן עם פיל כבר מספר שנים", מספר סתוי, "וגם ניגנתי במספר אלבומים שלו, ולאחרונה חזרנו מסיבוב הופעות".

"קייט מוס אמרה שתשמח להצטרף ללהקה שלנו"

אחרי ולפני ההופעה הסתובב סתוי עם אורחי האירוע ושוחח עם גילמור על החיים. "הוא אמר שיש לו רעיונות לעשות עוד אלבום סולו, הרי 20 שנה הוא לא עשה אלבום סולו, ועכשיו הוא אומר שיש לו כל מיני רעיונות לאלבום חדש.

"קייט מוס אהבה מאוד את ההרכב שלנו, דיברנו הרבה וצחקנו, הזמנתי אותה להצטרף ללהקה שלנו, והיא אמרה שהיא תשמח, אז לך תדע. "בסך הכל זה היה מדהים. לא האמנתי שאני אגיע לנגן עם אמנים כאלה, זה ממש חלום, גילמור ממש מנגן ושר כמו אלוהים".