"שעה של אור" הוא אוסף שירים מיוחד שיצרה חברת "לינקטון" ברוח התקופה, והשני בסדרת האוספים המיוחדים שלה אחרי "שיר וזיכרון". אנשי החברה, שמתמחים בהפצת סינגלים לכלי התקשורת בישראל, פנו לאמנים וביקשו מהם שירים. מהיבול שהגיע הורכב האוסף, הכולל עשרים שירים, כתריסר מהם חדשים, או חידושים שירים מהעבר. חלקם אף הוקלטו במיוחד לכבוד הפרויקט.

"הפעם בחרנו לנסות לקדש את החיים ולתת מבט אופטימי, דווקא בימים קשים", אומרים בלינקטון. "בתור מאמינים גדולים בכוחה של המוזיקה לחבר, לאחד ולתת כוח, במטרה להציע אלטרנטיבה של תקווה, עידוד ותמיכה בחיילינו ובאזרחים בעורף שהפך לחזית. כל שיר מציע הסתכלות מיוחדת על המצב ופרשנות אישית לרגעים ולנושאים החשובים שעלו לאחרונה, מבפנים ומחוץ. בזכות האמנים הנהדרים שנרתמו למבצע, אנו מרגישים שהצלחנו לבנות אוסף שכשמו, מצליח להעניק שעה של אור ולהזכיר שעוד לא אבדה תקוותינו".

אמנים ישראלים - "שיר געגועים"

"שיר געגועים" הוא אחת הפנינים הנסתרות בקריירת הכתיבה של מאיר אריאל ז"ל. יחד עם הלחן הנפלא של דויד ברוזה, שגם ביצע אותו במקור. לכבוד החתונה של יהל דורון (מהצמד גיא ויהל) עם הזמרת נעמה כהן, פנה אחיו, המוזיקאי יהונתן דורון, לשורה של אמנים שנרתמו לחידוש השיר, כמתנה והפתעה לזוג. לעיבוד ולהפקה המוזיקלית שותף גיא מנטש, החבר מהצמד, ובשירה מצטרפים אל גיא ויהונתן: חמי רודנר, סיוון טלמור, לינה מח'ול, פיטר רוט, דנה עדיני, אפרת גוש, לירן דנינו, מיקה שדה, שחר אבן צור, ניר פרידמן, עופר מאירי, יהודה חופש וליאונל.

 

פרויקט השדכן של תומר אסולין - "זמן"
מילים, לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: תומר אסולין

המוזיקאי והיוצר תומר אסולין ריכז סביבו חבורה עליזה: שון גיטלמן, רמי תלמיד, אור קולנברג, ישי רזיאל, בן שופן, נועה קירל, שירן אלעד ושמוליק ישורון. יחד הם שרים את "זמן", שנשמע אופטימי. הפרויקט כולו נקרא "השדכן", במטרה לשדך מחדש את החלקים של העם היושב בציון.

"זה זמן לומר תודה למעלה, לחייך אל החיים, זמן לומר עוצרים לרגע, זמן לשינויים, זה זמן לומר שאם אהבנו, נאהב עכשיו יותר, זמן להתקרב, לא לוותר / זה זמן לומר יש לנו כוח, אנחנו חזקים, זמן לומר שאם נתקענו, אנחנו ממשיכים, זה זמן לומר שאם שתקנו, עכשיו יש קול גדול, זמן עכשיו לתת פה את הכל / זמן אהבה זמן לחלום, זמן לחבק וזמן לומר שלום, זמן לאהוב עכשיו אז תני לי יד חבקי אותי חזק, זמן עכשיו למחוק את המרחק / זה זמן לקפוץ זה זמן לשמוח, כי אין לנו ברירה, זה זמן למחוק זה זמן לסלוח, זמן לתת בחזרה / זמן לומר תפילה למעלה, זמן בשביל הלב, זמן להתנער מהכאב / זמן אהבה זמן לחלום, זמן לחבק וזמן לומר שלום, זמן לאהוב עכשיו אז תני לי יד חבקי אותי חזק, זמן עכשיו למחוק את המרחק".

 

דיאנה גולבי - "הירח חצי חצי"
מילים ולחן: יואב אסינג

"הירח חצי חצי, לידו כוכב נופל, חצי אור  - וחצי חושך, באוקיאנוס האפל / גם אני בוחרת כמוהו, בין הטוב ובין הרע, מן הבכי והצער, יש עוד דרך חזרה / עף למעלה בשמיים, והכל הכל רואה, את היופי את הפחד, אט לאט הוא מתמלא / גם אני בוחרת כמוהו, בין הטוב ובין הרע, מן הבכי והצער, יש עוד דרך חזרה".

 

בן גולן - "ליפול בצל"
מילים ולחן: בן גולן

"יושב מתחת לעץ רחוק, עלים מנגנים לי שיר עמוק, עם קולות נעימים שרק הטבע מכיר / רוח קרירה עולה באפי, ריח של בית עוטף את כולי, געגוע סוחף מתעצם עם רוחות באויר / ויש קול שאומר לי, שהגיע הזמן, להחליט אם להמשיך, או לחזור וללכת מכאן / כשהעץ גדל, ענפים ועלים מגדל, ואני שוב שואל אם אשאר כאן
אם השמש זה הבית ואני מהצמרת נופל, אז מי בכלל רוצה ליפול בצל? / שם זה הבית שם הלב, זה המקום שכל כך שואב, ממך כל פיסה קטנה של געגוע / ואין לי ענין בחול בזב כאן, באדמה שעליה נשען, כל כך הרבה מרחב ועץ אחד רק נטוע / ואמא אומרת, שאסור לוותר, שהבית תמיד יחכה , מעבר לגדר / כשהעץ גדל, ענפים ועלים מגדל..."

 

אדיר גץ - "שבע ועשרים"
מילים ולחן: אדיר גץ, עיבוד והפקה מוזיקלית : דור אלקלעי

"השעה הייתה שבע ועשרים, התקשרת אליי ושאלת, מה עם הכלב מה עם ההורים, לא היית צריך לספר לי
מה אתה עובר, הרי אני מכירה אותך יותר מכל אחד אחר, הבטחת שתשוב בלי לאחר / אל תדאגי לי, אני יודע לדאוג לעצמי, הרי הבטחתי לחזור אל תבכי, אל תדאגי לי אני שם עם האחים שלי, אני בוטח בהם והם בי, חייב לנתק אהובתי / והיא מחכה, לא נרדמת גם לא לדקה, מתפללת רק שתשוב, כבר אליה בחזרה, והיא מחכה
הלב רוטט מכל הודעה, מדמיינת שאתה מגיע, ומחבק אותה בחוזקה / תמיד ידעתי, שיום יבוא ותהיה לגיבור, עם אש בעיניים וכוח לשמור, על המקום בו גדלת בחום ובקור, נרדמתי מעט, וכמובן חלמתי אותך, מחובקים מול ירח וראשי על כתפך, אהובי, אל הנצח אקח לי אותך / אל תדאגי לי... והיא מחכה..".

 

עידן-חיים דוד ואסנת הראל - "עצמת הדממה"
מילים, לחן ועיבוד: עידן-חיים דוד

"מרוצת השנים תכבה את היום, איש לא ישמע, איש לא ינשום, ואתה במילים נוגע / המולת האתמול תסנוור את התום, איש לא יראה, איש לא ירגיש את החום, כשאתה בי נוגע / רגע, תן לי עוד יום, שקט, כמו בחלום, איש לא יירה בי חיצי הרדמה, איש לא ישמע עוד קולות מלחמה, תן לי לחיות את עוצמת הדממה".

 

רוחמה רז - "בדמייך חיי"
מילים ולחן: נעמי שמר, עיבוד והפקה מוזיקלית: גלעד שפירא

"המילים העתיקות נותנות בי כח, בקולות העתיקים אמצא מרפא, הם עוזרים לי לחיות, הם עוזרים לי לצמוח, לברוא עולם יותר יפה, ואעבור עלייך ואראך, מתבוססת בדמייך, ואומר לך בדמייך חיי, חיי, חיי, בדמייך חיי ואומר לך בדמייך חיי / ופתאום מעל ראשי נפתחת קשת, מניפה צבעונית נפרשת, מבשרת חיים, מבשרת תקווה, ושלום ושלווה וחסד / ואעבור עלייך...".

 

שירן אברהם - "מציאות"
מילים ולחן: שירן אברהם, עיבוד: רון בקאל, הפקה מוזיקלית: משה דעבול

"על כל אחד ואחד, בכל יום ויום, עוברים גלים ומשברים, בצבע אדום / מסובכים בסיבוכים, עמוק בבוץ מתלכלכים, אין שום סיבה להאמין, שמזה נצא חיים / גם אם זה נגד רצוננו, זו המציאות שלנו, גם אם היא קשה לא נוותר, זו המציאות שלנו, לא נוכל לבחור בעם אחר, זו המציאות שלנו, להאמין ולא להישבר / בכל עת בכל שעה, עדיין יש לנו תקווה, גם אם עייפנו והדרך ארוכה, תמיד נישא תפילה / גם אם זה נגד רצוננו, זו המציאות שלנו, גם אם היא קשה לא נוותר, זו המציאות שלנו, לא נוכל לבחור בעם אחר, זו המציאות שלנו, להאמין ולא להישבר...".

 

רועי סנדלר - "פרחים בקנה"
מילים: דודו ברק, לחן: אפי נצר, עיבוד והפקה מוסיקלית: ערן כרמי

"כשאביב נרדם יעור בחוורון, בשדות האש ייתם הקרב האחרון, ובוקר נהדר מן הבקעה להר, אז יעלה בזמר ורון / השמש ידם בין עזה לרפיח, ירח ילבין על פסגת החרמון, פרחים בקנה ובנות בצריח, ישובו לעיר חיילים בהמון / ילדה אחת קטנה ובידה זרים, לעיר הלבנה תצא אז בשירים, ולחייל נרגש תשים סביון בדש, והשמיים כה בהירים / השמש ידם בין עזה לרפיח... / החיילים לעיר יגיעו בעם רב, עם נערות ושיר ועם פרחי זהב,
וכל אשר אתמול ידע מכאוב ושכול, לא עוד ידע שלכת וקרב / השמש ידם בין עזה לרפיח... ".

 

רותי נבון - "שיר נבואי קוסמי ועליז"
מילים: עלי מוהר, לחן: יוני רכטר, הפקה מוזיקלית: אסי טל

"כמו עמוד ענן, כך תלך לפני העדר, תבין הכל, תדע, לא תאמר מילה אחת, כמו עמוד עשן תעלם בתוך החדר, משהו בך יאמר לך המשך בדרכך, כמו שביל החלב שחוצה את השמיים, אתה הולך ישר, לא שם לב לכוכבים, שזוהרים כדי לסנוור את העיניים משהו בך יאמר לך המשך בדרכך הו, לך ישר, לך לבד, אל תפחד.אוהו אוהו או. אל תכעס, לך תמים, לך אחד / כמו אווז הבר שחולף בשמי הערב, הוא טס בראש החץ, לא נרתע מן המרחק, והאינסטינקט מראה ובורא לו את הדרך, משהו בך יאמר לך המשך בדרכך, כמו בריז´יט ברדו שתפסה כבר את העסק, השאירה מאחור את הטוב ואת הרע, ועל העניינים היא צופה מן המרפסת, משהו בך יאמר לך הפסק / בלי להתכוון תן לעצמך ללכת, כל החישובים ייגמרו מאליהם, כמו העץ שקם לתחייה מן השלכת, משהו בך יאמר לך המשך".

 

אלון עדר - "הילד שנשאר"
מילים: רן דרום, לחן: רן דרום, אלון עדר, עיבוד והפקה מוזיקלית : אלון עדר ולהקה

"עוד שנה עברה, שום אסון לא קרה / אבל בעיתונים מתעקשים, שהנה זה בא, הסוף של כל הסופים, הקץ של כל האנשים / הילד נשאר, הגשם חזר, ובגדול, העולם הזה עובד למרות הכל / עוד עונה חלפה, את עדיין מאוד יפה / אבל החברים מתעקשים, שהנה זה בא, הסוף של כל האוהבים, הקיץ של הנדודים".

*שיר חדש מתוך אלבומו הבא של אלון עדר שצפוי בקרוב.

 

שי צברי - "תפילת הדרך"
מילים: סידור סעדיה גאון, לחן: שי צברי, עיבוד והפקה מוזיקלית: אסף תלמודי

"תפילת הדרך, יהי רצון מלפניך ה' אלהיי, שתוליכני לשלום ותחזירני לשלום, ותסמיכני על שלום ותצילני,
מכף אויב ואורב על הדרך, ברוך אתה ה' שומע תפילה".