אין תמונה
"מרגש אותי לשמוע על הזכיה הזו". עידן רייכל

היוצר והזמר עידן רייכל, שהתארח בעונה האחרונה של "כוכב נולד" ועבד עם המתמודדים על תוכנית מיוחדת שהוקדשה לשירי הפרויקט שלו, התרגש הלילה לשמוע שחגית יאסו זכתה בגמר "כוכב נולד" עם ביצוע לשיר "מדברים בשקט", אשר נכלל באלבום הראשון של "הפרויקט" לפני כשמונה שנים.

"זה מרגש מאוד", אומר רייכל בשיחה מאולפן הקלטות בארה"ב, "לא יצא לי לשמוע את הביצוע כי אנחנו בסיומו של סיבוב הופעות בארה"ב וכבר נכנסנו להקלטות, אבל חגית היא זמרת נהדרת, מרגשת מאוד, ובספיישל שעשיתי בכוכב נולד היה לי כיף לראות איך שהיא ניגשת לשירים ובוחרת לבצע אותם בצורה המיוחדת שלה. אותי ספציפית מרגש לראות שיש גיבורי תרבות חדשים מהעדה האתיופית. אני חושב שהזכיה של חגית בכוכב נולד היא תשובה לגזענות, לבתי ספר שמפלים בין ילדים מעדות שונות ולא מקבלים ילדים מהעדה האתיופית לשנת הלימודים, בגלל סיבות כאלה ואחרות. אני מאוד מאמין בעשיה חיובית וחגית היא התשובה המוחצת לזה".

"מרגש אותי שחגית זכתה, אבל אין קשר להיותה אתיופית"

-יש פה סגירת מעגל, שזמרת ממוצא אתיופי זוכה בכוכב נולד עם שיר של "הפרויקט"?
"זה מרגש אותי, וזה מגיע ממש כאשר הוצאנו אלבום שמסכם תקופה ב'פרויקט' עם כל מיני ביצועים מיוחדים, אבל אנחנו מתעסקים בלפתוח דרכים חדשות ולא בסיכומים. אני חושב שהעשיה היא בכיוון החיובי, שהיא לא מדברת על שום אפלייה כזו או אחרת, ובדרך היפה שלה זה מסמן את ההמשך. חשוב לי להדגיש שחגית היא פשוט זמרת נפלאה, בלי קשר לזה שהיא בת העדה. אין קשר בין היותה אתיופית לבין זה שהיא זכתה. היא זכתה רק כי היא זמרת מעולה. אני אישית מכיר את הסיפור האישי שלה, מאיפה היא מגיעה, וזה שעושה את 'כוכב נולד' לתוכנית היפה שהיא - ליצור חלומות ולהגשים אותם".

-כיוצר, שכבר עשה הכל וזכה בהכל, כששיר שלך זוכה בכוכב נולד, עדיין זה עושה משהו?
"אני מתרגש שלשירים שלי יש דרכים אחרות שלא קשורות אלי, יש להם חיים משל עצמם. הביצוע היום של חגית מראה לי את הדבר הזה וכיף לי לראות את זה מהצד".

-היא שרה רק עם פסנתר וסיימה בא-קפלה
"באמת? אני כבר מת לשמוע את זה. אני חושב שזו החלטה אמנותית מאוד אמיצה ומרגשת".

"אם יהיה שיר שיתאים וחגית תסכים אולי היא תקליט ל'פרויקט"

-יש סיכוי שחגית יאסו תתארח באלבום הבא של "הפרויקט של עידן רייכל?
"כשאני עובד על שירים לא בהכרח אני מחפש את הזמר הכי טוב, אלא את הזמר שהכי מתאים לסיטואציה. הקלטתי עם זמרים מוכרים כמו שושנה דמארי, שמעון בוסקילה ודין דין אביב ולעומתם עם כאלה שבפעם הראשונה החזיקו ביד מיקרופון. אם יהיה איזשהו שיר שיתאים והיא תסכים אולי זה יקרה, ויכול להיות שלא. זה מאוד מאוד תלוי. למשל, עם כברה קסאיי עבדתי הרבה שנים והיא לא שרה באלבום האחרון 'בין קירות ביתי' כי זה לא יצא".

-ביום כזה אי אפשר בלי מילה על איימי ווינהאוס
"זה עצוב מאוד. סיימנו עכשיו סיבוב הופעות בארה"ב, ואני בהקלטות בלוס אנג'לס ופה באולפנים מרגישים את האבל. איימי ווינהאוס היתה כוח צעיר ומרענן. באופן סמלי התחלתי איתה את הבוקר בלוס אנג'לס, שמעתי את האלבום שלה. זה עצוב ואני חושב לעצמי שהיא חיה חיים מלאים, על הקצה. אני לא חסיד גדול של אורך שנים. בעיני אפשר לחיות חיים מלאים בטווח קצר. אני שמח בשבילה שהיא חיה חיים מלאי השראה וחבל שזה נגמר בנסיבות טראגיות".

>> האם חגית יאסו מזכירה את עפרה חזה?