אין תמונה
"עברתי מרצפות למוזיקה מסיבות פיזיות". קורט ווגנר

קורט ווגנר, סולן ומנהיג ההרכב "Lambchop", יגיע לארץ להופעה בודדת במסגרת סיבוב הופעות הסולו השני שלו. ווגנר יופיע סולו עם גיטרה, בהופעה שתסגור את סיבוב ההופעות הנוכחי שלו. ווגנר נחשב בשנים האחרונות כאביר האלטרנטיב-קאנטרי, וזה למרות שאין לו מושג מה ההבדל בין שני הסגנונות הללו. "אין לי מושג איך מקטלגים את הדברים האלה", הוא מסביר. "יש לי בראש מהי מוזיקת קאנטרי ששמעתי בצעירותי, אבל זה מוזיקה שונה לגמרי ממה שמנגנים היום. למעשה אני גם לא אוהב את הרעיון של לקטלג מוזיקה על פי ז'אנרים".

למרות השמועות אין לווגנר קשר למלחין הקלאסי השנוי במחלוקת ריצ'רד וואגנר. בסוף שנות ה-80' הוא הקים את להקת "למבצ'ופ" כלהקת "Posterchild" בחנות התקליטים "לוסיז" בנאשוויל, השייכת לאשתו מרי. אבל עד סוף שנות ה-90' המשיך לעבוד מידי יום כרצף. "למעשה תמיד תכננתי להיות צייר וכל העסק של הרצפות היה משהו זמני לצרכי פרנסה בלבד, כי אני לא ממש צייר טוב. הסיבות שהפסקתי לעבוד ברצפות הן בעיקר פיזיות. פשוט הזדקנתי וזה נהיה קשה. הבנתי שאני יכול להיות מוזיקאי, כי זה פשוט מה שתפס את רוב הזמן שלי, זה לא משהו שממש תכננתי או רציתי".

הרצף שיצר אלבומי מופת

אין תמונה
"מופעי הסולו עוזרים לי להשתפר בנגינה, בכתיבה וברעיונות"

-ומשם ההרגל של הכובע?
"(צוחק) כן, זה פשוט הרגל שהתחיל אצלי בזמן שעבדתי ברצפות, כי צריך משהו שישמור לך על הראש, וזה פשוט נהיה מעין סמל מסחרי שלי, אין מושג כמה כובעים יש לי כיום".

"Lambchop", שנחשבת להרכב איכותי ומשובח בקרב חובבי מוזיקה, מונה בדרך כלל כ-16 מוזיקאים מתחלפים. עד היום הוציאה הלהקה 17 אלבומים ו-6 EP, שהוגדרו כיצירות מופת ששינו את פני הז'אנר בעולם. בשנת 2007 יצא ווגנר בפעם הראשונה לבדו לסיבוב הופעות קצר, שהוליד את אלבום הסולו הראשון שלו "Kurt", אלבום מינימליסטי ומרגש עם טקסטים מחודדים ומעורפלים, שבשילוב עם לחניו המדהימים זכה לשבחים רבים על ידי המבקרים והקהל. "יצאתי לסיבוב הופעות לבד פשוט כי בא לי לנסות לנגן לבד ולנסות לשפר את המוזיקה שלי ואת היכולות שלי על הגיטרה, ואולי ללמוד דברים חדשים על כתיבת שירים לקבל רעיונות חדשים", אומר ווגנר. "לבד זה להיות בודד, אבל זה נותן לי הזדמנות לגלות גבולות חדשים למוזיקה, ולשפר שירים שלי".

שומר בסוד את רשימת השירים

הניסיון החדש הוכיח את עצמו ב-2008, כשפחות משנה לאחר סיבוב ההופעות סולו הוציא ואגנר עם "Lambchop" את יצירת המופת "OH (Ohio)". "כל השירים שכתבתי מוצאים את דרכם ל'למבצ'ופ', וגם כאלה שאני מופיע איתם כרגע, יגיעו בסופו של דבר ל'למבצ'ופ', זה פשוט דרך חדשה, בשבילי, ללמוד על השירים ואיך לשפר אותם", מסביר ווגנר את התהליך היצירתי. "בעבר פשוט הייתי מביא את השירים ללהקה וביחד היינו עובדים עליהם, כיום אחרי שאני מנגן את השירים החדשים סולו הם מתפתחים לכיוונים שונים בגלל שאני קודם מבצע אותם בהופעה חיה, ואז בסופו של דבר אני אביא אותם ללהקה".

-איזה שירים תנגן לנו כאן בישראל?
"הרוב יהיו שירים חדשים שכתבתי, אבל יהיו גם כמה שירים של 'למבצ'ופ'".

אפשר רמז לגבי רשימת השירים?
"(צוחק) לא ממש לא".

קורט ווגנר, בארבי תל-אביב, 6.4, 21:30