שיר ביטון הופעה (צילום: טלי תמיר)
"בין החגים ללידה אחזור להופיע". שיר ביטון | צילום: טלי תמיר

הזמרת שיר ביטון מוציאה את הסינגל "המציאות שלנו", שיר הנושא מאלבום הבכורה שלה, אותו הלחינה יחד עם בעלה עמרי רוטברד (לחן שמזכיר קצת את "טלפני טלפני" של שלמה ארצי), למילים של ארז ברזוליק, שנכתבו לפני כארבע שנים אבל מקבלות משמעויות חדשות והקשרים חדשים לאור המחאה החברתית של החודשיים האחרונים: "...והעיר כולה מלאה בשקרנים, שכותבים שירי אהבה, וברחובות שוחים התנינים, הם יודעים את התשובה / אז חיים בתוך חיים בתוך חיים, כמו שורות, שורות דקות של קוקאין. ואושר מעורבב באכזבה, זאת המציאות שמצאנו / והשמיים עטופים בעיתונים, והאמת היא עטופה בפחדנים. ואנחנו כבר לא מאמינים, שבשביל זה יצאנו...".

"זה הסינגל שסוגר את האלבום והוא בעיני נטו חברתי, השיר הכי חזק באלבום", אומרת ביטון. "חשבתי איך אקרא לאלבום וידעתי ש'המציאות שלנו' זה השם הנכון. זו המציאות שלי שהתמודדתי איתה וגם כי לכל אחד יש חוויה אחרת של המציאות. ביקשו ממני לפרש ולהסביר את הטקסט הזה, מי הם השקרנים, מי הם התנינים, ומה שיפה זה שכל אחד לוקח אותו למקום אחר. גם שלמה ארצי לא מפרש את השירים שלו".

-טקסט של ארז ברזוליק.
"זו מתנה שקיבלתי ממנו. וזו גאווה גדולה שהוא כתב והסכים לעבוד איתי. בעיני הוא משורר. הטקסט הזה נכתב לפני ארבע שנים ואז הוא היה רלוונטי והיום הוא עוד יותר רלוונטי. שיר נכון, בלי נקודה של זמן, שיהיה נכון עד מוות".

"החברות, הרשתות והתאגידים צריכים להסתכל למעמד הביניים בעיניים"

-את ועמרי בעלך במאבק החברתי?
"היינו בכל ההפגנות. כמו הרוב אנחנו פעילים שקטים ומתורבתים ואני מקווה שימשיך ככה. המאבק יקר לליבנו, אנחנו גם בקלחת הזו. אמא שלי בקרוב תצא לפנסיה, האחים שלי הם הורים לילדים בגן ואני תכף אהיה אמא. והמצב במדינה בלתי אפשרי, קשה לחיות במעמד הביניים, שעובד מהבוקר עד הלילה, קורע ת'נשמה ורואה מינוס מול העיניים, זה נהיה לא פייר. ההורים שלי שילמו 30 שנה משכנתא בשביל בית והיום אפילו זה לא אפשרי. גם קניות בסופרמרקט פה קשות. צחקו עלינו שאנחנו דור האינטרנט, אז הנה בבקשה".

-את מרימה את נס המרד?
"זה הזמן של החברות הגדולות ורשתות השיווק להסתכל לנו, למעמד הביניים, בעיניים. בחודשיים האחרונים ראינו שיש אלטרנטיבה. הגיע הזמן שהתאגידים והקולנוע והמסעדות - שיתחילו להסתכל לנו בעיניים כי אנחנו רוצים לחיות כאן, וחיים זה לא אומר להיות עשירים אבל כן פינוקים קטנים כמו סרט ומסעדה. צריך לחיות בכבוד, עם אושר ושמחה, בהנאה מכל רגע".

אין תמונה
"הכל בסדר בינתיים טפו טפו טפו". שיר ביטון בחודש שביעי

-איך הולך בהריון?
"הכל מעולה, הבטן מקבלת זוית. אני מרגישה טוב והכל מהמם. זה בן כמובן, עומרי קטן. נכנסתי לחודש שביעי ואני אמורה ללדת בתחילת דצמבר.

-הופעות?
"יהיו בקרוב, אחרי החגים ולפני הלידה".