יהושע לימוני כבר בן 37. הרוקר שפרץ לפני כמה שנים עם להקתו "יהושע", וזכה ללהיטים כמו "מתנדנד ונופל" ו"האיש מן הבקעה", הקליט בשנה האחרונה את אלבומו השני "מנות קטנות", שנמכר בינתיים בהופעות בלבד. הסינגל השלישי שיוצא ממנו הוא "מזבח", שמעיד על כך שיהושע לא שכח לכתוב ולשיר שירי רוק טובים ומרגשים. "השיר מדבר על היחסים שלי עם עצמי, ביני לבין עצמי, מישהו שהוא לא פה ולא שם, לא ילד לא מבוגר", אומר יהושע. "יש דברים שבהם אני מאוד מרגיש מבוגר ויש מקומות שבהם אני מרגיש הכי ילד בעולם. השיר מדבר על מקום לא פשוט שאתה עומד חסר אונים מול החיים, באזור הדמדומים".

-איך הדיסק הולך להישמע?
"הולך להישמע טוב. אני מאמין שזה המשך לאלבום הראשון, כי זה אותו בן אדם, שנמצא לא באותו מקום. עברתי תהליך, כתבתי אלבום ארבע שנים אחרי, וזהו. בינתיים אני מופיע פעם בחודש בבארבי בתל-אביב ומי שקונה כרטיס מקבל גם את הדיסק. הרעיון הוא להביא את האנשים להופעה שאנחנו מאוד מאמינים בה ונהנים לנגן אחד עם השני. אני מדבר על ההרכב הנוכחי שלי, שכולל את משה בן יוחנה בבס, אסי זליג בגיטרה, רן לבנון בתופים ואלון ברק בגיטרה".

התהליך עליו מדבר לימוני הוא חזרה בתשובה, אליה הגיע לפני כ-3 שנים. לצורך השיחה איתו הוא מתפנה מלימוד של פרשת השבוע ואומר: "התשובה זה סיפור מורכב. תמיד היתה קרבה לזה, למרות שאני בא מבית חילוני תמיד היה חיפוש. בשלוש השנים האחרונות קרה תהליך הדרגתי של התקרבות בפועל. קשה לדבר על זה, כי זה מאוד גדול ומאוד אישי. קצת מביך אותי להכניס את זה בשני משפטים".

-השירים שלך עוסקים בנושא?
"רוב השירים בתקליט נכתבו לפני ארבע שנים ויותר. יש אולי שיר או שניים שנכתבו בתקופה האחרונה".

-איך זה מסתדר לשיר אותם היום?
"שאלה טובה. אומרים שאיפה שיש אמת יש גם את הקדוש ברוך הוא. זה החיבור. אין לי שירים שכתבתי לפני החזרה בתשובה שהיום יש לי איתם בעייה. אין לי שום התכחשות לאף שיר. הכל חלק ממני וחלק מהתהליך שלי".

-כלומר אתה עושה הפרדה בין השירים לבין ההתקרבות לדת.
"זו שאלה ענקית שקיימת בתוכי כל הזמן. אני חושב שהתקרבות למצוות או לשם לא הופכת אותך למשהו אחר. כולנו אנשים שלא יודעים כלום בסופו של דבר. יש משהו במקום שאני נמצא בו עכשיו עם השירים שנכתבו פעם שמאחד את הכל יחד וזה נכון בעיני, לבטל את ההפרדה בין שני העולמות להגיד שאני עושה את הדרך שלי וזה אני וזה מה שאני כותב, כי יש נטייה לעשות הפרדות. מה יקרה בעתיד אני לא יודע".

-מה דעתך על טרנד שירי הפיוטים?
"לדעתי קורה משהו מאוד טוב בכל העניין של שירים כאלה. יש חיפוש מאוד חזק ואנשים מנסים להתקרב למשהו יותר נקי. מצד שני לא כל שיר שמופיעות בו מילים מהתורה או השם של הקדוש ברוך הוא שיר יותר קדוש משיר אחר. לפעמים זה אפילו מרגיש לי הפוך. אני לא מאלה שאוהבים לגרום למילים להיות יותר זולות וליצור סלוגנים עם קונוטציות שהן חזקות, אבל הם ממך והלאה. אני לא פוסל אף אחד ומדבר רק על עצמי, על המקום שבו אני נמצא".

-מה עשית חוץ ממוזיקה בכל הזמן הזה?
"אם אתה שואל על פרנסה אז כולה סביב המוזיקה. אני מלמד מוזיקה במרכז המוזיקה ברעננה ויש לי פרויקט שנקרא 'מפגש יוצרים'. באים אלי כל שבוע חבר'ה ואנחנו עובדים יחד על חומרים. יצא לי לכתוב עם אחרים, לעשות כמה דברים עם אנשים. גם ברעננה יש לי כזה פרויקט עם חבר'ה יותר צעירים".

-אתה חושב שהציפיות ממך באלבום הראשון הכבידו עליך?
"לא הרגשתי את הציפיות. אף פעם לא היתה סיטואציה שהרגשתי פוטנציאל להצליח או להיות כוכב. עשיתי מה שעשיתי, השתדלתי הכי טוב ומה שיוצא יוצא. היום אני מתפלא בכלל מזה שאני מצליח לשיר. אולי נראה מבחוץ שיש לי ביטחון עצמי אבל מבפנים זה ממש לא ככה. אני במקום של חוסר ביטחון לגמרי. משמח אותי שאני מצליח לעשות את זה".

יהושע יופיע בבארבי תל-אביב ב 23 בפברואר.