אין תמונה
עדי ביטי בקליפ "חשה"

אין תמונה
בת 13
לפני יומיים התקשר היחצן של עדי ביטי והציע אייטם על הקליפ החדש שלה, שכבר יצא לרשת. הסירוב היה אוטומטי, מבלי לצפות בקליפ או אפילו לדעת מה שם השיר ועל מה הוא מדבר. הספיק הקליפ הקודם שלה "ביט הביטי", שלווה בכתבה בחדשות 2  שם נאמרה (כנראה שבטעות) המילה "סקסי" לצד המילה "מיתוג". מדובר, כזכור, בילדה בת 13.

אבל למוזיקה יש כוח משלה, ושלושה ימים אחרי יציאתו לרשת, מתקרב הקליפ החדש של עדי ביטי, "חשה", ל-200 אלף צפיות. לא מעט כאשר יש כבר אפליקציה שמאפשרת צפייה באותו קליפ יו-טיוב שוב ושוב בטלפון חכם, מבלי שהצפייה החוזרת תירשם כחדשה, מה שכמובן משנה את כללי המשחק של מדידת הצפיות.

עדי ביטי בת ה-13 מגלמת בקליפ את אותה נערה ש"חשה" את עצמה ובשפת הרחוב "תופסת תחת". היא מחופשת למישהי שנראית גדולה בכמה שנים מגילה האמיתי, ומשחקת דמות שלא אכפת לה מה אומרים עליה ושהחברות שלה מתרחקות ממנה. ביטי מגלמת גם את עצמה, בתור זו שמנסה ללמד את ה"חשה" שעדיף לה להיזהר, כי לא תמיד בחיים יקרה לך מה שאתה רוצה, ויש גם הפתעות לא נעימות.

עוד ב-mako מוזיקה:

או אם ממש לצטט את המילים שכתב אוהד חיטמן (שאחראי גם ללחן): "איך שהיא הולכת עם האף בעננים, כל הזמן נדחפת להיות בעניינים, לא באמת אכפת לה היא בטוחה במקומה, והיא עפה עפה עפה על עצמה.. איך שהיא דורכת על הבנות האחרות, עד שמסתבכת ו..מחפשת חברות.. איך היא חשה ת'עצמה, לא חושבת על מה יגידו עליה, כל אחד יודע ש..היא חשה ת'עצמה, זהו כל עולמה, והיא עושה רק מה שבא לה!... מתי בסוף את כבר תביני, שזה לא רציני? עכשיו תפנימי! שיום אחד יבוא ואת תראי שבקצה לא תמיד הכל..יוצא, כמו שאתה רוצה.. הכל פתוח עוד לא מאוחר, מצב הרוח לא בטוח ישתפר מחר, אז למה את מסרבת לקבל ת'מציאות שצפה..מולך..איך שאת עפה על עצמך..".

אין תמונה
עפה על עצמה
אין תמונה
לא אכפת לה מה אומרים עליה

בפייסבוק משתפים את הקליפ הזה בלי סוף, בדרך כלל עם מילות ביקורת חותכות. והם צודקים. לא רק שעדי ביטי ממש לא נראית כאן בת 13 (ולא נחזור לנושא המיתוג ה"סקסי"), אלא יש כאן בעיקר מסר שלילי של עדי ה"קולית" וה"מגניבה" מול דמותה של ה"חשה" שמביאה על עצמה חרם חברתי. אולי ככה מדברים היום ומתנהגים היום ילדים בני 13 (לא בטוח שכולם, אגב), אבל הקהל של עדי ביטי, באופן טבעי, מתחיל הרבה לפני זה, בגילאים צעירים יותר. לא אתפלא אם בבוא היום נגלה שרוב המעריצות שלה הן בנו 9 עד 12, שלומדות ממנה כאן איך צריך לדבר ולהתנהג אחת לשנייה. וגם מבלי להידרש לסופר-נני, כל מי שעיניו בראשו, מבין שיש כאן מסר מעוות.

בחורות שמרימות את האף על אחרים, יש בפופ הישראלי עוד מימי "התרנגולים" לפני 50 שנה. ב"שיר השכונה" הם שרו: "שמע ראיתי איך שגילה מקצרת חצאית, בחיי שהיא התחילה להתלבש כמו דוגמנית, זה מפני שהיא אוהבת את גיורא המדריך, על ידו היא מסתובבת אם צריך או לא צריך... את החבר'ה היא שוכחת, רק עם הגדולים תצא, מלפנים היא מתפתחת, היא לובשת כבר את זה, כל היום היא מצוברחת, מחמיצה את הפנים, מסובבת את התחת, ושונאת את הבנים".

אין תמונה
סחתיין על העברית
אין תמונה
לוליטה את ילדה יפה

אבל "התרנגולים" עצמם היו בני 20 פלוס והם שרו על בני נוער מתבגרים, לא על ילדה בת 13. למקרה של עדי ביטי מתאים יותר דווקא שיר אחר: "לוליטה את ילדה יפה, ויש לך פוטנציאל, זה לא קשור בשכל - זה טמון רק בישבן, גם העיניים לא רעות, כן, יש לך קצת מזל, אם תתפסי את הפרנציפ - תמיד יהיה לך קל... תציגי קודם מול מראה, אחר כך מול קהל, ואל תאכלי עוגות גבינה - זה לא טוב למשקל...לוליטה כמה את יפה - עולם מוטרף בחוץ, הזמן נתן את הפתיחה, ואת צריכה לרוץ, לרוץ על הבמות, עם מיני ומחשוף - ואם תהיי טובה יותר, ניסע מחוף לחוף".