מוש בן ארי הוא מהאמנים שיודעים איך לנהל את הקריירה שלהם. רגע אחרי גמר תוכנית הריאליטי בה כיכב השנה, הוא מוציא סינגל ראשון מאלבום חדש. השיר "רסיסים", אותו כתב והלחין, ואף עיבד והפיק מוזיקלית עם דני "פילוני" קרק, מדבר על שבר אישי שאחרי פרידה קשה.

בן ארי שר בו: "זה נגמר, עכשיו אני יודע, ומקלף את התמונות מהקיר. זה העבר, עכשיו אני מרגיש שוב, זה הלב שלא נשאר בי אדיש. זה נגמר, חלום שהתגשם לו, ונשבר לאלף רסיסים, זה נגמר / זה הולך, עולה ומתעצם לו, ריקנות שבביתי נדמה, זה בוער, בוער וגם כואב רק, נשימה רודפת את עצמה, זה חוזר, הלוך ושוב חוזר לו, בתוך חדר יש רק זיכרון, זה משתלט עלי בסוף כל יום...".

"השיר נכתב ממקום של חולשה, אבל חולשה ספציפית לסיפור שהוא מדבר עליו", אומר בן ארי. "הוא נכתב על פרידה שבה נשבר משהו ביד, ואני מרגיש את הרסיסים בין האצבעות. ואז אני כותב את המילים, נותן לחן, ומוציא את זה החוצה. זה רגע שעברתי בו בחיים. פרידה מבת זוג, גירושים מאשתי, אלה דברים שעוברים בחיים".

עוד ב-mako מוזיקה:

-פרידות הן דלק ליצירה, ואתה גרוש פעם שנייה.
"אני מספר את הסיפור האישי שלי לאורך השנים דרך המוזיקה. יש לי בחיים גם הרבה רגעים שמחים. רוב הלהיטים הגדולים שלי הם שירים שמחים. גם ברגעים הפחות שמחים אני כותב אותם וזה חלק מהמכלול, חלק מלהיות אדם שמחובר למוזיקה, שהיא הראי הכי ברור וכן, יותר מכל פסיכולוג. השיר מספר את הסיפור, אני מוציא אותו, ואז הופך אותו למשהו שנשאר לתמיד, וככה אני יכול לשים אותו על המדף והוא נהיה חלק מההיסטוריה שלי. זה תמיד עובד".

-כשהתחתנת היו שם צלמים. איך אתה נזהר שלא להיחשף יותר מדי?
"אני מעיד על עצמי שאני מהאמנים הכי פחות חשופים ומתוקשרים ושעיקר החווייה שלי בחיים נעשית בעולם הפרטי שלי. היו רגעים שחיכו לי בחוץ ותיעדו. אבל לא יותר מדי. נתתי לזה מקום בחיים, אבל לא חיברתי את החיים הפרטיים לרכילות. המוזיקה שלי נפרדת, אנשים מכירים אותי דרך השירים. ב'דה ווייס' גם ראו איך אני עובד מול מתמודדים. לא נתתי מקום בקריירה שלי לחומר הצהוב, אני לא בסביבה הזו. מצד שני גם לא הסתייגתי. מה שצריך לקרות קורה. אני לא חושב שזה קשור בשום צורה למוזיקה שלי, למרות שלצערי התעשייה מתקיימת בשמונים אחוז שם, ברכילות, פחות באמנות. אני לא חושב שזה באמת העניין. אם מצלמים אותך ברחוב זה דבר אחד. אם אתה עסוק בליזום את זה, זה דבר אחר. אני עובד במנותק מזה. לצערי ברוב המקרים אחרים עובדים אחרת, אז זה בעייתי".

מוש בן ארי וטיטי איינאו (צילום: צ'ינו פפראצי)
"גם ההיפים בסיקסטיז יצאו עם דוגמניות ומלכות יופי". בן ארי וטיטי | צילום: צ'ינו פפראצי

-עברת דרך ארוכה מלהיות מלך השאנטי, לאחד שפותחים את העיתון בבוקר והוא יוצא עם מלכת יופי.
"רק בישראל יכולים לשאול שאלה כזו. בסיקסטיז כולם היו היפים, גם בארץ וגם בחו"ל. הם היו היפים בסיקסטיז, בוודסטוק, באו מאותו מקום שאני באתי, וכולם יצאו עם דוגמניות ומלכות יופי. העולם זז לכל מיני צדדים. אבל זה לא באמת קשור. הרי יכולתי להיות עם מישהי יפה ולא מפורסמת. זה לא משנה אם היא מלכת יופי או לא".

-מוש בן ארי לפני ואחרי הריאליטי הוא אותו מוש בן ארי?
"כל דבר משנה אותך במשהו. התוכנית, האינטנסיביות, המקום, המימד של לעבוד עם צעירים, אתה בא ממקום של נתינה. זה מאוד מאוד עשה לי טוב. וגם מהמקום של השגרה. במוזיקה אין הרבה שגרה. בטלוויזיה כל בוקר אתה יוצא מהבית בשש, כדי להגיע לאיפור בשבע, כמעט על בסיס יומיומי, וזה נדיר במוזיקה. בטוח שיש לזה את ההשפעות שלו".

-אתה מרגיש היום כוכב יותר גדול?
"מצד אחד יש משהו בזה שפתאום רואים ומכירים יותר. מקבלים גם זווית אחרת שלך, אז זה בטוח קיים. אבל באתי לשם ממקום בריא ויציב, וזה היה משהו שנהניתי לעשות. בדקתי אותו לפני כן, בכניסה הקטנה שלי לשם בעונה שעברה, לראות אם אני אוהב את המימד הזה, אם הוא מספיק מכובד ובריא בשבילי, כדי שאדע אם להיכנס אליו. בגדול זו הרפתקה שהיה כיף גדול להיות חלק ממנה".

-"רסיסים" הוא שיר ראשון מאלבום סולו שביעי. מה מצפה בו לקהל שלך?
"עדיין מוקדם לדעת. תשאל אותי בסינגל השני (צוחק). בטוח שיהיה אלבום מעניין, בינתיים השירים מראים אופי מיוחד, שקצת מחזיר אותי לעולמות שבאתי מהם. יש מיקס מעניין של חומרים, שאני עוד עובד עליו. בגדול זה אלבום על החיים, כרגיל".

-על אהבה?
"אם תהיה אהבה חדשה ברור שהיא תהיה שם".