נינט טייב (צילום: נעה מגר)
יום הולדת שמח | צילום: נעה מגר

מזל טוב. היום ה-21 באוקטובר 2010. נינט טייב בת 27. מדובר למי ששכח באחת הנשים המפורסמות בישראל, ואחת הזמרות המרגשות שקמו לנו. אחת שהפכה מסלבית לאמנית אמיתית, מהאבטיפוס של הכוכבים הנולדים ומנצחי תוכניות הריאליטי לרוקרית שיוצרת שירים אלטרנטיביים ומוציאה אלבום יכותי עם הנגנים של "רוקפור". לכבוד יום הולדתה ה-27 בחרנו את השירים המשמעותיים בקריירה שלה.

1. "ים של דמעות"

הכי הכי שחוק, אבל זו ההתחלה. ה-28 באוגוסט 2003 בחולות "כפר המוזיקה" של ניצנים. נינט טייב מנצחת בגמר העונה הראשון של "כוכב נולד" ("לא נפסיק לשיר") עם ביצוע ל"ים של דמעות" של זהר ארגוב וכ-43% מהקולות את שירי מימון ושי גבסו.

ההיסטוריה של התרבות והמוסיקה הישראלית משתנות, והחיים של נינט מקבלים את התפנית של החיים כשהיא הופכת לכוכבת מס' 1 במדינה ומחזיקה בתואר הסלבריטי הנחשקת למשך שש שנים לפחות (עד שבר רפאלי נוטלת ממנה את הכתר).

2. "כשאתה כאן"

ביוני 2006 יצא השיר "כשאתה כאן", הסינגל הראשון מאלבום הבכורה של נינט, בהפקה מוזיקלית של אביב גפן. כולם דיברו על צמד המילים "אני מקיאה" שכיכבו בשיר, על השינוי בסגנון - בלדת רוק, על המתנה שקיבלו לקוחות חברת "אורנג'" - להאזין לשיר יום אחד לפני כולם, ועל הפיכתו של "כשאתה כאן" לאחד השירים הבולטים בתקופת "מלחמת לבנון השנייה", שפרצה שבועות ספורים לאחר מכן.

3. "היא יודעת"

את "היא יודעת" כתבה והלחינה נינט יחד עם עילי בוטנר. היתה זו קריאת העצמאות הראשונה של הנינה, כסימן לבאות, עם השורות: "היא יודעת, אנשים תמיד אומרים לה / אנשים רק מתערבים לה / מה ללבוש, מה לאכול / מה נכון, מה לא נכון...מלחשים מה הם חושבים לה / משתפים מה הם רוצים לה / איך אסור, כמה מותר / אם אפשר או אי אפשר... תעשי ותלכי, תלמדי / ותראי איך ברגע, ברגע כובשים ת'עולם / תצרחי, תשתקי...".

אבל רבים יזכרו את "היא יודעת" דווקא בשל הקליפ המושקע שלו, שביים יריב בראל, קליפ שהיה מועמד ל"קליפ העשור"

האלבום המלא, "יחפה", שכלל גם את "הכל יכול לקרות", "אם תבוא" ו"יחפה" יצא בספטמבר 2006. יום לאחר יציאתו כבר הוכרז כ"אלבום זהב" בהופעתה של נינט על הבמה בגמר "כוכב נולד 4".

4. "לא יכולתי לעשות עם זה כלום"

באפריל 2008 יצא האוסף המרובע "עבודה עברית" שהצדיע ל-60 שנות מוזיקה ישראלית. נינט היתה אז אחרי סערה תקשורתית בעקבות גילוח ראשה עבור פרסומת לחברת "פלאפון". הביצוע שלה ל"לא יכולתי לעשות עם זה כלום", שיר רוק שהלחין וביצע במקור אילן וירברג למילים של המשוררת יונה וולך, היה אחד הביצועים הטובים ביותר באוסף.

הוא היה משמעותי מאוד עבור הקריירה של נינט כזמרת, כיוון שהחזיר את האמון בה כאמנית ולא רק כדוגמנית פרסומות. עבור מבקרי מוזיקה רבים זו היתה הפעם הראשונה בה נחשבה נינט לזמרת של ממש.

5. "אם אני אלך"

ב-7 ביוני 2009, אחרי כשנה וחצי של עבודה מאומצת באולפן ההקלטות, יצא "אם אני אלך", השיר הראשון מהאלבום השני של נינט. טייב כתבה בעצמה את המילים והיתה שותפה ללחן עם חברים מלהקת "רוקפור" - ברוך בן יצחק ומרק לזר, שליוו אותה בהקלטות יחד עם מתופף הלהקה איסר טננבאום.

השיר, בליווי צ'לו, ובאווירה רוקיסטית-קברטית, היווה סוג של הלם עבור מעריציה הותיקים של נינט. להלם גדול אף יותר נכנס הקהל הרחב כשצפה בה מבצעת את "אם אני אלך" ב"גמר כוכב נולד" הקודם.

6. "הכלה"

ב-16 בספטמבר 2009 יצא "הכלה", סינגל השלישי מהאלבום השני של נינט, שיר רוק-פאנק כסחני בו נינט שרה בצורה דוקרנית ואגרסיבית. זו הפעם הראשונה בה הקול שלה, השירה שלה, והצ'לו שמלווה אותה, נשמעים לא נעימים לאוזן (במובן החיובי של המילה). התוצאה היא להיט רוק מצוין, וההוכחה האחרונה שמדובר ביוצרת שלא מתפשרת.

האלבום השני של נינט, "קומוניקטיבי", יצא ב-18 בנובמבר 2009. אלבום רוק אלטרנטיבי, בו עשתה נינט כל מה שבא לה, הן כזמרת והן ככותבת. מהאלבום בלטו בנוסף ל"אם אני אלך" ו"הכלה" גם "מדברים", "יקינטון", "אולי בחגים" וכן הדואט "בשקט הזה" עם מארינה מקסימיליאן בלומין. נינט קיבלה סופית את חותמת הרוקרית.

>> מאיה בלזיצמן שרה דומה לנינט במופע הקאברים לשירי "רוקסן"