אלישע בנאי בארבי (צילום: אורית פניני)
"הייחוס המשפחתי יושב עלי ואני לא יכול לברוח ממנו". אלישע בנאי | צילום: אורית פניני

אלישע בנאי ו-40 השודדים יכולים בהחלט להתהדר בתואר הרכב הרוק המקומי שפרץ השנה בגדול. אלבום הבכורה כלל כמה להיטים, ביניהם, "חבר חדש", "כמו כולם", "ברצלונה" שיצא עוד בשנה שעבר ו'סן דייגו'. אל אלה התווסף בשבוע האחרון הסינגל החדש "הכלב השחור", עוד שיר רוקנ'רול עשוי היטב, שחוזר ומאשש את הטענה שבנאי וחבריו עושים משהו אמיתי ונכון. עטיפת האלבום התהדרה בטיגריס ענק - שכמו הרוקנ'רול הוא חיה אצילית, חזקה ויפהפיה שנמצאת בסכנת הכחדה.

את האלבום הם השיקו בהופעה חגיגית במועדון "בארבי" בתל אביב, כשבנאי מפגין כישורים פרפורמטיביים גבוהים. אותם כישורים שימשו אותו גם בהופעה בפסטיבל "רוק עצמאות", ובמופע החימום ל"סימפל פלאן" בהיכל נוקיה. בקיץ שעבר, למי ששכח, הם חיממו את "ג'יינ'ס אדיקשן" בביתן 1.

אז נכון שמדובר בדור שני לרוק ישראלי ובדור שלישי לתרבות הישראלית - כשבנאי הוא בנו של יובל בנאי, הסולן האגדי של להקת משינה, ונכדו של ענק התרבות יוסי בנאי ז"ל, על עד כה התמודד בגבורה הבנאי הצעיר בראיונות שנתן אודות הייחוס המשפחתי ה"כבד".

ועכשיו "אלישע בנאי וארבעים השודדים" משיקים אפליקציה סלולארית חדשה וחינמית ונמצאים בעיצומו של סיבוב הופעות נוסף, הפעם בחסות מותג הוויסקי האירי "בושמילס", קמפיין שלווה בסדרת סרטוני רשת משעשעים בכיכובו של בנאי.

הכניסה להופעות של "אלישע בנאי ו-40 השודדים" במסגרת הסיבוב ברחבי הארץ היא חופשית, הם נוסעים ברחבי הארץ ב"וואן" של הופעות, ישנים במקומות מוזרים, ולא חוזרים הביתה עד ההופעה האחרונה. אחרי שפתחו את הסיבוב ביום ראשון האחרון בהופעה למוזמנים בלבד ב"אוזן-בר" בתל אביב, שהנוכחים במקום הגדירו אותה "הופעה לפנים", כרגע הם בדרכים, המצב הכי נכון ללהקת רוק צעירה להיות בו ולצבור עוד ועוד קילומטראז' של ניסיון וחוויות.

אלישע בנאי בארבי (צילום: אורית פניני)
" אנחנו מכוונים לכל הארץ, לא רק למועדון באיזה מרתף". אלישע בנאי בהופעה | צילום: אורית פניני

"מבחינתי בסיבוב הזה אנחנו אחרי האלבום הראשון שלנו ובחצי השנה האחרונה הופענו בלי הפסקה בכל הארץ, ניסינו להגיע לכל מקום", אומר בנאי. "חיפשתי דרך להמשיך את הכוח הזה כדי להופיע בכל מקום ובושמילס נתנו לנו לגיטמציה עם החסות שלהם. אנחנו מופיעים 12 הופעות בצפון, בדרום ובמרכז, בחינם. נגיע לכל נקודה שאפשר להגיע אליה. בסיבוב הזה ננגן שירים מהאלבום הבא שאנחנו כבר עובדים עליו. אנחנו נכנסים אחרי הטור להקליט אלבום שני".

-מה צפוי באלבום השני?
"האלבום הבא יהיה מאוד מעניין. יש כבר שמונה שירים מוכנים כמו 'הברזל החם', 'קזנובה', 'נוגה מחפשת צדק', שירים חדשים שאנחנו ממש אוהבים, ואפשר כבר להגיד שיש לו סוג של קונספט".

-עכשיו אתם נוסעים ב"וואן" בכל הארץ?
"כן, שבועיים בדרכים, אבל עם עצירה אחת, כי אתה חייב לחזור לחברה פעם אחת. יש לנו מקומות מעניינים מאוד לישון בהם, לא מלונות פאר אלא חדרים נוספים של חברים, משפחות, ככה על הדרך. לדעתי זה הטור הכי ארוך שהיה בישראל, והוא גם יום אחרי יום, כמו בחו"לץ זו היתה המטרה, להיכנס לואן ולנגן כל ערב. אני מקווה שזה יהיה ככה יותר פעמים".

-אתה איש של בושמילס?
"של בלאק בוש. גם בוב דילן היה שותה בושמילס. אנחנו לא ילדים רעים. קיבלנו מהם פריבילגיה להגשים את החלום. וויסקי זה דבר נפלא, אבל אנחנו באים לנגן".

-אתה מרוצה ממה שהשגתם עד היום?
"אני מאוד רוצה. אנחנו עדיין צעירים, זה רק אלבום ראשון. קיבלנו המון חשיפה, ביקורת ממש טובות. היו גם פחות טובות, אבל גם הפחות טובות נותנות לך דרייב להמשיך. הרגשתי שלהמשיך להופיע ולנגן זה העיקר. אנחנו מנגנים עוד ועוד ורק רוצים להופיע .החימומים לג'יינס אדיקשן, סימפל פלאן רוק עצמאות - אלה שלבים בדרך להתקדם. הופעות זה הכי כיף, אז זה מה שעושים. אנחנו רק מסתכלים קדימה כל הזמן, זה מה שחשוב".

רוק עצמאות אלישע בנאי (צילום: ענבל צח)
"זה הטור הרצוף הכי ארוך עשו בארץ". אלישע בנאי ב"רוק עצמאות" | צילום: ענבל צח

-מדברים עליכם כעל התקווה של הרוקנ'רול בארץ.
"אני חושב שיש מלא להקות מצוינות שמופיעות, באינדי נגב ובכלל בתל אביב. אני באמת משתדל לראות שתי הופעות בשבוע, ראיתי לאחרונה ואהבתי את 'לילי פרנקו', 'לברדור לברטוריז', 'וואטר נוט', 'אנטיביוטיקה'. אלה להקות מעולות שמנגנות ואתה רואה שנותנים להן הרבה במה. אתה שואל עלינו? כנראה שאנחנו מעניינים את הקהל. הצלחנו לפרוץ כי אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים, ביותר ממאתיים אחוז. ומאמינים שאנחנו יכולים להגיע לכולם, שכולם ישמעו אותנו. לכן אנחנו מכוונים לכל הארץ, לא רק למועדון באיזה מרתף. אנחנו זמינים לכולם, מתאימים כולם, זה הסטייט אוף מיינד. להגיע ליותר אנשים, לדבר להרבה אנשים, זה רק רוק ואנחנו אוהבים את זה".

-מה יהיה עם העניין המשפחתי?
"זה יושב עלי ואני לא יכול לברוח ממנו. נכון שבהתחלה התייחסו בעיקר לזה, כי מי שקורא רואה את השם בנאי בכותרת - זה מה שתופס את העיניים. השם משפחה בנאי הוא אחלה שם. המשפחה שלי עשתה דברים נפלאים, השם מכבד אותי ואני אותו. היום אחרי שנתיים, בעיקר בחצי שנה האחרונה, כל חודש הופעה באוזן בר, שהמקום נוגע בסולד-אאוט פעם שישית, ועוד 4-5 הופעות בכל הארץ בחודש - אי אפשר להגיד שזה רק השם בנאי. ה-200 איש שבאים לאוזן-בר לא באים בגלל השם בנאי, אלא בגלל המוזיקה. גימיק זה טוב לרגע הראשון, אבל עברנו את השלב הזה. אנחנו כמעט שלוש שנים בדרכים. בהופעה הראשונה השם מדבר ויש הייפ, אבל אנחנו מעבר להייפ. פותחים מועדונים במוזיקה שלנו. כבר היינו בהופעה ש- 3000 איש אוהבים את המוזיקה. הקהל בא לשמוע את המוזיקה של השודדים, לא את משפחת בנאי".

*אלישע בנאי ו-40 השודדים מופיעים: 26.10 פיל או סוף, קריות. 27/10 הפטרייה קיבוץ דן. 28/10 ברשבסקי ראשון לציון. 29/10 הינשוף רחובות. 30/10 אוסליבן מודיעין. 31/10 הצעצוע ירושלים. 01/11 סקובר אשקלון.
02/11 פאדיס אילת. 04/11 רדיו EPGB תל אביב.