אין תמונה
יאללה בואי לפארק מתים עליך פה

רגע לפני סוף 2013, קובע המגזין הכלכלי הנחשב "פורבס", שליידי גאגא היא הלוזרית הגדולה של השנה. "זו הייתה אמורה להיות השנה של גאגא", כותב זאק או'מיילי גרינברג, הכתב של "פורבס" לענייני עסקי המוזיקה והבידור. "זה היה צריך להיות הזמן שבו מלכת המפלצות תשוב לכס המלכות שלה, אחרי תקופת שקט שגזרה על עצמו .במקום זאת, מיילי סיירוס נענעה את דרכה אל אור הזרקורים בקיץ האחרון, לורד שלטה ברדיו בסתיו, וביונסה זעזעה את העולם עם אלבום ההפתעה שלה בתחילת החודש".

האלבום רב הציפיות של גאגא זכה לביקורות פושרות מצד מבקרים רבים, כותב גרינברג, למרות שבעצם הוא לא היה כל כך רע. גרוע מכך, היא לא הצליחה לייצר את ה'באז' שהיה סביבה באלבום הקודם ושרחש השנה סביב שלוש הזמרות האחרות - סיירוס, לורד וביונסה. ועבור אמן שמהותו היא "באז" - מדובר בעיה. מנקודת מבט עסקית, גם הפרידה מהמנהל טרוי קרטר מהווה בעיה עבור גאגא.

ובכל זאת, גאגא היא עדיין אחד המופעים המבוקשים בעולם ויש לה מיליוני מעריצים, שנאמנים לה בטירוף. גם אם יש כאלה שלא אהבו את "ARTPOP", היא בנתה קטלוג גדול מספיק של להיטים אותו היא מבצעת בכישרון של פרפורמרית טובה, ולכן לא צריכה להיות לה בעיה למלא אולמות והיכלים החל מהאביב הקרוב - מה שיהפוך את 2014 לקצת יותר טובה עבורה מ-2013.

הרוק בבעיה?

בהמשך המאמר שלו טוען גרינברג שהרוק העולמי נמצא בצומת דרכים. הוא משווה את הלהקות הגדולות של שנות ה-90' למצב הנוכחי וטוען שהרוק "הישן והטוב" נבלע בשנים האחרונות לתוך הפופ המודרני. "אפשר למצוא אלמנטים שלו בקאנטרי שרץ ברדיו, כמו אריק צ'רץ' וג'ייסון אלדין, וב-EDM של אביצ'י, שבכתיבת 'Wake Me Up' שלו השתתף מייק איינזיגר מלהקת אינקובוס", כותב גרינברג, ומציין שאביצ'י עצמו קרואה בשילוב של רוק וקאנטרי גורם שמחייה את הז'אנר שבו הוא פועל.

אין תמונה
איפה אתה איפה

"אגדות גראנג' נבלעות גם לתוך ההיפ הופ", הוא מציין, ומונה את קורט קוביין המנוח מ"נירוונה" שסומפל לתוך "Holy Grail" של ג'יי זי וג'סטין טימברלייק, ואת החיבור של ג'יי זי עם פרל ג'אם בהופעה ב-"99 Problems". "אבל כז'אנר בפני עצמו - הרוק נעלם ממצעדי הפופ והפזמונים", הוא קובע. "כמובן שטעמים משתנים, ואולי המטוטלת תזוז מתישהו בקרוב לצד השני, ובכל זאת, זה הולך לקחת יותר מאשר, למשל, אלבום חדש של הפו פייטרס, כדי שהרוק יחזור לגדולה שהיתה לו בעבר במצעדים. אבל לפחות זו תהיה התחלה".

>> המצעד השנתי: 40 הגדולים של 2013
>> עשרים הלהיטים שעשו את השנה
>> אוחובסקי בוחר את אלבומי השנה
>> עשרת הגדולים של שרון מולדאבי