לרגל חודש המודעות הארצי לתסמונת רט שחל בדצמבר הוציא פבלו רוזנברג את השיר "מלאכית הדממה", בשיתוף עם העמותה לתסמונת רט. השיר  נכתב בהשראת "מלאכיות הדממה" - הכינוי של אחת מתוך כל 9,000 בנות, הנולדות בישראל ולוקות בתסמונת ואינן מדברות. הן מאבדות בהדרגה את יכולת השימוש בידיים ואת יכולת ההליכה, וסובלות מבעיות בכל מערכות הגוף. עד לפני זמן לא רב הן אובחנו בטעות כסובלות מפיגור שכלי, אוטיזם או שלא אובחנו כלל. כיום יודעים כי לתסמונת רט סממנים אופייניים משלה הדורשים טיפול ייחודי.

העמותה לתסמונת רט יצאה בקמפיין הסברה: "משחררים את מלאכיות הדממה", לחשיפת הלקות ולהגברת המודעות והצורך הדחוף במימון מחקרים למציאת מרפא לתסמונת. פבלו רוזנברג התגייס למען מטרה זו בסינגל חדש שהלחין, למילותיו של מאיר גולדברג. "השיר חיכה לי במייל ומצאתי אותו בשתיים בלילה אחרי שחסרתעי מהופעה", אומר פבלו. "כמובן שהסכמתי להלחין ולשיר אותו, וזה ריגש אותם שהסכמתי".

פבלו רוזנברג: "עד שתימצא התרופה"

במהלך יום ההקלטות באולפני "צוללת הצהובה", הגיעו בנות הרט, "מלאכיות הדממה", להקשיב ולצפות ברוזנברג מבצע את השיר. הן היו מרותקות לצלילים ומאושרות שנפלה בחלקן ההזדמנות להיות חלק מהיצירה המוזיקלית. אחר כך, מספר רוזנברג בחיוך, הן ביקשו ללכת לקניון.

"תמיד יש לי תחושה שאני לא עושה מספיק", מוסיף רוזנברג. "הייתי רוצה שיהיה לי עוד יום אחד בחיים שבו אני אוכל לתרום לקהילה, באמצעות הקול שלי והמוזיקה שלי שבאמת יכולה לחבר בין אנשים ולגרום לאהבה ולביחד. אני מרגיש גאה לעבור את הדרך הזאת עם הבנות והעמותה ולעזור בכל דרך שאני יכול, עד שתימצא התרופה".

>> עברי לידר יפיק אלבום לזוכה "כוכב נולד 9"