אין תמונה
שווה המון. מייקל ג'קסון

בימים בהם מחאת האוהלים תופסת את רוב כותרות העיתונים, כולנו עסוקים יותר ויותר בפנטזיות על "מה היה קורה אם הייתי זוכה בלוטו". השלב הבא בפנטזיה הוא כמובן החלום על דירה מפוארת ומגניבה חופשה ארוכה למקומות אקזוטיים מרוחקים, שופינג שלא נגמר – ואז מה? הנה כמה רעיונות יצירתיים ומוזיקליים במיוחד לבזבוז הכסף הדמיוני שכרגע זכיתם בו.

יום הקלטות עם סנופ, הופעה של ג'סטין טימברלייק – 75 אלף דולר

סנופ דוג וקייטי פרי - טום וג'ניפר (צילום: Christopher Polk, GettyImages IL)
50 אלף דולר כדי לשבת איתו באולפן. סנופ דוג | צילום: Christopher Polk, GettyImages IL
מי לא חלם לפגוש מקרוב את המוזיקאים האהובים עליו? אבל אם אפשר, שלא יהיה סתם מפגש סתמי, אולי גם לראות איך יוצרים מוזיקה באמת ולנסות לחיות קצת כמו סופרסטאר. מסתבר שבמציאות זה אפילו פחות קשה ממה שאפשר לדמיין, אם יש לכם מספיק מרשרשים בכיס כמובן. כדי לשבת באולפן עם סנופ דוג בזמן שהוא מקליט תוכלו לנסות להשתתף במכרז שמוכר בילוי עם האומן פלוס נסיעה ברכב מפנק במיוחד. בכדי לזכות בבילוי הנכסף תתבקשו למחיר מינימאלי (נכון לרגע כתיבת שורות אלה) של 6,500 דולר. שווי מוערך לתענוג? חמישים אלף ירוקים בבקשה.

אולפן הקלטות נשמע לכם קצת "יבש"? אולי תעדיפו 2 כרטיסי VIP וכניסה חופשית אל מאחורי הקלעים להופעה של ג'סטין טימברלייק? תמורת 10,000 דולר לא רק שתוכלו לראות איך הדברים נראים מאחורי הבמה, אלא גם תזכו במפגש אישי וקרוב עם הכוכב החתיך. תכלס שווה. עד כמה זה שווה? לשם ההשוואה נספר לכם שכרטיסים במרכז באזור הקרוב ביותר לבמה בהופעה של U2 בניו ג'רזי נמכרו בשבוע שעבר תמורת 100,000 דולר.

חבילת פלטיניום לטקס הגראמי 2012 – 14,500 דולר

ליידי גאגא גראמי (צילום: Larry Busacca, GettyImages IL)
לראות לה מקרוב את ה"גראמי". ליידי גאגא | צילום: Larry Busacca, GettyImages IL
ואם דווקא בא לכם על אירוע מעונב יותר עם הרבה יותר מוזיקאים שמסתובבים חופשי, כדאי לכם לבדוק את חבילת הפלטיניום המוצעת למכירה לטקס הגראמי הבא. החבילה כוללת 2 כרטיסי פלטיניום לטקס עצמו, מה שאומר שהראשים היחידים שיסתירו לכם את הבמה יהיו של המועמדים ומגישי הפרסים בטקס. כמו כן תקבלו כרטיסים לסיור מודרך מאחורי הקלעים באחד מימי החזרות לקראת הטקס וכמובן תוכלו גם לצפות בחזרה עצמה.

אחר כך, כדי לשחרר קצת אדרנלין תקבלו כרטיס זוגי לאחת המסיבות הנוצצות שמתקיימות אחרי הטקס. אם זה לא מספיק אז יומיים לפני הטקס עצמו, תוזמנו לאירוע הצדעה ל"איש השנה במוזיקה" (שהוא למעשה גם אירוע צדקה) וכמובן שתקבלו הרבה מתנות מדליקות של הגראמי (עט עם לוגו?). כרגע המכרז עומד על 14,500 דולר, אבל סביר להניח שהמילה האחרונה בנושא עוד לא נאמרה.

תקליטים של מייקל ג'קסון, הביטלס ונירוונה – 1.2 מיליון דולר

אין תמונה
7500 דולר לדיסק של נירוונה במהדורה ישראלית נדירה
עכשיו שאתם מיליונרים, אתם יכולים להתחיל אוספים שונים ויוקרתיים. אנחנו ממליצים לכם לפתוח אותו עם תקליט 12" חתום של מייקל ג'קסון. "Got to be There", יצא ב-1971 כשמייקל עוד היה ילד שרק חלם להפוך את עורו ללבן. התקליט החתום נחשב לאחד מסוגו ותוכלו לפתוח איתו את האוסף החדש שלכם תמורת 1,075,786 דולר. אם רוקנרול זה יותר הקטע שלכם, תוכלו לרכוש את "Introducing the Beatles" של הביטלס כמובן, בתקליט ויניל עבור 125,000 דולר.

בכלל, ברור שתמורת תקליטים ומוצרים נלווים שקשורים באנשים שכבר עברו לעולם הבא תשלמו יותר. כך למשל תוכלו לרכוש דיסק של נירוונה, במהדורה ישראלית (!) נדירה תמורת 7,500 דולר. הדיסק יצא במהדורה מוגבלת בארץ לתחנות הרדיו ומוגדר כ"לא נראה כזה בעבר". הדיסק כולל תמונות נדירות, 3 שירים ובמצב מצוין.

גיטרה ומגזין חתומים על ידי איימי ווינהאוס - 5,500 דולר

איימי ווינהאוס (צילום: Oli Scarff, GettyImages IL)
3500 דולר על גיטרה חתומה? לה זה עלה יותר. איימי ווינהאוס | צילום: Oli Scarff, GettyImages IL
כמובן שאי אפשר לכתוב בימים אלה על מוזיקאים שכבר לא אתנו מבלי להתייחס לאיימי ווינהאוס. גיטרה חתומה על ידי הזמרת תעלה 3,500 דולר (סתם לצורך ההמחשה, עבור גיטרה חתומה על ידי ליידי גאגא תשלמו 1,200 דולר). תמורת עותק חתום של מגזין ה-"Rolling Stone" שווינהאוס מככבת על שערו תשלמו 2,000 דולר.

כתובות אינטרנט על שם איימי ווינהאוס ומייקל ג'קסון – 21.4 מיליון דולר
תעשייה נוספת שמגלגלת סכומים עתק על גבם של המתים היא זו שמוכרת כתובת אינטרנט תמורת סכומים שערורייתיים. כך למשל עבור כתובת האתר amywinehousememorial.com תשלמו 400,000 דולר ואילו על הכתובת michaeljacksonthisisit.com תוותרו על 21 מיליון מרשרשים.

אין תמונה
לקנות גם אותו? הפסל של מייקל ג'קסון ששט בתמזה לצורך יחסי ציבור ב-1995

פסלים של מייקל ג'קסון, ברוס ספרינגסטין ופינק פלויד – 7,480 דולר
זאת ההזדמנות גם להתחיל לאסוף מוצרים נלווים, סתם כי עכשיו אתם יכולים להרשות לעצמכם. עבור פסל ברונזה שנראה כמו המסכה על עטיפת התקליט של מייקל ג'קסון "Dangerous", תוותרו על 2,500 דולר. עבור פסל ברונזה של "Born in the USA" של ברוס ספרינגסטין תשלמו 1,990 דולר ואילו עבור פסל ברונזה של "The Wall" של פינק פלויד תיפרדו מ-2,990 דולר.

תמונות חתומות של הביטלס ושלישיית ה"רט פק" – 34 אלף דולר
אם במקום לשים משהו על השולחן, תעדיפו דווקא לתלות משהו על הקיר, נמליץ לכם על תמונת יח"צ נדירה של הביטלס, שגם חתומה על ידי חמשת המופלאים מליברפול תמורת 19,500 דולר. או אולי על תמונה של פרנק סינטרה, דין מרטין וסמי דייוויס ג'וניור (חתומה, כמובן) שעולה 14,500 דולר.
סה"כ: 22,736,480 דולר.

פיקטיבית עד כמה שהיא נראית, יש אנשים שבשבילם הכתבה הזו היא המציאות. בעוד רובנו נאבקים לשלם על חיתול לילד, קוטג', שכר דירה או משכנתה, יש אנשים שהמציאות שלהם לא רחוקה מהתיאור שהוצג בשורות האחרונות. ובכלל לא בטוח שקנאה זה מה שכדאי להרגיש עבור מי שחושב שזה לגיטימי לשלם עשרות אלפי דולרים עבור פריט חתום או נדיר ככל שיהיה. ואולי דווקא עדיף לנו להמשיך לחלום על מפגש עם כוכב הרוק החביב עלינו ולהמשיך לראות גיטרות חתומות על ידי כוכבים במוזיאונים שונים.