יובל דיין (צילום: דורון עדות)
"הוכחתי לכולם שאני הולכת עם הלב כל הזמן וזה מה שחשוב לי". יובל דיין | צילום: דורון עדות

יובל דיין, שפרשה בשנה שעברה מהתוכנית "דה ווייס" רגע לפני הגמר, היא עכשיו לא רק זמרת צעירה בת 17, אלא גם יוצרת, שמוציאה את שיר הבכורה שלה "לאסוף", אותו כתבה והלחינה. השיר יוצא כסינגל ראשון מאלבום בכורה, שצפוי לצאת בחברת "ארומה music" בשנה הקרובה. את האלבום מפיק מוזיקלית פטריק סבג, שהפיק את אלבומו האחרון של שלמה ארצי. כמנהל אמנותי לאלבום מונה שלומי שבת, המנטור של דיין מהתוכנית, שגם מעבד חלק מהשירים\ כאשר שניהם תחת אותו ניהול אישי, של המפיק בני מנשה.

"רועדת לי הרגל, ואני בהתרגשות מטורפת, לא מצליחה לחשוב על שום דבר יותר מהסינגל", אומרת יובל דיין. "זה הדבר הכי ענק שיכולתי לחוות, השיא הכי ענק שלי עד עכשיו, אני בתהליך מרגש ועוצמתי מאוד. אני חושבת על זה כל הזמן, מתארת מצב שהשיר יוצא ואז מה? איזה תגובות הוא יקבל? מה הסביבה תחשוב, איך הוא מוציא אותי, מה יחשבו עלי ומה יקרה, איך אני ארגיש, איך כולם ירגישו כשישמעו אותו, לא רק אני וחברים שלי".

-יש לך ציפיות?
"מבחינתי להוציא סינגל, שיר שאני כתבתי והלחנתי, זה כבר הישג עצום. זה קו התחלה מדהים, כאמן ביני לבין עצמי. הציפיות שלי הן שאהיה שלמה עם כל צעד שאני עושה, שאשמח שהוא יוצא וארע להכיל את התגובות. אני מקווה שכולם יאהבו כמוני את השיר".

-את שלמה עם ההחלטה להוציא שיר שאת כתבת, כיוצרת צעירה?
"הוכחתי לכולם שאני הולכת עם הלב כל הזמן וזה מה שחשוב לי. כן פנינו לכותבים מהחוץ, אבל מה שהנחה אותי זו המחשבה שסינגל ראשון קורה פעם בחיים, פעם אחת. אני מקווה שאהיה בשלב מסוים בקריירה שבו אסתכל אחורה ואגיד שזה הישג עצום שיצאתי איתו ראשון".

-על מה נכתב "לאסוף"?
"אין סיפור ספיציפי, זה מורכב מרגשות, תובנות, מחשבות שהלכתי איתם תקופה והפכו להיות שיר, יחד כולם. הוא מדבר על תהליכים בינך לבין עצמך. 'הרוח הקרה תחלוף' זה מצב של קור רוח, ושאלה אם עבורי המצב הזה יהיה טוב או פחות טוב. זה כן מדבר עלי, כן על יובל, אבל לא סיפור אחד לאחד, אלא משהו כללי כזה".

אין תמונה
"הוא מאמין באלבום ורוצה להיות שותף ומעורב". יובל דיין ושלומי שבת

-פטריק סבג מפיק את כל האלבום?
"אנחנו עושים תהליך יחד. הוא מתמחה במוזיקת עולם, עובד בחו"ל ומביא דברים חדשים שאין בארץ, רפרטואר מדליק. הוא עבד עם שלמה ארצי ועובד על אלבום עם ברי סחרוף וארז לב ארי. העבודה איתו מדהימה, הוא מאוד מאמין בלהרגיש מה שהאמן חושב. אנחנו יושבים באולפן ואם יש משהו שאני רוצה להגיד ואני מתארת הרגשה הוא מתרגם את זה למוזיקה. הוא פתוח וקשוב, מבין ומוכשר במה שהוא עושה ואני סומכת עליו לגמרי".

-ושלומי?
"שלומי שבת הוא המנהל האמנותי של האלבום, ומעבד חלק מהשירים. זה השיר שהוא המליץ לי להוציא ראשון. הוא מאמין באלבום ורוצה להיות שותף ומעורב".

-את צופה בעונה השנייה של "דה וייס"?
"אני עוקבת. הרמה מדהימה, כישרונות מטורפים. זה מוזר לראות אותם. אני מרגישה בלב מה כל אחד מהם עובר. לראות כצופה רגילה זה מעורר תחושות, מזכיר דברים, אני זוכרת את העבודה הקשה וזה מעלה ניצוצות מהתקופה".

"לא מצטערת שפרשתי מהתוכנית"

-היום בדיעבד את שלמה עם הפרישה מהתוכנית?
"אני שלמה עם כל צעד שעשיתי ולא מצטערת על שום דבר. לא הייתי משנה כלום, הכל לטובה, הכל חישל אותי והרים אותי".

-לאן את רוצה להגיע בשנה הקרובה?
"אני מאמינה שיהיה בסדר. מה שאלוהים יכין לי זה מה שיקרה. אני לא מכוונת לאנשהו. מה שאלוהים ייתן לי. עד עכשיו הכל יצא לטובה".

-איך תתמודדי עם כישלון? הפרסום הכי גדול כבר מאחוריך.
"הפרסום הגדול היה משהו עוצמתי שחוויתי, מאוד מתוקשר ומעניין. אני מאמינה בכוחות של השיר החדש שלא אתמודד עם מצב של כישלון או נפילה. אני סומכת על האנשים שהולכים איתי ומקווה ומאמינה שיהיה בסדר".

-יש לך חבר?
"כרגע אין לי חבר. אין לי זמן להתעסקות הזו, כל דבר בזמן שלו. מקווה שזה יגיע בשנה הקרובה".