"האלבום החדש שלי, השלישי רק יצא, תינוק בן שלושה שבועות, והוא די ממשיך את הקו של שני האלבומים הקודמים שלי, אולי עם חידוד של העיסוק שלי בקונפליקטים, זה מה שמעניין אותי, הקונפליקטים עצמם", אומר נעם רותם על אלבומו החדש "ברזל ואבנים".

"השיר 'נטלי' נכתב על חיילות שמשרתות בשטחים"

"השיר 'נטלי'", מספר רותם, "מבוסס על סרט של הבמאית תמר ירום, שצילמה סרט על חיילות שמשרתות בשטחים, ושוב יש שם את הקונפליקט האנושי הזה שהוא מעבר לכל ויכוח פוליטי ושמאוד עניין אותי".

-עד כמה אתה מעורב בהוויה הישראלית?
"יש את האלבום החדש של ברי סחרוף שנקרא 'אתה נמצא כאן', אז גם אני נמצא כאן. בכתיבה אני תמיד מתחיל ממשהו מאוד אישי ואחר כך מחפש את הדברים שמסביב לזה, הכל אישי, אני לא לגמרי יודע מה זה אישי".

"למוזיקה ולמילים יש באלבום הזה משקל שווה"

-במה הוא שונה מהאלבומים הקודמים?
"תמיד כשמדברים על השונה מתחילים לכמת של בכמה הוא יותר ובכמה הוא פחות, ואני לא אוהב לעשות את זה. אז יש דגש אחר במשקל בין הטקסט למוזיקה, שפה יש להם משקל מאוד שווה. המוזיקה פה משלימה מבחינתי בכל מיני רבדים את הטקסט. זה משהו שבאמת... באלבום הקודם הטקסט היה יותר בחוץ".

-יש משהו נוגה בכתיבה שלך?
"דווקא נראה לי שיש הרבה תקווה, אבל כן זה בא ממקומות יותר חשוכים שלי, משם בדרך כלל הדברים יוצאים, אבל כמו שאמרתי, בגלל שאני חוקר את הקונפליקט, אז הקונפליקט בא מרגע של משבר והמשבר, אתם יודעים, הוא ככה".

"אני לא מושפע מביקורות כשאני כותב"

-עד כמה אתה מושפע מביקורות?
"אני לא מושפע מהן. אני נהנה לקבל אותן כשהן טובות, אני פחות נהנה כשהן לא, אבל כשאני נכנס לחדר ומתחיל לכתוב אני לא מושפע, רק שובר את הראש מאיפה מביאים עוד חרוז ועוד שיר, קשה להיכנס עם ביקורות לחדר".

-מה מוביל אותך בעיקר, המילים או המוזיקה?
"זה ממש גם וגם. אני מהר מאוד הגעתי למסקנה שכאשר כותבים שיר רק על דף הוא לא נדבק ללחן אחר כך, אז זה די נכתב ביחד".

>> ברי סחרוף השיק את אלבומו החדש "אתה נמצא כאן" באמפי שוני