אין תמונה
"בחברת התקליטים אמרו לי פעם: 'אבל זה נשמע נורא עמיר לב'"

"תמיד מצחיקות אותי הכותרות 'עמיר לב חושף לראשונה שירים חדשים'. כאילו, מה השטויות האלה? אני זמר, כותב, מלחין, שר. יש הופעות, אז אני מבצע את השירים שהכי מתאימים לי נכון לאותו ערב. כבר היו לא מעט שירים שבצעתי בהופעות ובסוף הם לא נכנסו לשום אלבום. אז כן, אני אבצע בפסטיבל התמר שירים מהאלבום החדש, חלקם אני מטפטף לקהל כבר הרבה זמן ויהיו גם שירים חדשים שאבצע בפעם הראשונה על הבמה. אילו בדיוק לא אדע בעצמי עד יום ההופעה", אומר עמיר לב לקראת הופעתו במתחם נחל זהר ביום ראשון הקרוב (19/10) כמופע פותח לאהוד בנאי.

במקביל, כאמור, סיים לב את הקלטות אלבומו החדש, המיועד לחורף, ארבע שנים אחרי "לפעמים אני מאושר". עודד פרח חתום על ההפקה המוזיקלית ורוב השירים נכתבו, כמנהגו של לב בעשר השנים האחרונות, בביתו בישוב כליל בגליל המערבי. "המעבר לצפון לא השפיע בשום צורה על הכתיבה שלי", אומר לב, "אני חי שעה וחצי נסיעה מתל אביב, מופיע במרכז, מקליט בעיר, מגיע לפגישות. מה כבר השינוי הגדול? אנחנו טקסס, שכל נסיעה ליוסטון זה מבצע"?

-מה צפוי באלבום החדש?
"מה שהיה הוא שיהיה. לפני כמה שנים הגעתי לפגישה בחברת התקליטים שעבדתי מולה אז. השמעתי כמה שירים חדשים שעבדתי עליהם, ואחד הנוכחים שלא אזכיר את שמו אמר: 'זה נשמע נורא עמיר לב'. בו במקום החלטתי שאני לא עובד יותר מול חברות תקליטים. כאילו, איך רוצים שאני אשמע? זה מה שאני יודע ואוהב לעשות. ירצו יאכלו".

-היית אמור להקליט עם אמיר צורף כמפיק מוזיקלי? בסופו של דבר בחרת בעודד פרח.
"אמיר כבר התחייב לאביתר בנאי להפיק את האלבום החדש שלו, והחלטתי לא לחכות, כי באמת עברו ארבע שנים והייתי לחוץ על משהו חדש. זה הרבה זמן, למרות שלא הרגשתי, כי הייתי בעשייה מתמדת. כתיבה, הופעות, עזרתי ליובל (בנאי, ט.פ) באלבום האחרון שלו. אמיר קיבל את ההחלטה שלי ברוח הכי טובה, ובאמת דברנו לפני כמה ימים והוא סיפר לי שהעבודה עם אביתר הסתיימה ממש לא מזמן. כלומר אם הייתי מחכה לו, עכשיו הייתי רק בתחילת ההקלטות. אז יצא טוב לכולנו. מעבר לזה, הבנתי כבר שמפיק מוזיקלי לא באמת עושה את האלבום. אולי רק בתחילת הדרך, כשהאמן עדיין מחפש את עצמו".

אין תמונה
"חלק מהשירים החדשים אני מטפטף לקהל כבר הרבה זמן"

אומר מי שעבד על האלבום הראשון שלו עם לואי להב.
"שעשה לי בית ספר שמשרת אותי עד היום. נכון שאני מזוהה בעיקר עם הגשה אינטימית, אבל לואי לימד אותי דברים שהם הרבה מעבר ומעבר לסאונד ולעיבודים".

-צפוי מופע חדש בעקבות האלבום?
"כן. המופע בפסטיבל התמר הוא אחד האחרונים במתכונת הנוכחית. אני מתכוון לקחת פסק זמן של חודש-חודשיים, לארגן מחדש את העיבודים, להוסיף יותר שירים חדשים ואז לקראת האלבום לצאת במופע חדש לגמרי. מגיע לי לרענן קצת, לא"?