שימרית גל (צילום: אסי ביטון)
"אני מאמינה ולא דתיה. מצטלמת חשופה למרות שלא הרגשתי בנוח להצטלם ככה" | צילום: אסי ביטון

שימרית גל בת ה-23, נושאת איתה רזומה נאה כדוגמנית, שחקנית וזמרת. היא נולדה בחיפה, עברה ליקנעם ובהמשך לרחובות. היא מדגמנת מאז שהיא זוכרת את עצמה, היתה "נערת השנה" של "ראש1" ועשתה קמפיינים למותגים כמו דולצ'ה וגבאנה (משקפי שמש), לי קופר, איי בי סי ושמפו הוואי. היא הובילה קמפיין של עדי ברקן נגד אנורקסיה ובמקביל למדה משחק ב"בית צבי", שם שיחקה ושרה במחזות זמר והצגות תיאטרון. היא הגישה תוכנית ב"חינוכית 23" בה אירחה אמנים, שיחקה בסרט "פעם הייתי", ליוותה כזמרת את משה פרץ, ריטה, שלומי שבת, מאיה בוסקילה, אבי סינוואני ועידן יניב, התחרתה ב"התבוריס". בצבא שירתה כמ"כית.

לפני שנה וחצי הוציאה שמרית גל את שירה "הכל מתהפך", שהיה סינגל ראשון מאלבום בכורה. מאז עברה שנה וחצי, חייה השתנו, וכיום היא מוציאה את השיר והקליפ "שטה בזיכרון" (מילים: גלעד חן, לחן: יאיר זיו, בימוי: אסי ביטון). השיר יוצא כסינגל שני מתוך אלבום בכורה, עליו היא שוקדת יחד עם המפיק המוזיקלי דורון טובים. בכתיבת שירי האלבום לקחו חלק גם דניאל סולומון ,חמוטל בן זאב, יהורם טהר-לב, איתי פרלמן נסיך, סמדר שיר ויוצרים נוספים.

השיר "שטה בזיכרון" מספר לדבריה על השתלשלות של מערכת יחסים לא בריאה ועל כך שהחיים לצד הגבר המושלם אינם מבטיחים חיים מושלמים או מאושרים - בדיוק התהליך שגל מתארת שעבר עליה בחיים. "השיר מספר על כך שאני נמצאת עם גבר ואני כבולה אליו, כבולה באזיקים של כמיהה לגבר המושלם, לליטוף, לחיבוק", אומרת שימרית גל. "זו בחורה שקשה לה, היא עם גבר מחבק ואוהב ודנמצא שם בשבילה, אבל היא מרגישה מנותקת ממנו. הוא נוח לה, אבל זה לא באמת מה שצריך לקרות בעתיד. יש משפט בשיר 'אני תמיד אוהב עד שנגמר'. זה מדבר על הקלות שמשתמשים במילה אהבה".

-איך נכתב השיר?
"כתבתי את השיר יחד עם גלעד חן, שהיה אז בן 17. הוא חקר אותי בכתיבה והבנו את האזיקים שאני כבולה אליהם, את הכמיהה לגבר למגע, כמיהה לחיבוק. כולן רוצות את זה, אבל בנות שמכירות בנים לא חושבות אם זה הגבר המתאים. פעם חיפשתי מישהו חכם, מצחיק, ממשפחה טובה, כי ניסיתי לרצות אחרים. הייתי מאורסת עם טבעת וביטלתי - כי זה לא בשבילי".

שימרית גל (צילום: אסי ביטון)
"את האלבום אני אוציא בחתונה, לתת כבוד לאורחים שלי". שימרית גל | צילום: אסי ביטון

-אז מי כן הגבר בשבילך?
"הכרתי את גבר חלומותי, שמו גרגורי ריסיס. הוא לא אוליגרך, אבל הוא מדהים, בן אדם כמו באגדות. נפרדתי מהחבר הקודם שהיה דמות שכל אמא היתה רוצה, ילד טוב ומנומס, והכרתי בן אדם שכשאני מדברת עליו בא לי לבכות. הוא משלים את המילה שלי. מסתכל ויודע מה אני חושבת. הוא לא משקר לי ואני אחת שלא סומכת על אף אחד כי נפגעתי הרבה בחיים שלי ועליו אני יכולה לסמוך. עוד שלושה חודשים אני מתחתנת איתו ואני מרגישה בשלה לעשות את זה".

-שיהיה במזל טוב.
"אני מגשימה את המטרות שלי. תמיד הייתי מבולבלת, לא שלמה עם עצמי ולא רגועה. עכשיו פתאום יש לי קצת אוויר. זה התבגרות שקרתה במקביל למציאת הגבר".

-ומה קורה בשאר האלבום?
"אני כותבת סיפור על החיים שלי ומעבירה אותו לכותבים. מהסיפור הם כותבים שיר וככה השירים שלי ושלהם. הם הוציאו את המילים שלי החוצה"

-למה שנה וחצי בין שני סינגלים?
"זה עבר לי כמו שלושה שבועות. את האלבום אני אוציא בחתונה, לתת כבוד לאורחים שלי. אני יודעת שמי שיהיה שם תמך בי והיה לצדי. הם רוצים להקשיב ולהבין מי אני. אחלק לכל אחד דיסק ואז אוציא אותו החוצה. השקעתי באלבום המון".

-את רוצה קריירה של זמרת?
"אני מחפשת מי שינהל אותי ויעזור לי. מציעים לי כל יום ונעלמים. הסינגל הבא ייצא בעוד חודש עם קליפ מוכן וגרסת רמיקס כדי לעניין מחדש את התקשורת. אולי הקליפ הזה יבנה אותי, אולי היחסי ציבור. אני זורקת את כל החצים ולא פוסלת שום אפשרות. אני אוהבת לשיר גם מול 4-5 אנשים. אשמח להופיע מול כל אחד. הלב שלי ברגשות מעורבים ואני לא רוצה לאכזב, תמיד רוצה לעשות יותר".

שמרית גל פרומו (צילום: ליאור לייבוביץ')
"בסקטור החרדי לא קיבלו אותי כי הופעתי בעבר בדוגמנות ומחזות זמר ובהצגה על ישו" | צילום: ליאור לייבוביץ'

-מה עוד חדש בחייך?
"התחזקתי בדת. באתי מעולם הדוגמנות שבו הכל מסכות וחשוב איך להיראות. חשבתי מה חושבים עלי ושהיום כבר לא יזהו אותי. לפני שנתיים היתה תקופה לא קלה, אז החלטתי להתחזק בדת. לקחתי לבוש צנוע, חולצות ארוכות, חצאיות, התחלתי לשמור שבת ולהתפלל והופעתי במקומות דתיים, רציתי להיכנס למגזר החרדי, רציתי אפילו לוותר על האלבום ולהשאיר את הסיפור מאחורי".

-ומה קרה?
"בסקטור החרדי לא קיבלו אותי כי הופעתי בעבר בדוגמנות ומחזות זמר ובהצגה על ישו. היום אני עם חצאית אחרי הברך וחולצה שמכסה כמעט הכל. אני מגדירה את עצמי מאמינה לא דתייה. אני מודה לאלוהים על מה שנתן לי אבל אני בלבוש צנוע, אני מקפידה על שמירת שבת ותפילות. פעם היה חשוב לי להתאים בגדים, היום זה יותר קשה. הבן זוג שלי לא דתי אבל מכבד, עושה קידוש והבדלה ושומר על מה שגבר דתי שומר ומאמין. אני לא פנאטית, אבל לקחתי על עצמי לרפואת אישה - הסבתא שלי. למרות שילדותי להאמין שאם אני אשמור מנהגים אז זה קורה והיא תבריא".

-אבל את מצטלמת עם בגדי ים ושמלות חושפניות.
"אני מזל תאומים, בנויה משני אנשים. עבודה זה עבודה. אני מאמינה ולא דתיה. אני מצטלמת חשופה למרות שלא הרגשתי בנוח להצטלם ככה. חשוב לי שמי שרואה את התמונה ירגיש את הקונפליקט של השיר, את החוסר ודאות, את הכאב והעצב. מצד אחד יש לה גבר מושלם, מצד שני היא לא נמצאת בהווה וחושבת על העבר והעתיד, בדיוק כמוני".