אין תמונה
"לא סימנתי מטרה למכור רינגטונים, אני לא סוחר". מולדאבי

מרבית העותקים מאלבומו השלישי של שרון מולדאבי, "אל תפחד", שיצא בשנה שעברה, נמכרו בהופעות ודרך אתר האינטרנט הפרטי שלו. כבר כמה שנים שמולדאבי מופיע בכל הארץ בהופעות אינטימיות, רק הוא והגיטרה וגיטריסט מלווה, מסתכל לאנשים בגובה העיניים, ומקפיד לשמור על קשר הדוק איתם אחרי ההופעה באמצעות האתר ומיילים. "אני מקבל בהופעות ובאתר שלי תגובות מצוינות", הוא אומר. "נוצר דיאלוג ישיר ביני לקהל באתר וזה מקסים ומרגש ברמות. פעם היו מועדוני מעריצים, היום פשוט כותבים לי מיילים. זה כיף, זה חי, זה קורה ואני נהנה מזה. זה גם לא בא על חשבון דברים אחרים. עד היום מכרתי, לדעתי, כמה אלפי עותקים, אבל אני לא רוצה לזרוק סתם מספרים מבלי שיש לי נתונים מדויקים שיגיעו רק בחודש הבא.

התגובות בהופעות ובאתר הובילו את מולדאבי להוציא סינגל מיוחד לשיר "הנשמה שלי", שיוצא השבוע, זמן רב יחסית אחרי יציאת האלבום. "'הנשמה שלי' הלך טוב מאוד בהופעות שומעים אותו הרבה באתר והחלטנו להוציא אותו. מכל השירים החדשים השיר הזה פשוט לוקח", הוא מסביר. "אני רואה באתר פילוחים של כמה אנשים נכנסים ויוצאים ומאיזה עמודים באתר. יש תנועות של כמה אלפי אנשים בחודש וכמה אלפי האזנות בחודש לשירים".

-טוב לך עם העידן החדש של אינטרנט והופעות לצד מכירות מצומצמות של אלבומים?
"בעיני זה נפלא. יש אפשרות לקטר על האתמול שעבר ויש אפשרות לחבק את ההווה והעתיד. בעיני זו תקופה מאוד טובה למוזיקה. יש הרבה מוזיקה טובה ואני מאוד מאמין בכוח של מוזיקה חיה. אין לי ספק שמדיום הבמה הכי חשוב, עם האינטרנט כהשלמה שלו. מתאים לי שמי שטוב על במה יצליח, זה מבחן ההישרדות. במחשבות שלי קדימה יש שאלה רצינית איך להתייחס מעתה והלאה לפורמט האלבום".

-מאוכזב שהאלבום שלך לא נמכר בחנויות המסורתיות?
"זו שאלה קשה. הייתי שמח למכור הרבה יותר. מצד שני זה אלבום לא קל. אני מבין מתגובות שהוא לא בידור טהור. בגלל זה אני לא יודע ואין לי תשובה. אני שמח שיש לי הרבה הופעות וממה שקורה בהן. היום אני נותן את ההופעות הכי טובות שעשיתי בחיים ומבחינתי זה בסימן עלייה. אני אוהב את סוג התגובות שזה מעורר מבחינת הנגיעה באנשים, הייתי שמח להרחיב את הקהל ובמובן הזה יש לי עוד הרבה לאן לשאוף".

-אולי זה המקום שלך?
"לא סימנתי מטרה למכור רינגטונים. מה שאני מוכר זה שירים. אני לא סוחר ואני מרוצה מאוד מהאמנות שלי. אני מרגיש צורך בסיסי וחובה לשמור על קשר עם האנשים, אני משקיע בקשר והם משקיעים. התגובות שאני מקבל עמוקות, רגישות ומרגשות וזה מאוד ממלא. נוצר דיאלוג שאני מקבל ממנו הרבה מעבר למכירות. אני לא חושב מה יכול לקחת מאנשים, אלא מה לתת ומה לקבל. נכון שתקליטי זהב נראים טוב על הקיר ואני לא מתעשר מהאופן שבו אני מתוגמל על היחס עם הקהל, אבל החיים שלי מתעשרים ואי אפשר לשים תו מחיר על כזה דבר".

-בכל זאת מה שמניע את התעשייה זה כסף.
"השיח הזה של לדבר על כסף יש בו משהו לא נכון. אין לי כלום נגד חומר, שחשוב לצד הרוח, אבל הסגידה לחומר אם היא חונקת את הרוח אז לא מרוויחים כלום. אם נרוץ רק על כסף נהפוך בעצמנו לחפצים במקום להיות אלה שמשתמשים בהם. כסף הוא אמצעי, לא מטרה. מה שחשוב זה מוזיקה טובה ותקשורת טובה עם הקהל. הכסף חשוב אבל זה לא הכל ובטח לא הדבר היחיד".

-כבר חושב על הפרויקט הבא?
"כל הזמן. ייצא בחורף אלבום מחווה למשורר שמשון חלפי, אח של אברהם חלפי. אני שר שם שיר שהלחנתי. עבדתי על זה עם הגיטריסט שמלווה אותי אסף לוי וזה ייצא ממש בקרוב. אחרי זה נחשוב האם נכון לעשות אלבום או לעבוד בפורמט של סינגלים בודדים. אבל ללא ספק המחשבה עכשיו יותר ממוקדת במה, מאשר ממוקדת הקלטה. הצעד הבא יהיה מה שהכי נכון כדי לדחוף עוד יותר את ההופעות".