אהוד בנאי זאפה (צילום: רועי ברקוביץ')
סיפתח לקיץ רוקיסטי באמפי שוני. אהוד בנאי | צילום: רועי ברקוביץ'

חג הפסח עם חול המועד, כמו בכל שנה, מרכז אליו כמה וכמה פסטיבלי מוזיקה מובילים, שונים באופיים, המציעים לקהל עושר מוזיקלי מגוון, ולעיתים במחירים נוחים. פסטיבל "אהבה" בים המלח עם הופעות של אמנים גדולים אל תוך הלילה, "ימי זמר" בחולון עם הפקות מיוחדות, ה"ים תיכוני" בכרמיאל שמרים בכפיים", "בלו פור דאנס" שמרקיד את אילת, "שירת הים" בגבעתיים שמתחבר ליהדות ועוד ועוד. צריך רק לבחור לאן ללכת ועל מה לשלם.

 "אהבה" בים המלח

אביב גפן בקיסריה (צילום: ענבל צח)
פסטיבל ים המלח. אביב גפן | צילום: ענבל צח

פסטיבל הרוק "אהבה" בים המלח יתקיים משך שלושה לילות בחול המועד ויכלול הופעות של כמה ממיטב האמנים באתר ההופעות שבקיבוץ מצפה שלם, לצד חוויות של טבע וטיולים בשעות היום. לוח המופעים של הפסטיבל השנה:

27.3 בשעה 22.00 -  אביב גפן והתעויוט מארחים את נבחרת הפיינליסטים של "דה ווייס".
28.3 בשעה 22.00 -  יהודית רביץ, אברהם טל ומוש בן ארי - שלושה מופעים בלילה.
30.3 בשעה 22.00 -  בלקן ביט בוקס מארחים את יהודה פוליקר, ברי סחרוף - שני מופעים בלילה.

מחירי כרטיסים: 175-200 ש"ח: קסטל 8965* 03-6045000.

 

"ימי זמר" בחולון

הללויה לקובי אושרת, ימי זמר בחולון 2013 (צילום: יוסי צבקר)
"הללויה לקובי אוקרת". פסטיבל "ימי זמר" בחולון | צילום: יוסי צבקר

פסטיבל "ימי זמר" בחולון, בהפקת עיריית חולון ותיאטרון חולון, יתקיים בחול המועד ויכלול ארבעה ימים של מופעי מחווה, הפקות מקור חד-פעמיות ומופעי בכורה, בהשתתפות יוצרים ומבצעים מהגדולים במוזיקה הישראלית.

חובה: מופע הדגל של הפסטיבל השנה הוא "מלול ועד שבלול". יופיעו בו מיקי גבריאלוב, שלמה גרוניך, דני רובס, דיאנה גולבי, שי גבסו, מיקה קרני, דורי בן זאב (שגם ינחה) ועוד. הפסטיבל יעניק פרס על מפעל חיים למלחין דובי זלצר. במופע ישתתפו יהורם גאון, שישיר, ינחה ויכתוב את דברי הקישור, ולצדו מייק בורשטיין, מיקי קם, ששי קשת ועוד. הפסטיבל יעניק פרס על מפעל חיים גם למלחין קובי אשרת במופע המחווה "הללויה", בו ישתתפו דוד ד'אור, רוני דלומי, סאבלימינאל, לירז צ'רכי, אילנית, שרי, גבי שושן ועוזי פוקס.

מומלצים: "צליל מכוון" - מופע פסנתר משיריו של יצחק קלפטר, בהשתתפות סיוון טלמור, עמוס בן דוד, אדם, יעל לוי וורד פיקר שאף תנהל מוסיקלית את המופע. "חופים הם לפעמים" - מופע משירי נחום היימן, בהשתתפות בתו סי היימן, נכדו יהלי שוחט והאמנים דודו זכאי, חני ליבנה ואופירה גלוסקא. זה לא יחזור" - ערב מחווה לחיים חפר ז"ל. דני סנדרסון מארח את מזי כהן וברי סחרוף ומבצע משיריו הגדולים. מייק בורשטיין - ושוב איתכם - "ההופעה".

רכישת כרטיסים, פירוט שעות וימי המופעים.

 

"ים תיכוני" בכרמיאל

משה פרץ בהופעה בקרית מוצקין (צילום: שרון רביבו)
פסטיבל ים תיכוני בכרמיאל. משה פרץ | צילום: שרון רביבו

העיר כרמיאל ידועה בפסטיבל המחולות שלה מדי חג סוכות, ובפסח יצפינו אליה דווקא כמה מכוכבי המוזיקה הים תיכונית ליומיים (27, 28.3) של הופעות באמפיתיאטרון של העיר.

מדובר בפסטיבל הים תיכוני הראשון שמארחת כרמיאל. בין המופיעים יהיו משה פרץ, דודו אהרון, ליאאור נרקיס, "הפרויקט של רביבו" עם אלבום חדש, עומר אדם ומושיק עפיה.

מחיר כרטיס לערב אחד של הופות נע בין 150 ל-180 שקלים לערב.

 

"שירת הים" בגבעתיים

שלמה בר, רוטבליט (צילום: רועי ברקוביץ')
"שירת הים" בגבעתיים. שלמה בר | צילום: רועי ברקוביץ'

פסטיבל מוסיקה ותרבות יהודית "שירת הים" השישי, יתקיים בתיאטרון גבעתיים בחול המועד. מופעים בולטים: "קולות מן השמיים" - התזמורת הסימפונטית היהודית ומקהלת "קולות מן השמים" מארחים את שלמה בר, שלמה גרוניך, יהודה אברון והחזן שלמה גליק, ביצירתו החדשה של שלמה בר "שירת הים". שלמה בר יככב גם במופע "מח.נ ביאליק עד אום כולתום" - עם מאיר ישראל, מיקי שביב ועדי רנרט, מופע המשלב רוק עם מוסיקה ישראלית מקורית, מוסיקת עולם וג'אז. פרויקט "היונה" מארח את הרכב "קדמה" ואת ברי סחרוף. אסתר רדא והרכב נגנים "חוזרים הביתה אל ביתא ישראל" - מסע מוזיקלי בתרבות הישראלית-יהודית-אתיופית

עוד מופעים: "נשים שרות נשים" - בנות המגמה הנשית בבית הספר למוסיקה "מזמור " מארחות את רונן קינן בשירים מקוריים. רקפת אמסלם - "יחד שבטי ישראל" - שירת נשמה יהודית. רוק בבית הכנסת - שיח מוזיקלי בין הפרופ' נסים קלדרון למוזיקאי שי צברי. להקת נקמת הטרקטור בהופעה "מה לאהובי"  מופע משירי אבן עזרא. שולי רנד במופע "נקודה טובה". יסמין לוי ולהקתה. בנוסף יתקיימו מופעי חוצות והקרנות סרטים ללא תשלום הפתוחים לקהל הרחב.

*מחירי כרטיסים: 55-135 ש"ח. טלפון למידע ולהזמנת כרטיסים: 03-7325340 שלוחה 2.

 

סימנים של חולשה, ברי סחרוף (צילום: ענבל צח)
עם מוכיח ושבן באשדוד. ברי סחרוף | צילום: ענבל צח

פסטיבל "ימי תור הזהב" באשדוד יערך גם הוא בחול המועד פסח, בארבע במות מרכזיות במתחם התרבות של אשדוד: המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, מרכז מונראט לאומנויות ובמרכז פסגה.

הפסטיבל יכלול את המופעים הבאים: ברי סחרוף ורע מוכיח יארחו את שלומי שבן במופע "אדומי השפתות".
גיא ורועי זו ארץ מארחים את רבקה רז בלאדינו ופיוט מהבית. יסמין לוי בהופעה. התזמורת הסימפונית אשדוד מארחת קונצרט חזנות. מופע פייטנים ומקהלות: קהילות שרות פיוט וניגון: "שער פתח דודי- מאנדלוסיה ועד בבל". ליאורה - "מטריפולי לאשדוד וחזרה". ד"ר אסתרית בלצן – מפיוטי ספרד ועד "התקווה".

פרטים מלאים באתר הפסטיבל

 

"זורבה הבודהה" באשרם מדבר

אסתר רדא, סופר גרוב (צילום: ענבל צח)
פסטיבל זורבה במדבר. אסתר רדא | צילום: ענבל צח

האשרם במדבר יארח חמישה ימים (283-1.4) של מוזיקה, מדיטציה, טבע ואהבה ומיועד למאות משתתפים.

בחלק האמנותי יופיעו כנסיית השכל, אסתר רדא (השם החם כרגע), "Old Man River", פרויקט הסולו של אלון כרמלי Cut N' Bass ועוד.

בנוסף צפויות פעילויות וסדנאות ופעילויות של מדיטציות במוזיקה חיה, יוגה, מדיטציה, תרפיה, תאטרון, תנועה, אקולוגיה, סדנאות לילדים ועוד.

ההתחברות הרוחנית לעצמך ולטבע תמיד עולה כסף וכרטיס כניסה לפסטיבל עומד על 359-389 ש"ח.

 

רוק וגרוב מהארץ ומחו"ל

אין תמונה
למי מחכים? לעומר חכים

אהוד בנאי יארח את אביתר בנאי במופע "רסיסי לילה", ב-27.3 בזאפה אמפי שוני, מופע שפותח את עונת ההופעות באתר במסגרת סדרת "רוק אביב".

הלהקות שבק ס' ו"התפוחים" מתחברות על במת הבארבי בתל אביב ב-28 ו-29 במרץ, למופע משותף מלא של 15 מוזיקאים (2שתי גיטרות, שתי מערכות תופים, האחים מוסקטל על בס וקונטרה בס, רביעיית נשפנים, שני תקליטנים וארבעה סולנים), שיבצעו שירים של שני ההרכבים וגם חומרים חדשים שכתבו יחד. הפקה מוזיקלית:
פילוני (שב"ק ס) ויוני הלוי (התפוחים).

מתופף-העל האגדי עומר חאכים יופיע ב-1.4 בזאפה הרצליה עם הטריו הניו יורקי שלו. רשימת האמנים איתם ניגן מדברת בעד עצמה: סטינג, דיוויד בואי, מדונה, הדייר סטרייטס, מיילס דייויס, הרבי הנקוק ובובי מק'פרין. בתאריכים 2.4 יקיים חאכים כיתת אמן במועדון "האיזור" בתל אביב.

 

פסטיבל BLU 4 DANCE באילת

אין תמונה
פסטיבל "בלו פור דאנס" באילת. עופר ניסים

פסטיבל "בלו פור דאנס" שיתקיים במתחם "החווה" שליד העיר אילת מציע לבליינים ניתוק מהעולם למשך שני לילות סוערים (28 ו-29 בחודש) של מסיבות ומוזיקה אלקטרונית סוחפת ו"מרימה" עם מיטב הדיג'ייז מהארץ ומחו"ל.

הכוכב של האירוע הוא דווקא דיג'יי עופר ניסים הישראלי, שכבר מזמן הפך לשם בינלאומי חם. וכמו כן יתקיימו הופעות של צמד הטראנס הגרמני " Sun Project" (במקום אסקימו סביטל), קפטן הוק ודייב סימאן הבריטי.

לרכישת כרטיסים: כרטיס משולב לשתי המסיבות: 200 ש"ח, כרטיס יחיד למסיבה ב-29.3 עם עופר ניסים 160 ש"ח.

 

המסיבות השוות במועדוני תל אביב

אין תמונה
מגיע ל"בוטלג". Dunkelbunt

שלישי 26.3: "בוטלג" תל אביב MATIAS AGUAYO - מתיאס אגואיו הצ'יליאני נוחת בבוטלג לערב חריף מדיסקו איטלו עד טכנו.תמיכה מקומית אוריה קלפטר ,רד אקסס ואסיד קרו.

שלישי 26.3: גל עופר / אסי קוז'אק "ברקפסט" תל אביב - מהדיג'ייז הוותיקים בעיר בערב אלקטרוני מבעבע  בסט בק טו בק

שלישי 26.3 : "אברקסס" תל אביב DISCONNECTED - ליין המסיבות האיכותי באברקסס עם מנעד מוסיקלי מדיסקו ועד טכנו עם אורח מיוחד- מישל מנגו  "רוף אנימלס".

רביעי 27.3: "דלי" תל אביב - FRANZ UNDERWEAR - אורח מברלין עם אוסף תקליטים נדיר של איטלו דיסקו וליין אפ משובח. וגם: קצלה נדובה ואסף שמואל.

חמישי 28.3: "הבלוק" תל אביב TODD TERJE - טוד טרייה הנורווגי  עולה לעמדה בבלוק כדי להפנט אתכם עם הצלילים הקסומים שלו, ובנוסף הופעה של " טרי פויזן" בלאונג'.

שישי 29.3 , האומן 17 תל אביב - CHUS  -  זוכה "דיג'יי השנה בספרד" ארבעה פעמים לסט האוס טהור יחד עם הרזידנט טל כהן ופונטיין ,שמח באומן כמיטב המסורת.

שבת 30.3 , "בוטלג" תל אביב - DUNKELBUNT - "סווינג אוטופיה" מארחים את מר "דונקלבונט " האוסטרי  שידוע בסטים בלקנים ופורצי גבולות. בקיצור כשהאלקטרו פוגש את הסווינג.

ראשון 31.3 - "אולטרה סאונד"  קיבוץ יגור - הליין הנודד "יציאת חירום" נוחת במועדון הגדול בחיפה עם שלוש רחבות מקפיצות של להיטים, אלקטרוני ואלטרנטיבי שיעשו לכם את ערב חג שני.
(איתן שחם)