לירון לב, 27, זכור לרבים מהביצוע ל"נבראתי לך" של שלמה ארצי מ"כוכב נולד 2". אז הוא היה בן 21, הודח מהתוכנית באותו הערב בו ביצע את השיר וחזר אחר כך בגלגל הצלה. שש שנים עברו מאז, וכיום לב הוא פרשן לענייני "כוכב נולד" בתוכנית הבוקר "יום חדש" ובתוכנית מיוחדת ברשת ג'.

במקביל הוא ממשיך ליצור מוזיקה ולשיר. לפני שלוש שנים עמד בפני הוצאת אלבום בכורה בחברת "אן.אמ.סי", אולם אחרי שנה וחצי של עבודה מאומצת נגנז האלבום בסופו של דבר. אבל לב לא ויתר ולפני כמעט חודשיים הוציא את "לב פתוח", שיר ראשון מאלבום חדש לגמרי, אותו יוציא בקרוב באופן עצמאי. "לב פתוח" הוא גם שם המופע האקוסטי איתו מופיע לב בשלוש השנים האחרונות.

ביום ראשון הקרוב ("אוזן-בר" תל אביב, 20:30) יארח לב במסגרתו את סשה גרישקוב, גם היא יוצאת "כוכב נולד 2", שהגיעה עד חצי הגמר שם שרה את "עוד יום" ושבינתיים עזבה ללימודי משחק בניו יורק ועתה נמצאת בחופשה בארץ לפני מעבר לעבודה בתיאטרון בשיקאגו. לב וגרישקוב נשארו חברים ושמרו על קשר לאורך השנים, אחרי שהופיעו יחד במופע קאברים בפני קהילות יהודיות בארצות כמו ספרד, פרו וקנדה, ואף כיכבו יחד בארץ במחזות זמר לילדים כמו "האסופית" ו"סינדרלה".

"אני מסתכל על סקעת ומויאל שהוציאו שני אלבומים בזמן שאני עוד נאבק על הראשון"

"המופע שלי מתחדש כל הזמן ושומר על רעננות ומשתנה לפי השירים שאני כותב", אומר לב. "מי שראה אותו לפני שנתיים או שלוש יגלה שירים אחרים לגמרי שנכתבו בזמן הזה. אספתי וצברתי מטען ומה שיראו בהופעה זה צבעים אחרים שלי, מגוון שלם. אני מרגיש היום הרבה יותר בנוח, משהו אמיתי ואחר, והרבה יותר מגובש. כמובן שיהיו גם קאברים - 'נבראתי לך' בביצוע מיוחד, כי אני לא יכול להופיע בלעדיו, וקאבר ל'בילי ג'ין' של מייקל ג'קסון בגרסת בוסה נובה. ילוו אותי שם חממי בגיטרות, תמיר אלפן בחליל וגליה חי בויולה".

-אתה לא מצטער שהאלבום ההוא לא יצא ועכשיו כבר היית מוציא דיסק שני?
"אני מאמין שמה שצריך לקרות בסוף קורה ומתמסר לדרך שאני נמצא בה. אני מסתכל על סקעת ומויאל שהוציאו שני אלבומים בזמן שאני עוד נאבק על הראשון, אבל ככה זה, כל עכבה לטובה. אני מאמין באלבום הזה ומרגיש שמה שקורה לי עכשיו הוא יותר עמוק ואמיתי ומחלחל פנימה להופעות ולכתיבה ואני די שלם עם העניין".

לירון לב: "במעיין בוקריס יש חום שאין בדיאנה ואוהד"

-איך זה לפרשן את "כוכב נולד" מבחוץ?
"זה נחמד ושם את הכל בפרופורציות נכונות וגורם לך להסתכל על זה אחרת. אני שמח שיש לי כלים לעזור למודחי שאני מראיין כדי לעודד אותם ולדרבן אותם להמשיך. אני חושב שזה חשוב".

-מי הפייבוריט שלך בעונה הנוכחית?
"מעיין בוקריס. יש בה דברים שאין בדיאנה ובאחרים. זה החום והפשטות והתמימות. באוהד שרגאי למשל אין פשטות וחום. דיאנה מדהימה ו'לבכות' הוא הביצוע הכי טוב שהיה העונה, אבל יש בה משהו קר. אני מהמר על אור גלעדי, הוא יכול להגיע לגמר. אם שואלים אותי השלישייה שלי לגמר זה אוהד, מעיין ודיאנה".

סשה גרישקוב: "אני רוצה קריירה דואלית"

סשה גרישקוב (צילום: mako)
"אמרתי תודה שלא זכיתי". סשה גרישקוב | צילום: mako

מי ששלישיית הגמר של העונה הקרובה הרבה פחות מעניינת אותה היא סשה גרישקוב. "אני פה כבר חודש וחצי וחוזרת לניו יורק ב- 26 באוגוסט. באתי בעיקר לחופש ולחתונה שלי", היא מעדכנת. "סיימתי לימודי משחק בניו יורק בבית ספר של דיוויד מאמט וויליאם ה. מייסי נקרא 'אטלנטיק אקטינג סקול' ואנחנו עוברים לשיקאגו בעלי ואני כדי להתברג שם בסצנה המטורפת של התיאטרון שיש שם. בנוסף אני עדיין שרה ומופיעה לקהילות יהודיות".

-למה ויתרת על הקריירה בארץ?
"תמיד רציתי לנסוע, מגיל 15. באיזשהו שלב אתה חוזר למקורות והיה יותר חשוב לי ללמוד שם מאשר להגיד שאני עושה פה איזה קריירה. משחק זה משהו שתמיד רציתי ועכשיו זה החיים שלי. אני מאוד מאוד רוצה ליצור קריירה דואלית - לשחק שם ופה במקביל. אני מאוד רוצה לעבוד גם פה להיכנס לקולנוע ישראלי ולטלוויזיה".

"כוכב נולד סך הכל מה זה? תוכנית טלוויזיה"

-עקבת אחרי כוכב נולד?
"אני בכלל לא מסתכלת על מה שהיה לפני המון שנים ולא ממש עקבתי. יצא לי לראות פה ושם בחטף. אני מכירה את ולדי בלייברג מהצבא ואת מאיה רוטמן, אבל לא עקבתי".

-מה הזיכרון הכי חזק שלך מכוכב נולד?
"ההקלה בזה שהודחתי. אמרתי תודה על זה שלא זכיתי. כוכב נולד סך הכל מה זה? תוכנית טלוויזיה. דברים כאלה באים והולכים. מוזר לי לדבר על זה. לא הייתי צריכה לזכות. הייתי חיילת עייפה בשירות מלא במקביל לתוכנית. זה היה קשה ומעייף, לא אכלתי ולא ישנתי, כל הזמן בלי משפחה וחברים. אחרי שהודחתי שמחתי שאני יכולה להירגע ולהיות נאמנה לעצמי ולאמנות שלי. זה רק נתן לי חשיפה והשתמשתי בזה הלאה".

>> נועה דויטש בגרסה אקוסטית ל"תודה לאל"