שש שנים לאחר שצה"ל קבע כי לא יוכל להופיע בפני חיילים, חזר החודש הזמר והיוצר עברי לידר לצבא. לידר, יחד עם להקת חיל החינוך, מקים בימים אלה את הפרויקט הצה"לי הראשון שלו - מופע משיריו יחד עם חיילי הלהקה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

 לידר לא התחיל את המלחמה עם הצבא - אבל היום הוא בהחלט שמח שהגיעה לסיומה. "הופעתי הרבה בפני חיילים", מספר הזמר. "נסעתי לצפון גם כשהייתה מלחמה אבל באיזשהו שלב מישהו החליט לשנות את הדברים והוכרז כי מי שלא סיים צבא לא יכול להופיע. אז לא הופעתי".

באוגוסט 2007 ביטל צה"ל הופעה שתוכננה לזמר בפני חיילים. לידר נדרש לחתום על הצרה לפיה הוא מכבד את ערכי הצבא ומתחייב לשרת במילואים. משסרב לחתום על נוסח המכתב, בוטלו הופעותיו של הזמר בפני חיילים ובכך הצטרף לשורה מכובדת של "אויבי המדינה", יחד עם בר רפאלי, אביב גפן וג'קו אייזנברג.

"'סוטה מוצהר'? בטח שאני פגוע" (צילום: חדשות 2)
סגר מעגל. לידר | צילום: חדשות 2

את הטירונות שלו בעולם המוזיקה, עבר לידר מזמן. לקהל הישראלי הוא הספיק להוציא שישה אלבומים, רובם רבי מכר, והשבוע הוא הוציא את הספר הראשון שלו - ספר תווים. בינתיים, ה"בייבי" החדש שלו הוא המותג הבינלאומי TYP - הרכב אלקטרוני שחתם עם חברת הענק "יוניברסל".

למרות כל זאת, חשוב ללידר לקבל את החותמת הכי ישראלית שיש - החיבוק של צה"ל. "אני חושב שזה חלק מהקשר שלי לישראל", מסביר לידר את שיתוף הפעולה החריג, "כישראלי, וכבן אדם שחי פה אני מכיר שזאת החברה שלנו וגם הצבא הוא חלק חשוב מהחברה שלנו".

צה"ל הסיר את החרם מעל עברי לידר (צילום: חדשות 2)
לידר מופיע בפני החיילים | צילום: חדשות 2

היום, לאחר שנים של חרם על ידי שלטונות צה"ל, לידר הוא מעין "מנטור" של להקחת חיל החינוך. השבוע הושק מופע הבכורה של הפרויקט החדש, הכולל את מיטב שיריו לאורך השנים, בפני חיילי צה"ל.