אין תמונה
"התכוונתי מגלומניה בחשיבה, לא כמצב נפשי". בלוך

כחודש אחרי שהשיק ברוב פאר את הפרויקט השאפתני ביותר בקריירה שלו, אלבום הקונספט והסרט "על מי אני עובד", יעלה יוני בלוך מופע חדש, המיועד לשלב, בהתאם, חוויה מוזיקלית וויזואלית. בלוך ולהקתו יופיעו באולמות סינמטקים ברחבי הארץ ויבצעו את שירי האלבום, לצד מיטב הלהיטים משני אלבומיו הקודמים, כאשר במקביל מוקרנים על מסכי וידאו קטעים מתוך הסרט שביים אלון בנארי. "על מי אני עובד" מספר כזכור על צעיר החווה שברון לב בעקבות פרידה, ויוצא למסע הזוי בעקבות האהבה האבודה המתרחש ספק במציאות וספק בהזיותיו.

"בינתיים אני מרוצה מאד ממה שקורה בחזרות, אבל גם לי אין מושג איך זה יעבוד עד שלא אהיה אחרי ההופעה הראשונה", מודה בלוך, "בחרנו בסינמטקים לא כעיקרון, אלא בעיקר בגלל שאלו האולמות היחידים בארץ המאפשרים טכנית שילוב שני האלמנטים: מוזיקה וקולנוע. במקביל, באופן טבעי, אני עובד גם על מופע רגיל למועדונים כי שירה נטו היא סוג אחר של הנאה שאני לא רוצה להזניח".

-איך זה אמור להיראות? תבצע שיר מהאלבום כאשר ברקע מוקרן הקטע התואם מהסרט?
"לא בדיוק, כי ערכנו מחדש את רוב החומרים המצולמים והתאמנו לפורמט במה. יש קטעים שנותרו ללא שינוי, תוספות שלא נכללו בסרט, סצנות שיחזרו על עצמן בלופ. יהיו גם עריכות מחודשות של קליפים ישנים שלי, שיותאמו לביצוע שירים מוכרים מאלבומים קודמים".

-אמרת, כבר באירוע ההשקה של האלבום, שזה פרויקט מגלומני.
"לא התכוונתי במובן מצב נפשי אם זו השאלה. כדי ליזום ולהוציא לפועל בשוק המוזיקה בארץ פרויקט בסדר גודל כזה צריך חשיבה מגלומנית. אני יכול רק להודות שוב לכל האנשים המוכשרים שהפכו, ועדיין הופכים, פנטזיה פרועה למציאות".

-עבדת על האלבום-סרט בחשאיות מוחלטת. חודש אחרי, אתה מרגיש שהקהל הרחב כבר מפנים את הפרויקט?
"נראה לי שכן, בעיקר קהל מבוגר שהתקשה להתחבר עד היום למוזיקה שלי. פתאום אני מקבל תגובות חיוביות מאנשים בטווחי גיל שלא הורגלתי לתקשר איתם בעבר, וזה נהדר".

- גם הביקורות החמיאו.
"נכון, אבל עדיין קשה לי להפנים איך להתייחס למבקרים. נשמע לי קצת ילדותי לנופף בביקורות הטובות בגאווה, ואז לומר שהם לא מבינים כלום כשלא מפרגנים לי, כי מדובר באותם האנשים. אני בעיקר שמח על כל מי ששמע ואהב, בתקווה שיבוא גם למופע".

-במקביל אתה עובד על הפקה מוזיקלית באלבום הבכורה של ישראל בר-און, זוכה "כוכב נולד 6". מה כבר אפשר לחשוף?
"אני מעדיף שישראל ידבר על המוזיקה שלו, אבל אני יכול לומר שהוא קודם כל אמן במלוא מובן המילה. לא צריך להמציא אותו, רק לכוון. הוא יודע בדיוק מה רוצה להיות, ויש לו חושים חדים כמוזיקאי. רק למען הדיוק, זה רק אחד מבין כמה פרויקטים גדולים שאני עובד עליהם כרגע".

-אחד מהם יהיה האלבום-סרט "על מי אני עובד 2"?
"לא. נראה לי שבשלב זה מיציתי את שאיפותיי בתחום הקולנוע. נכתבים, כמובן, שירים חדשים אותם אני מייעד לאלבום עתידי אבל זה ייקח זמן".

יוני בלוך יעלה את המופע "על מי אני עובד" לראשונה ביום שישי הקרוב, 26 בדצמבר ב 13:30 באולם סינמטק תל אביב.