נוי אלוש, להיט חברתי ויראלי
"אפשר להרגיש שהוא מאמין שהוא לפני פרויקט חייו". אלוש ודובי הפנדה בצילומי הסרטון

בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא, נוי אלוש (34), הוא הייצוא הוויראלי הכי גדול של מדינת ישראל בשנים האחרונות. מיליוני אנשים צפו בקליפים שלו, מאות אתרים דיווחו על הרמיקסים שיצר ועשרות תחנות טלוויזיה ברחבי העולם ראיינו אותו.

בואו לפייסבוק של נקסטר

אלוש משחק עם התדמית שלו כבר שנים - מצד אחד הוא מיקסס את שיר המחאה החברתית של קיץ 2011, ויצר קליפ רשמי עבור נשיא המדינה. מצד שני הוא האיש שכתב את השיר "רוצה בנות", מיקסס את הלהיט "מירי רגב היא שכונה! כפיים", את הסרטון הבלתי נשכח "זנגה זנגה" עם מועמר קדאפי שגם זכה לתהילה עולמית עם כמעט חמישה מיליון צפיות נכון לרגע זה, מיקסס את ליהיא גרינר בלהיט "מה עשיתי לך, WTF", ולאחרונה את המאשאפ של דאפט פאנק ומייקל ג'קסון. עכשיו הוא רוצה לכבוש את העולם בעזרת דובי פנדה מתנפחים שמתרוצצים ברחבי יפו.

סרטון התדמית לפרויקט:

 

אותם דובי פנדה ייקחו חלק ב"קליפ הוויראלי החברתי הראשון", שזה שם מפוצץ למשהו שלא באמת קיים היום. אלוש החליט לגייס כסף מהגולשים על מנת להוציא את הלהיט הבא שלו ויש לו המון רעיונות כיצד לשווק את השיר - מרימקסים שישלחו הגולשים עד לאפליקציה שתתלווה לשיר. כמובן שגם יהיה קליפ, והוא יהיה מחורפן אפילו יותר מדובי פנדה מנופחים.

נוי אלוש
"אני מוכר פה אוויר. רק את השם שלי". אלוש
"המילה ויראליות - זה חרטה"

את אלוש תפסנו לשיחה יום אחרי הצילומים לסרטון התדמית שיסביר לגולשים מדוע כדאי להם לתרום כסף לפרויקט שלו. למרות שאת כל היום הקודם הוא בילה בצילומים ברחבי יפו, הוא החליט לא לישון כל הלילה על מנת להתחיל לערוך את מה שצילם, ואחרי לילה ללא שינה, אלוש באקסטזה. שאלה אחת גורמת לו לדבר חצי שעה בלי הפסקה. אפשר להרגיש שהוא מאמין שהוא לפני פרויקט חייו. הראש שלו עמוס ברעיונות כיצד לתקוף את העולם עם הלהיט הבא שלו, אפילו שהלהיט עצמו עדיין לא קיים.

איך אתה קורא לקליפ "ויראלי" אם הוא עדיין לא קיים?
"המילה ויראליות היא בעצמה הפכה כבר לפיקציה. זה חרטה. כל אחד יכול להבטיח לך להיות ויראלי. ברגע שכוחות השיווק והפירסום נכנסו לתמונה, הכל גדל ותופח, אבל השאירו את המילה 'ויראלי' כאילו זה עדיין אורגני כמו פעם. אתה אף פעם לא באמת יודע מה יתפוס ומה לא. רוב הדברים שעשיתי לא הפכו לוויראליים. אבל אלה שכן, הצליחו בענק מבלי שאפשר היה בכלל לתפוס את מהירות התפוצה שלהם".

אז איך אתה יכול להבטיח להיט ויראלי לפני שהוא הוקלט או צולם?
"זה ניסוי ויכול להיות שזה יהיה כישלון ושאף אחד לא יראה את זה. אני מאמין שהרעיון של הקראוד סורסינג (מימון קהל) יביא משהו אחר למשחק. משהו חדש. אנחנו בעצם בונים קהילה ללהיט שעדיין לא קיים. נוכל להחליף רעיונות, הקהל יהיה שותף בתהליך היצירה, הוא יוכל להתעדכן ולדעת הכל. ביום שנשחרר את השיר, יהיו אנשים שהשקיעו בו, שיודעים כבר למה לצפות. הוא יושק לקהל שבגלל שהוא היה מעורב הוא ישמח גם לדחוף אותו".

טרנד המימון החברתי – "כיף להיות חלק ממשהו"

"בשנתיים, שלוש האחרונות זכיתי להצלחה וזכיתי לעשות דברים מגניבים, אבל חיפשתי את הדבר הבא. אני מחפש את הדבר הגדול, לקפוץ קצת מעל הפופיק. בשנתיים האחרונות אנשי עסקים הציעו לי הרבה מאוד כסף. הרבה אמרו לי: 'בוא נביא צפיות ביוטיוב ונעשה מזה כסף ביחד'. במקביל קיבלתי מאנשים הצעות לשירים שיכולים להיות הגנגנאם סטייל הבא. פתאום אתה מבין שיש לך שם בתחום הזה, אתה עושה אחד ועוד אחד ואתה אומר 'רגע, אני לא רוצה להתחייב למשקיעים פרטיים ולהיות תחת לחץ של לספק תוצאות נטו. הטרנד של המימון החברתי כבר לא חדש, ורואים שזה כן עובד. גם המממנים עצמם, כיף להם לשים קצת כסף בשביל להיות חלק ממשהו.

אז למה בעצם לא לחבר בין הדברים. לקחת את הרעיון של מימון קהל ואת הרעיון של הוויראליות, ואת מה שאני יודע לעשות ולחבר את הכל ביחד. אני רוצה לפנות לציבור ולהגיד: 'בואו ניצור את הלהיט החברתי הוויראלי הראשון בעולם'.

"האמנות לא מעניינת, רק הוויראליות"

אפשר רמז, איך השיר הזה יישמע?
"השיר פחות מעניין אותי, הניסוי החברתי מעניין אותי הרבה יותר, יש לי המון רעיונות. זה גם תלוי במימון ובקהל אני מוכר פה אוויר. רק את השם שלי. חשוב לי להדגיש, אין לי יומרנות אומנותית. בפרויקט הזה יש לנו מטרה אחת והיא להביא כמה שיותר קהל. להביא את הדבר הבא שירוץ באינטרנט. אם הגיע אחד מניו זילנד ואחד מדרום קוריאה, למה שלא נעשה אחד כזה פה בארץ? הגנגנאם סטייל הבא יכול לצאת מישראל. יש פה הזדמנות לעשות משהו שלא יוצא הרבה".

*לפרויקט ניתן להצטרף דרך אתר מימונה.

תזכורת: הלהיטים הגדולים של אלוש:

"זנגה זנגה":

 

מירי רגב, שכונה! (כפיים):

 

דאפט פאנק VS מייקל ג'קסון:


 

ליהיא גרינר: "מה עשיתי לך, WTF?"