אליסון מוייה, alison moyet (צילום: Nicole Nodland)
ההתחלה של אליסון מוייה | צילום: Nicole Nodland

אליסון מוייה, סולנית להקת "יאזו" לשעבר מגיעה לישראל ותופיע ב-5 במרץ במסגרת "פסטיבל האישה" שיערך בחולון. לקראת הופעתה בארץ ערך איתה אלי לפיד מ"קול ישראל" ראיון מיוחד.

בראיון לאלי לפיד היא מספרת: "להקה אמריקנית תבעה אותנו על שימוש בשם "יאזו", כיוון שלהם היה שם דומה ולזמרת שלהם קראו 'יאזו', ונאלצנו לשלם להם שני מיליון דולר".

אליסון מוייה נולדה למהגר שהגיע לאנגליה מצרפת ולאמא מורה לצרפתית, כך שהמוזיקה שהיא שמעה בילדותה הייתה ברובה שאנסונים צרפתיים. בגיל העשרה היא הופיעה בפאבים בלהקות פאנק שונות. היא לא חשבה שהיא תשיר מוזיקת פופ, אבל יחד איתה בכיתה למד וינס קלארק, ולאחר שהוא פרש מלהקת דפש מוד, הציע שהיא תשיר גרסת דמו לשיר "only you" שכתב בעת חברותו בלהקה, אך דפש מוד חשבו שהשיר לא מספיק טוב.

מ"יאזו" לקריירת הסולו

חברת התקליטים אהבה את גרסת הדמו שאליסון הקליטה, והציעה שהם יקליטו יחד. אליסון הציעה את השם "yazoo" שהוא שמה של חברת תקליטים שהפיקה אלבומי בלוז בארה"ב. הצמד פעל במשך שנה וחצי, הספיק להוציא שני אלבומים ולהיטים כמו "Only you", "Situation  וכמובן "Don't go".

אליסון לא חשבה מעולם על קריירת סולו אבל אחרי שהצמד התפרק היו הצעות רבות מחברות תקליטים להקלטת אלבומי סולו, ואכן האלבום הראשון שלה שנקרא "אלף" שהיה גם הכינוי שלה מגיל שש עשרה, הצליח מאוד והניב שלושה להיטים גדולים כמו "Love resurrection", "All cried out" ו-" Invisible".

להיט גדול נוסף יצא מספר חודשים אחרי כן היה גרסת כיסוי לשיר ישן של בילי הולידיי "That ole devil called love", שהפתיע בהצלחתו הגדולה משום שבאותה התקופה לא נמכרו ולא השמיעו ברדיו הבריטי שירים בסגנון הזה.

הפתעות בשידור לאליסון מוייה - גרסאות נדירות לשיריה

בהמשך כותבת מוייה את רוב שיריה ולהיטיה למעט האלבום "voice" בו היא שרה גרסאות כיסוי לשירים שהיא אוהבת כמו "תחנות הרוח של מחשבתך" של מישל לאגרנד, שאיתו ועם התזמורת שלו ערכה מספר קונצרטים לפני שנתיים.

במהלך התוכנית הפתיע אלי לפיד את מוייה בהקלטות מיוחדות של שאנסונים צרפתיים שהיא הקליטה, בגרסאות נדירות ואקסטיות לשירים "Don't go" ו-" All cried out, בדואט שעשתה עם אריק ברדון סולן להקת "האנימלז" ללהיט הגדול "שיר בית השמש העולה" וכן בגרסה מיוחדת שהוקלטה מתוך הקהל, ששר יחד איתה את השיר only you, שהוקלט כשהצמד yazoo התאחד בשנת 2008.

אליסון מויה ב"כל ההתחלות" של אלי לפיד רשת ב' שבת 27.2.10 6:00 בבוקר.