נוי אלוש ושמעון פרס  (צילום: גוני ריסקין)
נוי אלוש מביים את שמעון פרס | צילום: גוני ריסקין
"בדרך לבית הנשיא תקפה אותנו התרגשות גדולה, הבנו מה הולך לקרות. זה לא רק שאתה מדבר עם הנשיא, אתה אשכרה אומר לו מה לעשות", מעיד נוי אלוש על החוויה שעבר, "זה הזוי, כל היום אתה אומר 'אדוני הנשיא', מחלק לו הוראות, ואתה מת להגיד לו 'אחלה', אבל לא נעים. אתה רוצה לשמור על רשמיות". אלוש, עיתונאי ומוסיקאי שעיקר פועלו הוא יצירת רמיקסים ויראליים, כמו "זנגה נזגה", קליפ ההלצה על מועמר קאדפי או להיט העבר הבוטה של להקת חובבי ציון 'רוצה בנות', לא התכונן להצעה הזאת שהפתיעה אותו בבוקר בהיר. "קיבלתי טלפון מהנציגים של פרס שראו כמה מהעבודות שלי ואמרו שהם רוצים שאעשה רמיקס לפרס. זה נראה לי מגניב אבל ככל שהתקדמנו אמרתי 'מה הסיכוי שזה יקרה, כמה מטורפים צריכים להיות בבית הנשיא כדי להציע דבר כזה'?".

להצטלם לקליפ עם מוסיקת דאנס ולעשות פוזות של ראפר

עוד לפני שהספיק להתאושש מההלם, הגיעה התוספת שפשוט השאירה את הלסת של אלוש על הרצפה: "פתאום אני קולט שיש גם אופציה לצלם אותו, שאני יכול לעשות עם הנשיא שלנו משהו שלא עשו אף פעם. אף נשיא בעולם לא עשה דבר כזה. מילא להצטלם לתשדירי בחירות אבל להצטלם לקליפ עם מוסיקת דאנס ולעשות פוזות של ראפר,  זה משהו אחר לגמרי".

התוצאה תוצג לראשונה לעולם (כן כן, לעולם!), היום ב-20:00. המעמד לא פחות מרגש מהעניין עצמו: הרגע הזה יועבר בשידור חי (גם כאן ב-mako) ויתרחש, שימו לב, במטה פייסבוק העולמי, כאשר מארק צוקרברג בעצמו ילחץ את ידו של הנשיא ויעשה "לייק" לעמוד החדש שלו. או-אז יצפו צוקרברג ופרס בקליפ שהכין אלוש.

"רק בפגישה השנייה שלי עם צוות בית הנשיא, הם זורקים לי, כבדרך אגב, את העניין הזה עם צוקרברג. פתאום גיליתי שזה מעבר למשהו מגניב שעוד לא עשו, אלא שההשקה תהיה במטה של פייסבוק, ואם יש סיכוי שמישהו שם יראה את זה – זה בכלל שיחוק מבחינתי".

איך מתכוננים לדבר כזה?

מאחורי הקלעים של צילומי הקליפ של נוי אלוש לשמעון פ (צילום: גוני ריסקין)
מתוך צילומי הקליפ | צילום: גוני ריסקין
"בגלל שקיבלנו פחות משעתיים לצילום צירפתי למשימה את במאי הקליפים, נועם ורדי, וניסינו יחד לחשוב על קונספט שישלב בין העולם שלי, של הרימיקסים הקופצניים, לבין העניין הזה שקיבלנו נשיא לשעתיים. בסוף החלטנו על קונספט של להקפיץ את פודיום הנשיא.

צילמנו כמה טייקים עם הנשיא והפודיום, ואת זה עשינו בשלושה לוקיישנים שונים. ממש טרטרנו אותו. זאת הייתה משימה לא פשוטה, כי מצד אחד כל הרעיון של הסרטון זה לקדם את המיתוג של פרס, של השלום, ומצד שני לשלב את זה עם העולמות שלי. בסופו של דבר ראיתי ביוטיוב עשרות נאומים של הנשיא, ובחרתי מתוכם משפטים רלוונטיים שאני רוצה שהוא יקריא. למשל באחד הנאומים פרס אמר be my friend for peace, שזה מתקשר לפייסבוק ובסוף גם הפך להיות הסלוגן של הקליפ.

מי יודע? אולי צוקרברג יראה את זה ויגיד 'יאללה, אני צריך איזה סרטון לקדם את הטיים ליין החדש – תביאו לי את הטלפון של הבחור הזה'". 

ואיך הייתה העבודה עם כבודו?

"הוא הגיע, נתתי לו את הדפים שעליהם היו כתובים המשפטים שלו ואמרתי לו איך להקריא את זה. אבל מה שמגניב בפרס הוא שהוא גם ממציא משפטים ברגע. הוא זרק משפט שיצא הכי מגניב: We used to be people of the book, now we became the people of the facebook. וכולם נגנבו מסביב.

או שבזמן הצילומים, כשהוא עומד מאחורי הפודיום הוא פתאום שואל אותי 'מתי אני יכול לרקוד זנגה זנגה?'. הייתה אווירה ממש מגניבה. ברגע אחר הבאתי לו האייפד כדי שיוכל לראות סקיצות, והוא גולש ומתעניין, זה קטע נדיר גם לבן אדם בגילו ואחת כמה וכמה לנשיא מדינה. הייתה זרימה מעולה".

אתה קולט בכלל מה קורה לך?

"כן כן . זה הזוי. בהתחלה בבית הנשיא לא היו בטוחים שאני מסוגל לעמוד בזה, אבל אמרתי להם שאיבדתי את בתוליי בקאדפי, כי עם הזנגה זנגה פשוט חטפתי הלם מגודל האינטרנט. בתוך יום היו לקליפ מיליון צפיות ותוך שבוע ה-CNN, ה-BBC והניו יורק טיימס, כל העולם היה אצלי בבית, שהפך לניידת שידור. את ההלם הזה עברתי תוך כדי תנועה.

פרס צופה בתוצאה (צילום: גוני ריסקין)
הנשיא ופמלייתו צופים בתוצאה | צילום: גוני ריסקין
אני חייב לציין שהצוות של בית הנשיא היו פשוט אחלה, הם הכי זרמו וסמכו עליי וידעו שאשמור על כבודו. הם העמידו לרשותנו עוד שעות צילום כשהיינו צריכים. ביום הצילום השני הכל היה הרבה יותר ממוקד ויכולנו להתפרע. היה קטע שבו שמתי את האייפד שלי על הפסנתר מול פרס, וצפינו ביחד בקליפ והוא אמר שזה יפה. בשלב הזה כבר הרשתי לעצמי להתפרע יותר, החלטתי שאני רוצה פתיח כמו של קליפ היפ הופ, כזה של פאף דאדי שמגיע לאחוזה שלו עם שומרי ראש ובבית הנשיא זרמו איתי ואשכרה הבאנו את האאודי של הנשיא. פרס נכנס לרכב, הנהג מסיע אותו לכיווננו ונעצר ואז הנשיא יוצא עם חליפה ומניח את הרגל על השטיח האדום. ככה נפתח הקליפ.

שמרנו על כבודו אבל  כשאתה מסתכל על הטוטאל הלכנו כל כך רחוק שעוד לא עשו את זה בעולם.

ואם לא כולם יאהבו?

"אם יש כאלה שאוהבים וכאלה ששונאים - כנראה שזה יצליח. אם כולם יאהבו יכול להיות שזה ייעלם די מהר. יצא משהו מאוד מיוחד, ובגלל שזה לא מאולץ ולא סרט תדמית גם לי ברמה האישית נוח להתחבר לזה. בסופו של דבר כולם יצאו גאים מהתוצאה".

כאמור, התוצאה תחשף לציבור הרחב ביום שלישי הקרוב בשעה 20:00 בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הנשיא