אין תמונה
"אין לי קשר עם אסי, אבל ליאור הוא הבן שלי". קרוליין לנגפורד

מי שמדבר עם קרוליין לנגפורד בשיחה ללוס אנג'לס ולא עומד על דקויות, עשוי לחשוב שמדובר בג'וזי כץ. שחקנית וזמרת בלונדינית ממוצא אנגלו-סקסי, עם מבטא בולט, שעזבה את הארץ עקב יחסים רעועים עם בעלה הישראלי ולבסוף סלחה. אלא שבעוד שג'וזי כץ סלחה לשמוליק קראוס, לנגפורד, שזכורה לכולם כגרושתו של הבמאי והשחקן הענק אסי דיין, השלימה דווקא עם בנה, ליאור דיין, שחזר לאחרונה ארצה אחרי שנתיים של גמילה מריטלין בלוס אנג'לס, לא רחוק מבית אמו.

ואחרי שלפני שלושה שבועות שחררה לנגפורד את השיר "אבודה בעצמה", כסינגל ראשון מאלבום חדש בעברית. הפעם, בשיר השני, היא מבקשת סליחה מבנה ליאור, אותו השאירה לגדול אצל משפחה אומנת בקיבוץ כאשר עזבה את הארץ לאמריקה. "כבר שנים אני בוכה, בוא אלי, אל אמא, תן חיוך, סימן קטן, שאתה סולח", היא שרה בפזמון, במילים שאומרות בעצם הכל.

"אני משחקת בקרוב בסרט חדש שנקרא 'חיים נפרדים', מספרת בשמחה לנגפורד, כוכבת סרטי המתיחות של אסי דיין ויהודה ברקן משנות ה-80'. "תמיד הייתי שחקנית, תמיד שרתי, אהבתי לשיר, אני שחקנית ששרה וכותבת קצת. גיל בעלי מחוץ למקצועו כמי שעושה ביטוח לסוחרי יהלומים גם כותב הרבה והרבה שאני אוהבת, אז הוא אמר לי בואי תשירי בעברית. אז עשינו בעברית עם המבטא שלי, כי כולם מכירים אותי עם המבטא ואין מה לעשות, זה מה שיש לי ותמיד אומרים שאוהבים אותו. יש לנו כבר קרוב לעשרים שירים וחשבנו להוציא דיסק בארץ".

"ליאור נגמל מריטלין; היחסים שלנו השתפרו"

ליאור דיין אצל ריקי קיטרו (וידאו WMV: עדי רם)
"ביקשתי שיסלח לי". ליאור דיין | וידאו WMV: עדי רם

"השיר הזה נכתב על היחסים שלי עם הבן שלי, ליאור", אומרת לנגפורד. "כתבתי על הרגשות שלי, של אמא שדואגת, אבל הוא גדל רחוק ממני, ביקשתי בשיר שיסלח לי. השיר נכתב ברגע של משבר. הרבה שנים היה קשה לי איתו. בכל השנים האלה. זה שיר שבא ממקום מאוד מאוד כואב".

"פגשתי אותו לא בזמן טוב שלו. עכשיו הוא חזר, חדש ונקי, אחרי שנתיים. הוא לא היה אצלי, אלא בגמילה בלוס אנג'לס. הייתי איתו הרבה, הוא עבר תהליך מאוד אינטנסיבי, שנתיים זה המון זמן. את השיר כתבתי לפני הרבה שנים. הוא היה כבר בן 20 כשאני נסעתי ללוס אנג'לס. אני הייתי בחו"ל והוא היה בקיבוץ בשנות ה-90'. חזרתי לארץ ב-'97 עד שעזבתי ב 2001 עוד הפעם".

-איך היה המפגש המחודש?
"לפני שנתיים הוא בא לעבור גמילה. הוא נהיה מכור לריטלין, שזה סם. יש ריטלין שאתה יכול לבלוע כדור או שניים ביום ויש ריטלין שהרבה אנשים מסניפים את זה, מאה ביום. התמכרות לריטלין זה נורא, זה ספיד. יש לו ADD, אבל הבעיה היא שאם יש לך התמכרות בגנים, אתה יכול להיות מכור לכל דבר. זה לא אומר שכל אחד שייקח ריטלין יתמכר, יש כאלה שכן. אני חושבת שצריך לשים לב על כל כדור שלוקחים. אני לא אוהבת לקחת כדורים. השנתיים שהוא היה פה עשו לו רק טוב. הוא נהיה נקי ואני מקווה שזה לתמיד יהיה, והיחסים שלנו ממש השתפרו".

"אני כבר לא דואגת לאסי"

אסי דיין בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע 2006 (צילום: אור קפלן)
"אנחנו נפגשים לקפה כשאני בארץ". אסי דיין | צילום: אור קפלן

-מתי תבקרי אותו כאן?
"אני באה לבקר בקרוב, אהיה בתחילת יוני בארץ. אני גם כותבת תסריט עם תסריטאי ואני כותבת ספר, אני די עסוקה בימים האלה".

-את בקשר עם אסי?
"כשאני באה לארץ אני בדרך כלל נפגשת איתו לקפה, בכל זאת אנחנו הורים. אני כבר לא דואגת לו, כי אני הרבה שנים לא איתו, לא אשתו. אני דואגת לבן שלי, לבעל שלי, לבת שלי, אבל לא לאסי. היינו הכי הזוג הכי מפורסם בישראל, אני נשואה שלוש פעמים והוא היה הפעם הראשונה. בלוס אנג'לס יש חצי מיליון ישראלים ואני לא איתו 20 שנה ובכל זאת תמיד שואלים אותי עליו, נראה לי שזה לנצח".

"אני ישראלית"

-תרצי מתישהו לסגור מעגל פה בארץ? אולי עם האלבום שבדרך?
"אני יכולה להגיד שלא משנה כמה שנים אני גרה בחו"ל - הלב שלי תמיד בארץ. אני אנגליה, לא אמריקנית ואני כל כך לא אנגליה. עליתי בגיל 14, אני כל כך ישראלית. פה בלוס אנג'לס אני הולכת למסעדות ישראליות, רואה טלוויזיה ישראלית מסתכלת, עוקבת אחרי מה שקורה באינטרנט.

"אני קשורה לארץ וחשבתי שיהיה כיף לעשות משהו בארץ ששנים לא עשיתי. אני כל כך אוהבת לשחק אבל גם לשיר ולכתוב, כל מה שיצירתי, זה מה שגורם ל להרגיש חיה ושמחה".

>> מיכל שפירא בשיר המריבה עם משה לוי