הזמר והיוצר אריאל זילבר יציין בחודש ספטמבר הקרוב את יום הולדתו ה-70, אבל הוא לא מפסיק ליצור. השבוע הוציא את השיר החדש "אין עוד מלבדו", סינגל שני מתוך אלבום חדש באותו שם שייצא ב-1 במרץ. במקביל אליו מוציא זילבר קליפ לסינגל הראשון מהאלבום, "העטלף והתרנגול".

בקליפ מככבות בובות פרווה חביבות בדמויותיהן של עטלף ותרנגול, שמסמלות עבור זילבר אחד את הנפש הבהמית שאחראית על הקיום של האדם (העטלף) ואחד את הנפש האלוקית שרוצה לחזור לבורא עולם (התרנגול) ושניהם נאבקים זה בזה. את הרעיון לקח מסיפור של חז"ל, אותו הוא בחר לסיים בפרשנות משל עצמו.

את הקליפ יצר בנו של אריאל זילבר, רועי זילבר, שגם צילם סרט תיעודי אודות אביו. "הוא אמר לי שהוא עושה עלי סרט כדי שלא יחשבו שאני כזה נורא", אומר זילבר האב בחיוך. "ויש הרבה שחושבים שאני כזה, בגלל כל מה שאמרתי ודיברתי ופירשו אותי והוציאו דברים מהקשרם. היום יש לי תובנות שלא היו לי אז, וכשאין לך תובנות אתה אומר דברים שאתה חושב באותו רגע. אחר כך אתה אומר 'מה הייתי צריך את זה? אבל בסדר. יש דבר אחד שעליו אני לא מוותר, וזה ארץ ישראל. אם יהיה עוד פעם עניין כמו גוש קטיף, אני שוב אצעק".

כזכור, בעשור וחצי האחרונים ידע אריאל זילבר לא מעט פרובוקציות תקשורתיות ופוליטיות, כאשר התבטא בחריפות נגד הומוסקסואלים וערבים והיה מהבולטים במאבק נגד ההינתקות מעזה לפני כמה שנים. היום הוא לא מתחרט על שום דבר שאמר בעבר, אבל טוען שהחזרה שלו בתשובה וההיצמדות שלו לזרם החרדי של חסידי הרבי מלובביץ', גרמו לו לפתח תובנות חדשות לגבי נושאים שנויים במחלוקת.

אז מה חדש אצל אריאל זילבר? על הערבים הוא אומר: "הם אויבינו. אני לא אומר 'ערבים' אלא אויבים. יש לנו אויבים, שהם גם כאלה וגם גויים. יש הרבה גויים שהם אויבים שלנו וגם כאלה שיושבים בארץ. אני לא אומר 'ערבים', יש ערבים שהם בסדר, אבל יש אויבים שאליהם לא צריך בכלל להתייחס".

"בענין ארץ ישראל כעסתי על הצבא", ממשיך זילבר. "הצבא שלנו עשה דברים איומים ונוראים, ואל תקראו לזה התנתקות, זה הריסת יישובים, גירוש יהודים מהבתים שלהם. הרסו משפחות, זרקו עשרת אלפים איש ככה, עד היום הם זרוקים, אז זה כואב. אני על ארץ ישראל מקפיד מאוד. הרבי מלובביץ' שהוא המשיח והוא עדיין חי, אומר: 'ארץ ישראל שייכת לעם היהוי ואסור לדבר עם אף אחד על לתת ממנה חלקים. הוא אמר שאם אתם רואים דבר כזה קורא תצעקו ותצעקו, אז אני צועק וצועק".

בנושא ההומוסקסואלים אומר זילבר: "אני לא ממליץ על העניין, אני לא ממליץ, אבל כנראה שהם מיצירי הקדוש ברוך הוא, אין מה לעשות. אני לא מתחרט על שום דבר. חזרתי שתשובה והבנתי שהכל יציריו של הקדוש ברוך הוא. אם הייתי מבין את זה אז היית מדבר אחרת. את לא תשמעי אותי אומר רע על אף אחד, על אף אחד, אין כזה דבר יותר. כולם יציריו של הקדוש ברוך הוא, הכל זה תוכנית אלוקית אחת, אין חוכמות. זה הכל כבר כתוב, נמצא, ישנו, קיים. ואנחנו יכולים לבחור בין טוב לרע".

באלבום החדש של זילבר יככב שיר נוסף בשם "תתעורר תתעורר" שכתב הרב יצחק גינזבורג. לפי זילבר מדובר בלהיט של בתי כנסת. שיר נוסף נקרא "נודדת" והוא מדבר על נשמה שנודדת בעולם. שירים נוספים לקח מתהילים וממקורות אחרים, וכדבריו "מההשראה האלוקית". בהופעות, אומר זילבר, הוא שר את כל שיריו הישנים, כולל 'בחברה להגנת הטבע', בו שינה את המילים מ'משיכה מינית' ל'משיכה פנימית'. "קהל היעד שלי הוא כל מי שיודע עברית", הוא מדגיש.

ערב גיל 70 מסכם זילבר ואומר: "אני גאה מאוד בשיר שלי 'ואיך שלא', כי המנגינה שלו מיוחדת, היא מסתובבת סביב שלושה אקורדים ולא משתנה, זה שיר מתוחכם שאני משוויץ בו הרבה".