אין תמונה
"שילמתי מחיר כדי להיות דיג'יי, אבל אני חי בשביל זה. מרקוס שולץ

מרקוס שולץ, הדי.ג'יי המדורג תשיעי בעולם לפי הדירוג האחרון של "DJ מגזין", יחזור לישראת ב-11 בנובמבר במסגרת פסטיבל Blu4dance, שיתקיים ב"חווה" באילת ובו ישתתפו גם דאש ברלין ועופר ניסים במופע מיוחד עם עברי לידר ו-TYP.

שולץ הוא אחד ממייסדי ז'אנר הפרוגרסיב והטק-טראנס המלודי ואחד ממוביליו, עם שלל הפקות ורמיקסים שמתנגנים בקביעות על ידי צמרת הדיג'ייז בתעשייה. הוא נחשב לאחד הדיג'ייז העסוקים כרגע בעולם ובמהלך הקריירה כבש אינספור פסגות, פסטיבלים ומועדונים מסביב לגלובוס.

לפני כשנתיים השיק שולץ מופע משותף עם חברו הטוב ארמין ואן ביורן, בהמשך שיחרר שני אלבומים במסגרת הפרויקט החדש שלו "דקוטה", בנוסף לאלבומים תחת שמו וסידרת האוספים הממוקססים השנתית שלו - מיאמי 05, איביזה 06, אמסטרדם 08, טורונטו 09, לאס וגאס 10 ופראג 11, שהוקלטו מסטים חיים שלו בהופעות ברחבי העולם. בנוסף, מנחה שולץ את תוכנית הרדיו השבועית שלו, "גלובאל דיג'יי ברודקאסט", לה יש מיליוני מאזינים מדי סוף שבוע.

"האומן 17 הוא בחמישייה הראשונה של המועדונים בעולם"

אין תמונה
"אני לא משתמש בכלל בסמים, כי אני נמצא ב'היי' רק מהמוזיקה". מרקוס שולץ

בשנתיים האחרונות הגיע שולץ לישראל לסיבובי הופעות שכללו את באר שבע, ירושלים, חיפה ולאחרונה גם את האומן 17 בתל אביב. "עשיתי אצלכם הרבה הופעות וזו הפעם הראשונה שאני בא לפסטיבל", אומר מרקוס שולץ בשיחה מיוחדת עם mako. "אני כבר מחכה לזה, כי פסטיבל סט שונה ממועדון, ממש כמו בשאר העולם. אני מכין הרבה 'רגעים פסטיבליים' עם טראקים שלי שהם קטעי מפתח בכל הופעה שלי שהיא בכזה גודל".

-איך הקהל הישראלי?
"אני אוהב אותו מאוד, הם ממש טובים, מדהימים וחברותיים, אנשים מלאים בתשוקה וזה תמיד כיף לנגן אצלכם. יש לכם את האנרגיות, האינטנסיביות והעוצמה כמו של הרוסים בשילוה התשוקה של הדרום אמריקנים. גם הסטנדרט אצלכם גבוה. באומן 17 יש סאונד מדהים והפקה מצוינת, הוא בעיני אחד המועדונים הטובים בעולם והמעריצים חזקים מאוד, ממש בטופ. אני ממקם אותו בחמישייה המובילה שלי של המועדונים בעולם".

-איך אתה רואה את המוזיקה האלקטרונית כיום?
"זה מרתק. יש המון יצירתיות, מדאב סטפ ועד לטראנסים, וכל מה שבאמצע, וזה ממש קול. הרבה דיג'יים ומפיקים מנסים לחפש שילובים. למשל 'סווידיש האוס מאפיה' עם טראנס מלודי והאוסי גרוב. מרגש אותי איך שהדאנס מעתיק ולוקח דברים מדברים אחרים, זה פאזל ענק של אנשים שלוקחים דברים אחד מהשני".

"DJ מגזין לא מעודכנים, 'סווידיש האוס מאפיה' הכי גדולים"

דיויד גואטה, פרומו (צילום: Rick Guest)
"הוא הכי פופולרי אבל לא הכי מוכשר". דיויד גואטה | צילום: Rick Guest

-ובסוף דיויד גואטה נבחר למקום הראשון.
"הוא הכי פופולרי, אבל לדעתי בשנתיים האחרונות 'סווידיש האוס מאפיה' היו הכי פופולאריים, כך שלדעתי 'דיג'יי מגזין' נמצאים קצת מאחורי הטרנד. גואטה הוא הכי פופולרי, אבל זה לא הכישרון, דיויד גואטה הוא לא הדיג'יי הכי מוכשר בעולם. אם זו היתה תחרות רק של כישרון אולי דיגוויד היה זוכה כל שנה. מה שקורה זה שהמעריצים מצביעים וזה הקול שלהם. בסוף היום לא משנה מה חושבת התקשורת או מה חושבים הפרומוטרים שעושים בוקינג למי שהם מאמינים בו, אלא מה שהמעריצים חושבים וצריך לכבד את זה".

-אתה מרוצה מהקריירה שלך עד כה?
"בהחלט. לא חלמתי שאהיה בטופ 10 ארבע שנים ברציפות או שאגיע למקומות כמו ישראל שרק שמעתי עליהם כשגדלתי. כל הקריירה שלי היא חלום".

-ואתה לא פוחד מהמצב בארץ.
"ממש לא. הייתי הרבה פעמים אצלכם ואני יודע כמה האנשים אצלכם אוהבים מוזיקה וחזקים. אני יודע שאני עם אנשים טובים וזה לא מזיק לי".

"נולדתי להיות דיג'יי, בשביל זה אני חי"

-מה דעתך על נושא הסמים במוזיקה האלקטרונית?
"זה משהו שקיים בכל סגנון מוזיקלי -רוקנ'רול וקאנטרי ואפילו מוזיקה קלאסית. גם בימי בטהובן הם לקחו אופיום והלכו לשמוע אותו, זה תמיד היה ותמיד יהיה, זה חלק מכל מוזיקה. אני לא חושב על זה. אני לא שופט אנשים. אני לא משתמש בכלל בסמים, כי אני נמצא ב'היי' רק מהמוזיקה. לא עשיתי סמים ואני לא שופט אנשים, לא חושב שזה טוב, כולנו בני אדם ויש לנו רצון חופשי משלנו".

-אז אתה חי את החיים הטובים?
"על מה אתה מדבר. 12שעות טיסה 3-4 פעמים בשבוע, ג'ט לג כל הזמן. לא קל לא לישון ולא לאכול כמו שצריך ימים שלמים. אתה לא רואה משפחה וחברים, נמצא הרבה בבתי מלון לבד. אלה חיים ברוטאליים, לא חיים טובים. זה קורבן וזה לא זוהר כמו שחושבים. אין הרבה גלאמור בזה, ואת זה אנשים לא רואים. זה נראה זוהר על הבמה, אבל החיים קשים. מי שעושה את זה הקדיש לזה מחייו כי הוא אוהב את הסצנה והמוזיקה. דיג'יי שהופך לכוכב בינלאומי מקריב את החיים שלו".

"אני שילמתי מחיר על התהילה, אבל אני חי בשביל זה. אבי היה דיג'יי ואני במוזיקה מגיל צעיר. כל מה שעשיתי בחיי הצביע לכיוון הזה, זה מה שנולדתי בשבילו והמשפחה שלי כולם תומכים בי וגאים בי. כי זה קשה, אבל יש הרבה גאווה. לכן אני מגיע לישראל כדי לתת את השואו הכי טוב שאני יכול".