אין תמונה
"רצינו לצאת מהנישה למשהו יותר מסחרי". OB1

לפני עשר שנים היה עופר דיקובסקי ממלכי הטראנס בארץ. תחת השם "אופוריה" השתייך לקבוצת יוצרי המוזיקה האלקטרונית שיצרו את אחד מענפי המוזיקה הישראלית היותר מעניינם והפחות מתוקשרים, שהדליק בזמנו (תרתי משמע) עשרות אלפים במסיבות טבע בארץ ובעולם.

עשור שנים אחר כך דיקובסקי שותף כיום יחד עם ברטין כץ לצמד OB1 שהוציא לאחרונה גרסת כיסוי אלקטרונית ל"Behind The Wheel" של דפש מוד. הגרסה מתוכננת לצאת יחד עם שלושה קטעים נוספים ב-EP שיפיץ הצמד בקרוב.

"המוזיקה שלנו היא שילוב של רוק עם אלקטרוני, קצת אייטיז, ניו וייב, פרוגרסיב ופאוור שמגיע מהטראנס", אומר דיקובסקי. "ממש שירים בקטע מסחרי, לא משהו הזוי ונישתי. ההתחלה היתה לפני שנה וחצי כשהוצאנו את הקטע "ריטרן אוף זה מאשין", שילוב של דאנס ורוק. זה תפס סבבה והקליפ רץ בערוץ 24 מאז עשינו 15 הופעות בחצי שנה האחרונה בארץ במועדונים ומסיבות בחוץ עם מתופף שמצטרף אלינו. אנחנו משווקים את עצמנו כהרכב החדש של עופר דיקובסקי מ'אופוריה' כי זה בתכלס השם שאנשים מכירים".

"לקחנו את השיר של דפש מוד סטפ אחד קדימה מבחינת העוצמה"

למה כיסיתם דווקא את דפש מוד?
-"זה לא קשור לזה שהם הגיעו לארץ. אני מאוד אוהב את השיר הזה. הוא פשוט אבל מדהים, הנושא שהוא מדבר עליו, הקינקיות שבו מצאה חן בעיני, זה התבשל אצלי לעשות את זה, לקחת אותו למקום קצת אחר. מה שהפריע לי במקור זה שתמיד הרגשתי שמבחינת העוצמה של הפלייבק אפשר לקחת אותו עוד סטפ אחד קדימה וזה מה שניסיתי לעשות בקאבר. לדפש מוד עשו המון רמיקסים, אבל לא שמעתי משהו שדומה לזה".

-ה-EP ייצא גם בחו"ל?
"אנחנו מחפשים בית חם ומקום נכון להוציא רליס מקיף בחו"ל. יש תוכניות להופיע שם, דברים שמתגבשים עכשיו. הכיוון הוא להוציא את המוזיקה החוצה ובמקביל לתת את המימד החי של העניין. אנחנו מקווים שהיומן יתמלא מחדש עם הצלחת השיר ברדיו".

-הזכרת את הרצון לצאת מנישה מסוימת.
"אחרי שבמשך שנים פעלתי בתחום נישתי וייעודי למשהו מסוים רציתי לעשות משהו יותר מסחרי. הרטרו שיש עכשיו לאייטיז מביא איתו הזדמנות להתעסק עם אלקטרוניקה מכיוון אחר שהוא לא טראנס או האוס. הטראנס הגיע למיצוי. הסצנה עוד עובדת, אבל די מיצו את כל האופציות. אז הניסיון שלנו הוא לעשות משהו מעבר לזה. כמי שגדל על אייטיז השנים ההן היו רוויות באלקטרו בוסרי שאני מאוד מתחבר אליו. אני גם רואה חיבור טבעי בין הטראנס שעשיתי קודם לאייטיז".

"לטקסטים שלנו יש מסר, הם לא רק משרתים את המוזיקה"

-איך אתם יוצרים שיר?
"ב'ריטרן אוף דה מאשין' עוד באתי מכיוון הטראנס, אבל אחר כך עברתי למוד שניגש לשירים בצורה יותר סטנדרטית. שיטת העבודה בונה בצורה של שתי וערב את הטקסט והמצע המוזיקלי שמונח עליו, אבל זה לא מתוך מטרה להשתמש בטקסט רק ככלי שרת למוזיקה. זה גם לא ממקום של משהו פסיכדלי. יש מסר בטקסטים שלנו, כמו ברוקנ'רול והמוזיקה שעוטפת את זה נהנית ממוטיבים שלא שמעתי הרבה בטראנס".

-לאיזה קהל אתם מכוונים?
"לאותו קהל שמכוון כל מי שעושה מוזיקת רוק וגם מי שבא להופעה של דפש מוד. או מי שאהב טראנס והיום הם בוגרים ומחפשים משהו פחות תובעני, שמשלב קצת יותר מיינסטרים. אני רואה את זה כמשהו מיינסטרימי לגמרי".

OB1 יופיעו במועדון ה"פינגווין" בתל אביב ביוני הקרוב.