צביקה פיק הגיע לאולפן "דיבור ישיר" לדבר על הופעותיו שנמשכות בימים אלה וסיפר שהוא פותח אותן עם השיר "מעלה מעלה", מהסיבה שנראה לו שזה השיר שהכי מתאים לפתוח איתו את ההופעות. "לכל מיני אמנים יש כל מיני אמונות, באיזה רגל לעלות לבמה או עם איזה בגד. יש כאלה שמתחילים עם שיר מסוים. אני מתחיל עם 'מעלה מעלה', ואז לפעמים אני מערבב את הרשימה שהכנתי מראש כי הקהל מבקש כל מיני שירים או שפתאום הם עולים לבמה", אומר פיק.

על הקהל שלו אמר צביקה פיק: "מגיע להופעות שלי קהל צעיר שראה את המחזמר 'מרי לו' בהבימה או ראה אותי בכוכב נולד. הם מכירים את השירים הטובים שלי כבר בבית הספר יסודי ובאים. אבל אני מקנא בשלמה ארצי, שאליו מגיע קהל מכל הגילאים ואז הוא יכול לעשות שמונת אלפים קיסריות. אני באמת חושב שהוא הכי הכי. סתם הבאתי את זה בתור דוגמה, כי כשאתה אומר קהל צעיר, אז נכון שזה הקהל הכי מפרגן שבא להשתגע, ואתה רואה ילדים, שמזמינים אותי להופיע בבר מצוות, וזה כיף שמזמינים אותי. אבל הקהל היותר מבוגר, שגדל על השירים שלי, אני לא רואה אותם בהמוניהם וזה מוזר".

צביקה פיק לג'ודי: "למה את לא באה להופעות שלי?"

אין תמונה
מקנא בו. שלמה ארצי

באולפן "דיבור ישיר" ישבה לצדו של פיק ג'ודי ניר מוזס שלום, שבעבר הרחוק היתה חברתו הצמודה, והשניים אפילו דיברו על חתונה. פיק פנה לג'ודי ואמר לה: "תגידי, כמה זמן לא היית בהופעה שלי? המון שנים". ג'ודי התעשתה מהר והסבירה שהיא בעבר היתה רואה את צביקה פיק מופיע בערך 3-4 פעמים בכל לילה, ואפילו הדגימה את תנועות הריקוד של השיר "מעלה מעלה". כדי לצאת הכי בסדר היא סיפרה שתמיד צוחקים עליה בתוכניות הרדיו שלה, כי היא משמיעה בהן או את צביקה פיק או את אורנה ומשה דץ.

בתשובה לשאלה אם יש משהו שהוא מצטער עליו בקריירה ענה צביקה פיק: "אני מסתכל רק קדימה, לא אחורה. אני מנסה כבר לא מעט זמן להגיע למצב של כתיבת מוזיקה לסרט הוליוודי, הקלטתי דמו עם התזמורת הסימפונית של ירושלים ואני רץ איתו בכל העולם. הורג אותי שעדיין לא הצלחתי להגיע לזה".

"טוב שהמוזיקה המזרחית התמתנה השנה"

"סיימתי עכשיו הקלטת אלבום חדש ובקיץ יהיה לי מופע חדש בשם 'צביקה אלקטרוני'. אני גם רוצה להלחין לאופרה, אבל מאוד קשה לעשות את הכל. אני גם מופיע, גם עושה פרסומות, גם טס. הייתי עכשיו בפסטיבל קאן של הטלוויזיה ובעוד שבועיים אני בטקס פרסי ה-MTV כדי לפגוש אנשים. זה נשמע נורא כיף אבל זה לא קל. וקשה במדינה כל כך קטנה כל הזמן למצוא חן, כי כל שנה יש איזה כוכב תורן. לאורך כל הקריירה שלי כל הזמן צצו כוכבים לאיזה שנה או שנתיים ותמיד שאלו אותי 'מה תעשה', וזה קשה".

על המוזיקה המזרחית אומר צביקה פיק: "אני חושב שהשנה היא התמתנה. היתה איזו היסטריה בלי פרופורציות לפני שנתיים, לא היה תריך פנוי בקיסריה, היום רק בודדים מופיעים שם. אני חושב שזה נכון שההיסטריה היא לא כמו שהיתה. אני עצמי לא שר את זה כי אני לא יודע לשיר בסגנון הזה, אבל עשיתי לשרית חדד תקליט שלם לפני כמה שנים, אז אני כן יודע לכתוב את זה".

"דנה אינטרנשיונל שרה יותר טוב ממני את 'דיוה'"

מדונה הופעה 12 (צילום: רועי ברקוביץ')
"כתבתי לה שיר, מחכה שהיא תאהב אותו". מדונה | צילום: רועי ברקוביץ'

בנושא השירים שיצר לאחרים מודה פיק: "יש לי שתי קריירות מקבילות, שירים לעצמי ושירים לאחרים. תמיד שואלים אותי למה נתתי את השירים האלה, אבל עובדה שמאיה בוסקילה שרה את 'לילה סתווי (הלב)' יותר טוב ממני, ועובדה שדנה אינטרנשיונל שרה את 'דיווה' יותר טוב ממני, אבל זו לא תחרות. זה נכתב עבורם ואני שר את זה כמו שכתבתי את זה בבית. אני אוהב לתת שירים. כתבתי עכשיו שיר למדונה בשם 'Take Me' שאני מקווה שהיא תאהב אותו, ואני יושב בשקט ומחכה. השאיפות שלי מאוד רציניות ואני מקווה שדברים יקרו בקצב שקרו עד עכשיו".

על הפתיחות שלו לקהל בשנים האחרונות אומר פיק: "היה לי עשור של נפילה ומאז חזרתי שוב. בשנים האחרונות אני יותר נהנה, יותר מפרגן, לא אכפת לי שאחרים מצליחים, אני שמח, זה לא מרגיז אותי כמו פעם שמישהו עושה שמונה קיסריות, להפך".

>> ריטה חוזרת לשם נעוריה "יהאן פורוז" בשיר החדש