היי גרג, איזה כיף שאתה חוזר להופיע כאן בקרוב. 
זו תהיה הפעם החמישית שאתה מגיע לישראל בעשר השנים האחרונות. מה גורם לך לחזור אלינו?

"אני פשוט אוהב לנגן בישראל. זה אחד המקומות שאני הכי אוהב לנגן בהם. אני אוהב את זה שאני זוכה לטייל בכל העולם ולנגן מוזיקה, את המוזיקה שלי, לאנשים. זו המתנה הכי טובה שאי פעם נתתי לעצמי".

והלהקה, האפגן וויגז, נהנו בהופעות הקודמות שלהם בארץ, ב-2012? עשה להם חשק לחזור?

"כן, לגמרי. היה לנו ממש כיף. אף פעם לא סבלתי בביקור בישראל, ואני מצפה לביקור הבא".

אתה גם נוהג לטייל בערים או מקומות מסוימים בישראל?

"יצא לי להסתובב קצת. בדרך כלל אנחנו מגיעים למדינה יום לפני, ובדרך כלל מעבירים בה שלושה ימים. הייתי שמח לבוא לשבוע שלם של חופשה בישראל, אבל יש דברים באחריותי בארה"ב שמאלצים אותי לחזור. הייתי בירושלים כמה פעמים. בפעם הבאה שיהיה לי יום חופשי אני מתכוון להסתובב קצת יותר. תמיד רציתי לבקר במגידו אז אני אבקר שם".

ביום ראשון האחרון יצאה הודעה על חרם תרבותי של אמנים בריטים על ישראל. מן הסתם לאור הגעתך אתה לא חולק את רגשותיהם, אבל, איך אתה רואה את הפעולה של חרם באופן כללי, וספציפית על ישראל?

"אני חושב שזה עניין אישי, עמדה שהאמנים האלו תופסים, ואני מכבד את זה. לכל אחד יש רעיון משלו לגבי הדברים האלו. לעמוד על שלך ועל מה שאתה מאמין בו הוא זכות אנושית. להם יש את הדעות שלהם, ולי יש את שלי".

בוא נדבר על האיחוד של האפגן וויגז. איך קרה שחזרתם לעבוד יחד?

"עשינו סיבוב הופעות קצר לאיחוד ב-2012, ובמהלכו הבנו שאנחנו רוצים לעשות עוד אלבום. ואז (ב-2013 – נ.ב) היתה לנו הופעה משותפת עם הזמר אשר בטקסס, והיתה לנו חוויה כל כך טובה שהחלטנו במקום ללכת לסטודיו כ'האפגן וויגז' שוב, ולכתוב כמה שירים. כתבנו והקלטנו את השירים מהר, וזה הפך להיות האלבום החדש שלנו, 'Do To The Beast'".

ובסיבוב הנוכחי אתם מופיעים עם השירים החדשים. איך אתם מרגישים שהקהל מקבל אותם?

"טוב, כשנגיע לישראל נופיע בפעם ה-90 במסגרת סיבוב ההופעות של האלבום החדש. אני יכול לספר שב-89 ההופעות האחרות, הקהל אהב אותם".

האלבום שלכם "Gentleman" יצא מחדש לאחרונה במסגרת יום הולדתו ה-21. רבים מחשיבים את האלבום הזה כאלבום החשוב והאהוב ביותר שלכם. איך אתה רואה את האלבום הזה היום?

"אני מסתכל על כל האלבומים שיצרתי כצילומים, תקופות בחיים שלי שאני יכול לחזור אליהן ולהיזכר בערך מי היו החברים שלי באותה תקופה ואיך היה לנו כלהקה... ועם זאת, השירים באלבום הזה הצליחו להישאר. אנשים עדיין רוצים לשמוע אותם. אני עדיין רוצה לשמוע אותם. הלהקה עדיין רוצה לנגן אותם. אז זה סימן טוב בשבילי".

מארק לאנגן מופיע כאן בחודש הבא. שניכם שיתפתם פעולה בלא מעט הזדמנויות, בעיקר בלהקה המשותפת שלכם The Gutter Twins, איתה הופעתם בישראל יחד ב-2008. שניכם מגיעים לכאן לעיתים תכופות. האם אי פעם דיברתם על האהבה המשותפת שלכם לישראל?

"אני זוכר שדיברתי איתו אחרי שהופעתי בישראל ב-2006 (דולי הופיע עם ה-Twilight Singers, ואירח בהופעה את לאנגן – נ.ב). אמרתי לו, "אתה יודע? הכל שם פשוט נהדר". מארק אוהב לטייל כמוני, אז שנינו היינו מגיעים לכמה שיותר מקומות, כמה שיכולנו. אבל ספציפית לגבי ישראל אמרתי לו כמה שהקהל שם טוב, ושהוא יאהב את זה. וכנראה שהוא באמת אהב את זה כי גם הוא ממשיך וחוזר".

אפגן וויגז  (צילום: מתוך ויקיפדיה Botellita de Cielo)
"זה אחד המקומות שאני הכי אוהב לנגן בהם". גרג דולי והאפגן וויגז בפעם האחרונה שהופיעו בישראל | צילום: מתוך ויקיפדיה Botellita de Cielo

הרבה זמן לא שמענו מה-Twilight Singers. יש משהו מתוכנן עבורם?

"ה-Twilight Singers יוציאו אוסף, שיכלול מוזיקה שלא נחשפה בעבר. יכול להיות שגם נעשה כמה הופעות מיוחדות סביב ההוצאה שלו. אז זה אולי יהיה בסתיו, אני עובד על זה בעוד אנחנו מדברים".

תבקרו גם בישראל בסיבוב הזה? סליחה על החמדנות.

"אני עוד לא יודע בכלל אם ההופעות ייצאו לפועל, אבל אני תמיד אשקול, אני תמיד שוקל לנגן בישראל. וגם את זה אני אשקול".

אתה מתכנן עוד חומרים חדשים עבור האפגן וויגז? אתה רואה את הלהקה עובדת יחד באולפן שוב אחרי סיבוב ההופעות?

"כמובן. אני כותב כל כך הרבה שירים, יש לי שירים לכולם (הוא צוחק). אז אני מקווה שנעשה עוד משהו יחד כלהקה בקרוב. זו היתה אחת מהשנים הטובות ביותר בחיי. מאז שהאלבום החדש יצא באפריל האחרון, ועשינו את 90 ההופעות, היתה לי חוויה פנומנאלית, פשוט מצויינת. החברות שלנו בלהקה, הדינאמיקה שלנו כמוזיקאים, הכל מעולה. וגם באופן אישי – אני בן אדם מאוד מאושר כרגע".

אין תמונה
מתכנן עוד חומרים חדשים לאפגן וויגז. גרג דולי

איך אתה מרגיש כלפי מוזיקה חדשה שיוצאת היום? מה המחשבות שלך על עתידו של הרוק?

"אני חושב שהמוזיקה נמצאת בשיא בריאותה כיום, היא חיונית יותר מאי פעם. אני אוהב כל כך הרבה מוזיקה חדשה, וגם מוזיקה ישנה, ובכלל את האפשרות להקשיב לכל כך הרבה דברים, לראות כל כך הרבה דברים היום. אני לא חושב שמוזיקה הייתה חיונית יותר משהיא עכשיו. אני אוהב את כל הסגנונות השונים במוזיקה. וגם את האפשרות לצאת לשם – את העובדה שלהקליט הפך להיות קל יותר, ואת זה שאנשים צעירים, ואנשים מבוגרים, וכל מה שביניהם – כולם עושים מוזיקה היום. זה פשוט נהדר".

אחד הדברים הבולטים שקורים במוזיקה היום הוא הטשטוש של ז'אנרים, הכל מתערבב בהכל, וזה משהו שגם מאוד נוכח במוזיקה שלך בכל הפרויקטים השונים שעשית. אתה חושב שהיתה לך יד בהשפעה הזו על מוזיקה היום?

"אם כן, אני שמח. אבל את יודעת, הרולינג סטונס למשל – הם ניגנו בלוז, קאנטרי, רגאיי, RnB... הנה להקה שעשתה את זה. כשהקשבתי להם כשהייתי צעיר, היתה לזה השפעה עצומה עליי. ולא רק שאהבתי את המוזיקה שלהם, אהבתי את זה שהם לא הלכו רק עם ז'אנר אחד. הם נתנו להכל להיכנס. ואני חושב שזו תמיד היתה המוזיקה הכי מעניינת עבורי".

האם יש להקות חדשות שאתה אוהב בימים אלו?

"אני ממש אוהב את "The Budos Band", אני אוהב זמרת צעירה שנקראת Charlotte OC, אני חושב שהלהקה Mini Mansions הם מדהימים. יש להקה בשם Menomena שאני אוהב, וזמרת דרום-אמריקאית בשם אנה טיז'ו (Ana Tijoux)".

אקלקטי מאוד.

"כן... יש לי כמה מיקסטייפים שהעליתי ל-Spotify, אפילו העליתי אחד היום".

תודה גרג, מצפים מאוד להגעתך בשבוע הבא לישראל.

"תודה!"

 

ה-Afghan Whigs יופיעו בישראל ב-24 וב-25 לפברואר, יום ג' וד' הקרובים, בבארבי ת"א.

כרטיסים באתר הבארבי

מוקדם יותר השבוע שלחנו את גיל לואיס להופעה של האפגן וויגז בלונדון לספר מה מצפה לנו

והנה כמה מהשירים המעולים של הלהקה כדי לחמם מנועים בסופ"ש הקפוא: