הרולינג סטונז בלונדון (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
מלך הרוקנ'רול. מיק ג'אגר, הרולינג סטונז בלונדון | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

עולם הרוק עצר הלילה את נשימתו כאשר הרולינג סטונז, להקת הרוק הגדולה והחשובה בהיסטוריה של הז'אנר, פתחה באולם ה-O2 הענק בלונדון את סיבוב ההופעות החדש שלה "50 & Counting". לא להתבלבל. עכשיו סוף נובמבר 2012, והרולינג סטונס, שיצאו לדרך אי שם לפני 50 שנה בהופעה בפאב קטן בלונדון, עדיין מופיעים, רגע לפני גיל 70, עם הדבר שהם ידעו לעשות הכי טוב מכולם לאורך אותו יובל שנים - הרוקנ'רול הבסיסי, הטהור, הכי cool, והלנצח צעיר ולנצח רעב שלהם, שמושפע מבלוז אמריקני שחור נוסח שיקאגו. זה היה, שוב, הערב הגדול של הסולן מיק ג'אגר, הגיטריסט קית' ריצ'ארדס, המתופף צ'ארלי ווטס - שלושה שהולכים יחד מאז ומתמיד, יחד עם הגיטריסט רוני ווד שהצטרף במהלך השנים.

הרולינג סטונז, שנחשבו בזמנו ל"ילדים הרעים" של הרוקנ'רול, צמחו באנגליה על רקע היריבות מול הביטלס, "הילדים הטובים". תחרות גלויה וסמויה היתה תמיד בין שתי הלהקות האלה, וכמובן שבקרב מעריציהן. לשאלה מי היא להקת הרוק הגדולה בהיסטוריה לעגו הרולינג סטונז באכזריותם המפורסמת כבר בשיר הראשון במופע - "I Wanna Be Your Man", קאבר שלהם לביטלס שלא בוצע על במה מאז 1964. מדהים.

הרולינג סטונז - "I Wanna Be Your Man"

סימני הגיל כמעט ולא נראו עליהם, פרט לפנים המקומטות משנים של אלכוהול וסמים. גם בגילם המתקדם הם דילגו על פני חצי מאה עם המון סטייל ונתנו מופע ארוך בן שעתיים וחצי, שניסה להעניק לקהל תמורה מלאה למחירי הכרטיסים המופקעים - החל מכאלפיים חמש מאות שקלים לכרטיס. מיק ג'אגר, שהתנועות שלו על הבמה כבר הפכו למיתיות וזכו לשיר משלהן ("Move Like Jagger"), היה אנרגטי כתמיד, זז על הבמה, רקד, נראה טוב מאוד ושר מצויין, כך מדווחת התקשורת הבריטית הבוקר.

ההופעה בלונדון הגיעה לרגעיה המרגשים כאשר "האבנים המתגלגלות" אירחו על הבמה שניים מחברי הלהקה בעבר - הגיטריסט מיק טיילור ב"Midnight Rambler" והבסיסט ביל וויימן בצמד קלאסירות "It's Only Rock 'n' Roll (But I Like It" ו-"Honky Tonk Women, והקהל יצא מגדרו.

Honky Tonk Women" עם ביל וויימן

עוד התארחו בהופעה גיטריסט-העל ג'ף בק שהצטרף אליהם ב"I'm Going Down" בביצוע חי ראשון אי פעם והזמרת מרי ג'יי בלייג' שתרמה את חלקה ב"Gimme Shelter".

הרולינג סטונז וג'ף בק - "Going Down"

הסטונז לא ויתרו על להיטיהם הגדולים ביותר וסיפקו את הקהל עם שירים כמו Sympathy for the Devil, Wild Horses, Start Me Up, Jumpin' Jack Flash, Brown Sugar ו-You Can't Always Get What You Want עם מקהלת הנערים של לונדון.

לצדם הם ביצעו במופע ההיסטורי שני שירים חדשים מתוך האוסף החדש שלהם שראה אתמול אור - "Doom and Gloom", ו"One More Shot", שזכו גם הם לתשואות מהמעריצים.

"Doom and Gloom"

One More Shot""

בין כל השירים והתוך ההתרגשות מצא הסולן מיק ג'אגר זמן להודות לקהל הנאמן של הלהקה ששילם כמויות גדולות של כסף כדי להיות בהופעה שתיכנס לספרי ההיסטוריה: "זה מדהים שאנחנו עדיין עושים את זה. וזה מדהים שאתם עדיין קונים את התקליטים שלנו ובאים להופעות שלנו. תודה לכם, תודה לכם, תודה לכם".

הגיטריסט קית' ריצ'ארדס, שעצם הישרדותו הגופנית הפתיעה רבים לאורך השנים, אחרי שהשמש בכל דבר אפשרי, הוסיף: "עשינו את זה. אני שמח לראות אתכם. אני שמח לראות כל אחד".

ההופעה בלונדון היתה הראשונה מבין חמישה קונצרטים שמתוכננים לרולינג סטונז בסיבוב הזה - עוד אחד בלונדון ביום חמישי ואחריו שניים בניו ג'רזי ואחד בניו יורק.

רשימת השירים המלאה במופע

I Wanna Be Your Man (קאבר לביטלס)
Get Off of My Cloud
It's All Over Now (קאבר ל-The Valentinos)
Paint It Black
Gimme Shelter (עם מרי ג'יי בלייג')
Wild Horses
All Down the Line
I'm Going Down (עם ג'ף בק - קאבר לג'ימי אודן - ביצוע במה ראשון אי פעם)
Out of Control
One More Shot (שיר חדש)
Doom and Gloom (שיר חדש)
It's Only Rock 'n' Roll (But I Like It (עם ביל וויימן)
Honky Tonk Women (עם ביל וויימן)
Before They Make Me Run (קית' ריצ'ארדס כסולן)
Happy (קית' ריצ'ארדס כסולן)
Midnight Rambler (עם מיק טיילור)
Miss You
Start Me Up
Tumbling Dice
Brown Sugar
Sympathy for the Devil
הדרנים:
You Can't Always Get What You Want (עם מקהלת הנערים של לונדון)
Jumpin' Jack Flash
Cherry oh Baby

הרולינג סטונז בלונדון (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
לא יאמן שהוא עוד חי ומנגן. קית' ריצ'ארדס, הרולינג סטונז בלונדון | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

הרולינג סטונז בלונדון (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
הכי גדולים שיש. הרולינג סטונז בלונדון | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL
הרולינג סטונז בלונדון (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
אנרגיות של נערים רגע לפני גיל 70. הרולינג סטונז בלונדון | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

הרולינג סטונז בלונדון (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
שלושת האסים: קית' ריצ'ארדס, צ'ארלי ווטס, מיק ג'אגר, הרולינג סטונז בלונדון | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL