קוואמי והחלבות פרומו (צילום: ינאי יחיאל)
אלבום שלישי ורועש מתמיד. קוואמי והחלבות | צילום: ינאי יחיאל

בימים אלה הוציאו קוואמי והחלבות את אלבומם החדש והשלישי "זרים במאה ה-21", בהפקה מוזיקלית של רמי פורטיס, ששיתף עם ההרכב פעולה בסינגל המצליח "תסחטי אותי". מהאלבום יצא כזכור גם השיר "יום ראשון".

"זרים במאה ה 21" הוקלט באולפני קיצ'ה עם אנשי הסאונד רונן רוט ואורי "מומו" ברק, אחד משותפיו הוותיקים של פורטיס שהקליט עמו כמה מאלבומים הגדולים כמו סיפורים מהקופסא, 1900 ועוד. בהפקה השתתף גם נדב רביד, שותפו של קוואמי לתוכנית "הקצה".

החלבות בהרכב מחודש

החלבות מונות כיום את הגיטריסט רון בונקר (אביב גדג',בלקן ביט בוקס, לשעבר מידנייט פיקוקס), הקלידן והנשפן נמרוד טלמון (הודסקא אקספלוסיב) שגם הפיק שני שירים באלבום, הבסיסט איליה שנברגר,  הדי.ג'יי. ג'וניור ג'ונס (פרברים רפיוג'יז) והמתופף איל רמבם סתת (כח המחץ) שהתחלף לאחרונה עם חגי שלזינגר (גיישה נו).

לרגל יציאת האלבום בחר קוואמי (אייל פרידמן) לחשוף שלושה שירים נוספים ולספר את הסיפור שמאחוריהם. אלה הם השיר הפותח "בושות", השיר השלישי "תה" והשיר הרביעי "דוקטור רוקנ'רול לפצעי הארד-קור".

קוואמי והחלבות - "בושות"

"את השיר הזה הפיק החלבהדון- נמרוד טלמון - איש הקלידים, כלי הנשיפה והקולות של החלבות. האיש הזה כל כך מוכשר, מולטי אינסטרומנטליסט שיודע לנגן מדהים על כל כלי שהוא נוגע בו אפילו אם הוא לא ניגן בו קודם לכן. את כל אלה ידעתי עוד לפני ההקלטות, אבל תוך העבודה על האלבום גיליתי כמה הוא רגיש וקשוב, כמו למשל בשיר הזה, ברגעים הקטנים בהם הוא ניגן על הפסנתר באולפן קיצ'ה בו הקלטנו, כשהוא הרחיב את ליין הנגינה שלו אל הדואט שנוצר בינו לבין הבאס הממיס אותי של איליה.השיר הזה נכתב קטן, הרגיש קטן מההתחלה, והיה לי ברור זמן רב שאני רוצה לפתוח איתו את התקליט. סוג של הזמנה לעולם האישי שלו, אינטרו לפני ההפצצה הדיסטורשנית שמגיעה מהשיר השלישי והלאה. קודם זה, ככה זה התחיל. אחרי שהבנתי שהשתבש כל מה שחשבתי ורציתי - הגיע הזמן לשטוח גם את כל השאר בהמשך התקליט".

קוואמי והחלבות - "תה"

"כשהשיר הזה התחיל היה רק טקסט, שנכתב בקריזה ובזעם בדיוק כפי שהוא מוגש. באתי לחדר החזרות ושרתי אותו ללהקה, ושם הוא התחיל להתגבש. בונקר, גיבור הגיטרה , הביא את הריפים, וכל הלהקה החלה לעבד אותו יחד ולהפצית ברעיונות, וככל שהשיר התקדם הסיפור המוסיקלי רק הולך ומתחרע יותר ויותר.יש שם ברקע, ממש מאחורי השירה בפזמון, הקלטה שלי שר אותו בפיץ' גבוה, קצת בהשראת  FEAR OF A BLACK PLANET, שיר הנושא ממאסטרפיס המחאה מ-1990 של אחת מלהקות המחאה הגדולות והחשובות בהיסטוריה- פאבליק אנמי. אני בכלל מושפע קשות, ואפילו יותר ויותר ככל שעוברות השנים, מצ'אק די ומהדרך הזועמת ובו זמנית מלאת הידע והאינטלקט של האיש להעביר מסרים חברתיים".

קוואמי והחלבות - "דוקטור רוקנ'רול לפצעי הארד-קור"

"השיר הזה נכתב ממצוקה תהומית ששהיתי בה. הוא התחיל להכתב בבוקר אחד, כמו שהטקסט אומר :"קמתי בבוקר עם לב גמור/ יד על הפנים וזה מאכזב /לחיים ואף והכל כואב/ אין למה יותר כבר לקום בבוקר/אין למי למי לתת את היום/ אני יודע שאני עכשיו חייב להרוג/ חתיכה מעצמי, לוותר על חלום". כל התחושה הזאת שהיתה המציאות שלי אחד לאחד באותה תקופה לא כל כך רחוקה, נפגשה עם הרצון שלי לצאת מזה, להשתחרר.התרופה הטובה ביותר שלי כל חיי היתה המוזיקה. רציתי ללכת לאיבוד בים גיטרות-באס-תופים, בין כמה שיותר פאזים ודיסטורשן. הדוקטור שאני מדבר איתו בשיר הוא השמאן שמציע לי את התרופה. שילוב בין פנטזיה מתוך הכאב לבין חבר אמת שהושיט לי יד במציאות, ועזר לי רבות גם דרך המוזיקה שהוא השמיע והכיר לי. בנאדם של רוקנ'רול בכל הווייתו, האיש עשה הכל כדי לנסות ולרפא אותי, הוא הדוקטור. כל החלבות חישמלו את השיר הזה, מהגיטרות של בונקר, דרך האפקטים ההזייתיים של ג'וניור על הפטיפון, התופים הרועמים של רמבם, הבאס שאיליה הרביץ בו דיסטורשן, ועד הקלידים המלוכלכים והגראז'יים של החלבהדון".

קוואמי והחלבות יארחו את פורטיס בהופעת ההשקה לאלבום שתתקיים ביום חמישי, 13/1, במועדון בארבי בתל אביב.

>> להקת המטאל "משוגע" בבארבי ב-24 במרץ