ספיר מסיקה (צילום: רונן אקרמן)
"אני רוצה לשרת בלהקה צבאית". ספיר מסיקה | צילום: רונן אקרמן

ספיר מסיקה, בת 18 מאשדוד, יוצאת עונת העשור של "כוכב נולד", הוציאה השבוע את שיר הבכורה שלה "אליך" (מילים: יואב צדוק, לחן ועיבוד: רביד קשתי). "השיר מדבר על בן אדם שעזב אותי. זה שיר אהבה אבל על הבן אדם שעזב אותי ואני מתגעגעת אליו", היא אומרת.

-מבוסס על סיפור אמיתי?
"החבר שלי, גיל, בן 21, גם הוא כמוני מאשדוד, סיים את הצבא וטס לקנדה לעבוד בעגלות מכירה, ואני מתגעגעת אליו מאוד. התחלנו לצאת בשלבים הראשונים של התוכנית והוא תמך בי כל הזמן. הוא בא באודישנים ותמך ועזר לי מהצד, ועזר לי לפרסם בפייסבוק, אפילו מקנדה עכשיו הו עוזר".

-איך הגעת לשיר?
"הכרתי את המלחין והמעבד רביד קשתי מגיל צעיר מאוד. הוא התלהב ממני. אמרתי לו שאני רוצה להוציא שיר כי העניין חם אחרי 'כוכב נולד'. יום אחד הוא התקשר ואמר שיש שיר מעלף. ממש אהבתי אותו ברגע ששמעתי. והפקתי את השיר בעצמי".

-מה זאת אומרת?
"אני תלמידה ואחרי בית הספר אני עובדת בקניון, מוכרת בגדים ותכשיטים, כדי לממן את הסינגל הבא שלי. על הסינגל הזה שילמתי בעצמי 11 אלף שקל. אז עכשיו אני חוסכת לסינגל הבא, אלא אם כן מישהו ייקח אותי תחת חסותו. עשיתי קמפיין לרשת אופנה, אבל זה היה בקטנה. ככה זה בהתחלה, אני לא ממהרת, לאט לאט".

-איזה תגובות קיבלת?
"כולם מפרגנים ברמות וממש מתלהבים. שולחים לי הודעות. גם חבר'ה מהנבחרת. אני הכי בקשר עם הדר עמרם. בשיר גם איטן אמר שהוא יפה, ואניטה, ואסף ברמן, וסער. הם חמודים, מפרגנים. הרבה אומרים שהשיר קליט. עכשיו חזרנו ללימודים אחרי חופש חנוכה וכולם בבית ספר שרו לי את השיר בעל פה, הייתי בהלם".

-מה המחמאה הכי גדולה שקיבלת עד היום?
"פה בקניון המון מזהים ומפרגנים ואומרים 'התאהבנו בך כל המשפחה ואיך התאכזבנו שהלכת, חבל שזה לא היה עם אסאמאסים'".

ספיר מסיקה – שרה ברחובות (תמונת AVI: mako)
"אולי הייתי צריכה להתאמץ יותר בכוכב נולד. הכניסו לי לראש שלא הייתי מספיק רצינית" | תמונת AVI: mako

-מחמיאים יותר על איך שאת שרה או על איך שאת נראית?
"זה בא ביחד. מפרגנים על שניהם, גם יפה וגם שרה יפה. אומרים שהקול מדהים שלי ומרגש"

-אז את בונה על קריירה של זמרת?
כן, בטח, ברור, אני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר. בהתחלה ניגנתי בפסנתר ואמא שלי היתה שרה אז זה טבוע בי. אני רוצה ללהקה צבאית. אתמול התאכזבתי לשמוע שנסגרה ההרשמה. היתה לי בעיה בפקס ולא הצלחתי לשלוח בקשה. אני מקווה שזה יטופל כי אני לא רוצה לוותר על זה, ממש חשוב לי".

-והסגנון שלך ים תיכוני.
"כן, אני זמרת ים תיכונית, זה הסגנון שאני הכי אוהבת לשיר. אני רוצה גם להגיע לערוץ הילדים ופסטיגלים, גם אם זה אומר לשיר דברים אחרים, אין לי בעיה אני פתוחה לזה".

-איך את מסכמת את "כוכב נולד"?
"היה מדהים בכוכב נולד, זה היה חוויה במלוא מובן המילה, פתח לי המון דלתות ואני לרגע לא מצטערת. למרות שנכנסתי לנבחרת ובהתחלה עפו שישה ראשונים והייתי בין השישה. אולי הייתי צריכה להתאמץ יותר כדי להגיע הכי רחוק. כולם אומרים שלא הייתי רצינית, איכשהו הכניסו לי את זה לראש. התבלבלתי במילים שם, כי אני צעירה, בלי ניסיון מול הרבה אנשים, היה לי קשה, אבל לא נורא".

-אולי תנסי שוב.
"נכנסתי לנבחרת אז אני לא יכולה לנסות שוב, אבל נראה. אני מקווה להצליח בלי כל התוכניות האלה. אם זה לא ילך אולי אני אנסה שוב".

מה החלום שלך?
"הוצאתי את הסינגל. אני מקווה שזה יעזור עם פניות של אנשים שיעזרו לי ויקדמו אותי. עוד לא הוצאנו אותו לרדיו, אני מחכה שהוא יתפרסם יותר באינטרנט ואחר כך נוציא לרדיו".