קליפ פרובקטיבי גורם לסערה ציבורית בטוניס: שני אמנים נעצרו לאחר שהשתתפו בקליפ של ראפר בשם "וואלד אל 15", שטרם נעצר ומבוקש על ידי כוחות המשטרה. הקליפ, בו קורא הראפר לשוטרים "כלבים" על רקע תמונות של כוחות הבטחון, יוצא נגד אלימות המשטרה ומבקר את הגבלת חופש הדיבור בטוניס. הבמאי, מוחמד הדי בלגויד, והשחקנית, סברין קליבי, נעצרו עם יציאת הקליפ ב-3 במרץ, בעוד הראפר עצמו עדיין מבוקש על ידי המשטרה, הטוענת שהקליפ מעודד אלימות.

ראפרים נעצרו בטוניס
מתוך העמוד הקורא לשחרור האמנים

משרד הפנים הטוניסאי עדכן בעמוד הפייסבוק שלו כי התובע הראשי החל בחקירה בעניין, וכי שני החשודים נאסרו ביום ראשון והובאו לבית המשפט בעיר בן ערוס, שם נקבע כי ישארו במעצר עד משפטם. עמוד פייסבוק לא רשמי של המשטרה המקומית בטוניס העלה תמונות של קליבי ובלגויד, בצירוף ציטוטים של השניים שכביכול מודים במעורבותם בקליפ, אך טוענים כי טמנו להם פח. בתגובות בעמוד אפשר גם למצוא תגובות על הראפר מצד השוטרים, שמאיימים לרצוח אותו.

המעצר הוביל לשאלות רבות הנוגעות לחופש הדיבור בטוניס, והתמונות הציתו תגובות זועמות מצד גולשים ופעילים שרואים בפרסום פגיעה בהליך החקירה. כמו כן קמו קבוצות פייסבוק שונות התומכות בעצורים וקוראות לפעולת מחאה.

מפחד מהשוטרים, חסר אמון במערכת המשפט

המוזיקאי עצמו, וואלד אל 15, הצהיר בראיון לבלוג הטוניסאי "נאוואט" שהוא לא מתכוון להסגיר את עצמו מפחד תגובת השוטרים, וקרא לבטל את ההאשמות כנגד השחקנית והצלם שנעצרו.

"אני מפחד מהמשטרה, וברור לי שאם אעצר יפגעו בי. אין לי בטחון במערכת המשפט", אומר הראפר, ומגן על העצורים: "סברין היא רק שחקנית שהוציאה לפעול את החזון שלי, ומהבחור רק שאלתי את המצלמה, הוא אפילו לא צילם את הקליפ. מעבר לכך, אף חברה או מדינה לא ממנת אותי".

המוזיקאי גם הסביר את האלימות בשיריו: "לא אני הצתתי את האלימות. השתמשתי בשפה של השוטרים, שהטרידו ואיימו עלי מילולית ופיזית, וכאמן הדרך היחידה שלי לענות להם הייתה דרך המוזיקה שלי. הבעתי את דעתי מתוך מחשבה שיש חופש ביטוי, אבל כנראה שטעיתי, לפני המהפכה פחדנו לדבר ולהביע שדעה, אבל גם עכשיו, לאחריה, אני כנראה אלך לכלא בגלל הדעות שלי"