אין תמונה
מיילי סיירוס מציתה ג'וינט בטקס פרסי אמ טי וי 2013

טקס פרסי אמ.טי.וי אירופה, ה-EMA של שנת 2013, נערך הערב ב"זיגו דום" שבאמסטרדם, הולנד, וכלל כמה הופעות חזקות של ארבעת כוכבי הערב: מיילי סיירוס, קייטי פרי, ברונו מארס ואמינם, שגם זכו בפרסים מרכזיים.

זה היה הערב הגדול של מיילי סיירוס, שצפוייה בקיץ הקרוב להופיע בישראל, וזכתה הערב בפרס החשוב ביותר בטקס - "קליפ השנה", על "Wrecking Ball", הקליפ השערורייתי והפרובוקטיבי, בו היא מופיעה בעירום מלא, קליפ שבו קנתה למעשה את עולמה והפכה לאלילת פופ בקנה מידה בינלאומי.

פרסי אמ טי וי אירופה, מיילי סיירוס (צילום: Gareth Cattermole, GettyImages IL)
מיילי סיירוס וידידה טובה, מחזיקה משהו גדול ביד ומקבלת יחס מהצד השני | צילום: Gareth Cattermole, GettyImages IL

הקלישאה אומרת ש"ברומא התנהג כרומאי". מיילי סיירוס, שזכתה על הבמה באמסטרדם, בירת הסמים הקלים של אירופה, הציתה ברגע זכייה שלה סיגריית ג'וינט מגולגלת וחומה של מריחואנה מול המצלמות ועשרות מליוני הצופים ברחבי העולם, ולקול צהלות הקהל. "ילדה רעה" עד הסוף.

סיירוס פתחה את הטקס עם להיט אחר שלה, "We Can't Stop", בו הופיעה עם אישה נמוכת קומה שירדה אית בכלוב מהתקרה. המופע הקצר כלל את ריקוד הטוורקינג המפורסם עם האגן והישבן המופנה אחורה בחוצפה. בנוסף, במהלך הטקס, שרה סיירוס את הלהיט "Wrecking Ball" בביצוע חי, שהוכיח שהיא אכן זמרת עם יכולות, ולא רק ערימת גימיקים.

כל הזוכים

קליפ השנה: “Wrecking Ball” - מיילי סיירוס
שיר השנה
: “Locked Out Of Heaven” - ברונו מארס
זמר השנה: ג'סטין ביבר
זמרת השנה: קייטי פרי
פריצת השנה: מקלאמור וראיין לואיס
אמן הפופ של השנה: וואן דיירקשן
אמן ההיפ-הופ הטוב ביותר: אמינם
האמן האלקטרוני הטוב ביותר: אביצ'י
אמן הרוק הטוב ביותר: גרין דיי
האמן האלטרנטיבי הטוב ביותר: Thirty Seconds To Mars
המופע החי של השנה: ביונסה
ההופעה הטובה ביותר ברחבי העולם: לינקין פארק מקסיקו 2012
האמן הבינלאומי: כריס לי, סין
המעריצים השרופים: טוקיו הוטל
אמן ה PUSH הטוב ביותר:אוסטין מאהון אפריל 2013
המראה הטוב ביותר: הארי סטיילס

פרסי אמ טי וי אירופה, רדפו (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
רדפו, מנחה הערב, מראה את הצד הטוב שלו | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

מהלך הטקס

כאמור, מיילי סיירוס, שהיממה את כולם בטקס האמריקני של אמ.טי.וי (ה-VMA), פתחה את האירוע. היא ירדה מהתקרה בכלוב יחד עם האישה הנמוכה שמופיעה איתה, שרה קטע מהשיר "We Can't Stop" והיממה את הקהל בטוורקינג המפורסם שלה.

Miley Cyrus "We Can't Stop" - 2013 MTV EMA

מנחה הערב, ה-MC של המופע, היה רדפו (לשעבר בצמד LMFAO), שנעזר בשר לויד לצידו, אריאנה גראנדה מאחורי הקלעים והקומיקאי וויל פרל במערכוני ביניים. רדפו פתח את חלקו וצעק: "לא התרגשתי ככה מאז הבר מצווה שלי!", ואז התפשט, הוריד את הבגדים במשיכה אחת, והמשיך: "אבל ככה לא עשיתי בבר מצווה שלי!". בהמשך הערב הוא המשיך לשגע את הקהל הצווחני בשלל משחקים, השתטויות וקשקושים מגניבים, כולל צלילת "סטייג' דייסינג" לתוך זרועות הקהל וברבורים עם כפילה של ליידי גאגא, דמויות עם קסדות כמו צמד הדיסקו הצרפתי "דאפט פאנק", כשברקע שחקנים ורקדנים בשלל תחפושות מוזרות, שנחשבות למגניבות במיוחד ביקום של אמ.טי.וי.

רדפו הזמין לבמה את רובין ת'יק עם הלהיט שלו "Blurred lines", כשהוא משתף פעולה עם הזמרת איגי אזלייה. בחלק השני של הנאמבר התיישב ת'יק ליד פסנתר, וכשהוא מוקף בחבורת בחורות בלבוש מינימלי, ביצע בקול גבוה במיוחד את "Feel Good".

Robin Thicke and Iggy Azalea "Blurred Lines/Feel Good" - 2013 MTV EMA

הפרס הראשון שחולק עוד לפני התחרות היה פרס "המראה הטוב ביותר", שהלך להארי סטיילס מלהקת "וואן דיירקשן" (איך לא).

פרס השיר הטוב ביותר - לברונו מארס

ברונו מארס, האיש והגרוב, זכה בפרס "השיר הטוב ביותר" .על “Locked Out Of Heaven” עם הסימפול מלהקת "פוליס". מדובר בקטגוריה חדשה בטקס, שבדרך כלל מחלק פרסים לקליפים.

משם חתכו לשידור קטע מהופעה של דיג'יי אפרוג'ק ההולנדי, שממש באותה שעה מתקלט במקום אחר בעיר.

פרסי אמ טי וי אירופה, קייטי פרי (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
קייטי פרי תלויה מהתקרה | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

קייטי פרי הופיעה עם הסינגל החדש "Unconditionally", מתוך אלבומה החדש "Prism", כשהיא עומדת על עמוד בגובה עצום, כלוליינית קרקס, עם שמלה שחורה ענקית שהוחזקה מכל הצדדים על ידי רקדנים, וסיימה אותו נוצצת וזוהרת, עם בגד מצופה באבנים נוצצות וזכוכיות, כשהיא תלויה מהתקרה.

Katy Perry "Unconditionally" - 2013 MTV EMA

אמינם קיבל את פרס "אמן ההיפ הופ של השנה" מידי ריטה אורה והודה למפיקיו המוזיקליים ד"ר דרה וריק רובין.

בפרס האמן האלטרנטיבי זכו להקת "Thirty Seconds To Mars", שקיבלו את הפרס מידי אלי גולדינג וסיפרו שבדיוק בעוד יומיים יש להם הופעה באולם בו נערך הטקס.

אחרי ההכרזה הופיע על הבמה להקת "קינגס אוף ליאון" עם שיר הרוק הדיסוננטי "Beautiful War", שנשמע מעולה.

Kings of Leon "Beautiful War" - 2013 MTV EMA

אמנית השנה: קייטי פרי

קייטי פרי זכתה בפרס "אמנית השנה", כשהיא גוברת על ליידי גאגא, מיילי סיירוס, סלינה גומז וטיילור סוויפט. התגובה שלה לקהל היתה: "חשבת שלא אזכה, אבל הנה עשיתי את זה ותודה לכם! המעריצים שלי הם מס' אחד".

משם חתכו שוב לשידור קטע מהופעה של דיג'יי אפרוג'ק ההולנדי, שממש באותו הזמן מתקלט במקום אחר בעיר, כשפניו של רדפו, מנחה הטקס של אמטיוי מוקרנות מאחוריו בענק.

ההופעה הבאה בתור היא של ברונו מארס, זוכה "שיר השנה", שהופיע עם שיר הרוק "Gorilla", כשלצידו רקדניות על עמודים. טרנד חם בעולם הויזואלי של הפופ בתקופה האחרונה.

Bruno Mars "Gorilla" - 2013 MTV EMA

להקת "גרין דיי" הוכרזו כמי שנבחרו ל"אמן הרוק של השנה", והסולן בילי ג'יי ארמסטרונג שעבר גמילה ושיקום הודה למעריצים. אביצ'י הוכרז מיד אחריהם כ"אמן האלקטרוני של השנה", והודה גם הוא לכל מי שבחר בו.

אמן השנה: ג'סטין ביבר

ג'סטין ביבר, הנער והשערוריות, שלא נכח באירוע, זכה בפרס "אמן השנה" של אמ.טי.וי אירופה. טוב הוא בטח היה צריך לישון עם איזו ברזילאית, להסתבך במועדון או ליהנות מחומרים. העיקר שהאלבום החדש שלו בדרך.

ההופעה שכולם חיכו לה היתה של מיילי סיירוס עם הלהיט "Wrecking Ball". סיירוס עלתה לבמה עם בגד בהיר וצמוד מאוד, שהבליט היטב את חמוקיה, ושרה את שיר הרוק ההמנוני, כשמאחוריה על מסך ענק מוקרן וידיאו שלה ממררת בבכי. וואו, איזו רוקרית. האמת שאין מה לרדת עליה יותר מדי. מיילי שרה בחי והראתה שהיא זמרת אמיתית, שיודעת להתרגש באמת משיר של עצמה ולתת ביצוע משכנע, בלי יותר מדי גימיקים.

Miley Cyrus "Wrecking Ball" - 2013 MTV EMA

הרגע החשוב באירוע התרחש בשעה 23:18, כאשר ג'ארד לטו מ"30 שניות למאדים" ביקש רגע של דומייה לזכר הקורבנות באסון הטבע בפיליפינים, ואחרי 20 שניות המשיך לפרס הבינלאומי ("Worldwide Act"), שהלך לכריס לי הסינית (מוכרת גם בשם לי יוצ'ון), נציגת מדינות דרום מזרח אסיה.

אמינם כובש את הבמה

הבא בתור לעלות לבמת המופעים היה אמינם, גאון ההיפ הופ, שהופיע עם להיטו העכשווי "Berzerk", מתוך האלבום החדש \כשברקע תפאורה של רדיוטייפ ענק, "גטו-בלאסטר". אמינם צירף להיט חדש נוסף, "Rap God", והרעיד את האולם. מיד אחרי שירד מהבמה השתתף במערכון עם וויל פרל המחופש, בסיומו אמר לו פארל שאפרוג'ק לכלך עליו ואמינם שאל שלוש פעמים: "מי?". יצא גבר.

Eminem "Berzerk"/"Rap God" - 2013 MTV EMA

ביונסה הוכרזה כמופע החי הטוב ביותר של השנה, ושלחה ברכה מצולמת. נקווה שבקרוב נוכל לראות את המופע שלה כאן בארץ.

בשלב הבא מפנה רדפו לבמה באולם אחר, שם מופיע הראפר הותיק סנופ דוג בפני קהל אחר באחד הסינגלים האחרונים שלו, מלווה על ידי דיג'יי אפרוג'ק.

אחריו באולם המרכזי של הטקס מופיעה על הבמה להקת ה"קילרז", בלהיטים מהאלבומם האחרון: "Shot At The Night" ו- "Mr. Brightside".

The Killers "Mr Brightside / Shot At The Night" - 2013 MTV EMA

ההכרזה האחרונה של הערב היא על הזוכה בפרס "הקליפ הטוב ביותר". הדרמה בעיצומה ולבסוף הולך הפרס למיילי סיירוס, שזוכה על הקליפ השערורייתי והפרובוקטיבי "Wrecking Ball", בו הופיעה בעירום מלא. את הזכייה היא חוגגת בהדלקת סיגריית ג'וינט מול המצלמות.

אחרי רגע השיא עם בחירת הקליפ של סיירוב, הקהל מתפרק בשתי הופעות מגניבות לגמרי: להקת "אימג'ן דראגונז" עם הלהיט "Radioactive", והצמד "איקונה פופ" עם ההמנון "I Love It", מועמד רציני ל"שיר השנה" גם בישראל. רדפו סוגר את הטקס עם קטע משלו, ונפרד מהקהל. הטקס הבא: ה-AMA ב-24 בחודש.

Imagine Dragons "Radioactive" - 2013 MTV EMA

Icona Pop "I Love It" - 2013 MTV EMA