אין תמונה
"בשנות השתיקה שלי ההיפ הופ נפל". אבי מסיקה

הראפר אבי מסיקה חוזר לעניינים. מסיקה, שהתפרסם לפני כמה שנים עם להיטים כמו "תני לי אהבה" ו"מציאות מדומה" וחידושים לשירים מסדרות טלוויזיה לילדים כמו "פינוקיו", "הלב" ו"שכונת חיים", מוציא בימים אלה קאבר דאנס-היפ הופ ללהיט האייטיז של אבי טולדנו "תרקדי את הלילה" יחד עם הראפר רון "סקיי" נשר. זהו למעשה סינגל שלישי מתוך אלבום חדש של מסיקה שייצא בתחילת 2010.

הסינגל הבא, אגב, צפוי להיות שיר הרבה יותר אישי בשם "עד שאנצח", שיר היפ הופ חזק של ראפר אמיתי, שמסיקה מוציא מכל הלב וכבר מצליח יפה ביו-טיוב. "'תרקדי' זה שיר שמח למועדונים", אומר מסיקה, 'אבל חייבים להוציא את האמת שלך מבפנים אז יש את 'אני אנצח'. זה שיר אמיתי על מה שעברתי במשך שלוש שנות שתיקה, שבהן ההיפ הופ נפל".

לדג נחש אין אישיות, סאבלימינל והצל כבר לא עושים היפ הופ

עוד נגיע לנפילת ההיפ הופ, אבל כשמסיקה חוזר, הפה שלו חוזר איתו. הדג נחש? "הם להקה, אין אישיות שם". קוואמי וקוטג'? "זה fאנקי, זה לא היפ הופ. קוטג' אחד הראפרים שאני הכי מעריך אבל הוא לא עושה היפ הופ. צריך שיהיו ראפרים". מוקי? שבק ס? "איפה הם? הם לא עושים כלום". פישי הגדול? "הוא לא עקבי, לא יודע מה הוא רוצה מעצמו".

כהן ומושון? "האלה עם הסמפול של הזמרת מפעם? אחלה, זה יותר סגנון איסט מהווסט, יותר ביטים של דיג'יים. למחתרתי זה מאוד יפה". הצל? "לא עושה היפ הופ כמו פעם". שי 360? "ראפר טוב, לא מביא את עצמו לשירים". "עליי", הלהיט החדש של סאבלימינל ודנה אינטרנשיונל? "לא אהבתי את השיר עם דנה, זה לא שיר. זה לא היפ הופ. קובי, כלומר סאבלימינל, ואני היינו שני הראפרים המובילים במדינה, ואני הייתי חייב לעצור".

הקריירה של מסיקה אכן נעצרה לכמה חודשים, אחרי שחתם אצל היזם איציק דוידוביץ', שבעבר נקשר שמו באי אלו פרשיות. הסיפור המלא אודות ההחתמה הכושלת של מסיקה אצל דוידוביץ' פורסם בהרחבה בתוכנית "כלבוטק" של רפי גינת. היום אומר על כך מסיקה: "שנה וחצי עברו מאז האלבום הקודם שלי 'מאהבת', שיצא ב-2007. לא רציתי לשיר בגלל הבחור הזה, איציק דוידוביץ'. הייתי חתום אצלו, הוא היה נראה בחור טוב והיה אמור היה לקבל ממני אחוזים, אבל שבוע אחרי שחתמתי הבנתי מי הוא ולא רציתי להמשיך אצלו. זה תקע אותי להרבה זמן כי הייתי תחת חוזה עד שהוא התיר לי אותו".

"היום כבר אין היפ הופ ישראלי"

אין תמונה
"לא רציתי לשיר בגלל איציק דוידוביץ'". אבי מסיקה

"כשהוא שחרר אותי מהחוזה התחלתי להוציא סינגלים. היום יש לי לייבל משלי בשם "A Records" יחד עם השותף שלי, AB מאסטר, שהוא הבעלים של האולפן ששם עשיתי את כל האלבומים שלי. יש לי יחצנית ומנהל אישי ואני עדיין עושה הכל לבד. אני מחזיק אותם בשביל הכבוד, כי ככ עובד אמן מכובד. תכלס גם את 'תני לי אהבה' עשיתי לבד".

-תגיד, מה יהיה עם ההיפ הופ הישראלי?
"היום כבר אין היפ הופ. אני מדבר על סאבלימינל, אבי מסיקה, פעם היה קאשי. היה הרבה, תעשייה. היו לנו תוכניות רדיו, ליינים במועדונים בסופי שבוע. היום זה בקושי באמצע השבוע. היום אין כוח מאחורי הדבר הזה שנקרא היפ הופ. לא מאמינים בזה יותר. הרדיו טוחן היפ הופ מחו"ל, אז למה לא ישראלי, לא חבל? ישראל צמאה להיפ הופ ואם הרדיו היה מבין מה הולך ביו טיוב זה היה הופך את המדינה לגמרי".

"אני וסאבלימינל לא יכולים להיות לבד בפסגה בלי שיהיו מתחתינו עוד אנשים"

"תראה, גם ההיפ הופ בעולם התקדם. גם אני. אני גם מעבד מוזיקלי ומפיק לעצמי. אני מקשיב למה שיוצא, מבין את הסטיילים החדשים של שיחלוב דאנס בתוך ההיפ הופ ושל ראפרים כמו פלו-רידה, שהלהיט שלו "Ride Round" זה בעצם קצב מרוקאי. לקחתי את הרעיון הזה באותו שילוב של פזמון מרוקאי עם היפ הופ ישראלי, משהו מטורף".

-אז גם אצלך המזרחית שולטת.
"המזרחית תמיד תהיה יותר חזקה מהכל. וחבל כי יש המון ראפרים טובים שלא יודעים לעבוד, לא יודעים לשחרר סינגל. התעשייה יכולה לפרוח פי 40 יותר גדול. מעצבן אותי שרק אני וסאבלימינל מצליחים. במוזיקה ישראלית והמזרחית יש מיליון זמרים, למה בהיפ הופ לא? אני וסאבלימינל לא יכולים להיות לבד למעלה בפסגה בלי שיהיו מתחתינו עוד אנשים שיופיעו על במות. אני אשמח אם עוד ראפרים טובים יצליחו. אנחנו כבר הצלחנו, עשינו את שלנו, עכשיו צריך עוד שניים-שלושה שיתנו בראש".