אין תמונה
"אני נבל חסר טקט". אפרים שמיר

אפרים שמיר התארח בתוכנית הראיונות של יונתן ריגר "סמול טוק" המשודרת ברדיו תל אביב 102FM והתייחס לשני המקרים בהם כתב דברים בפייסבוק שלו על שלמה ארצי ושרית חדד, מקרים שעוררו הדים רבים. התוכנית הוקלטה אתמול (רביעי) ותשודר בשבת הקרובה.

אפרים שמיר על שלמה ארצי:

"אני לא מתחרט, ממש לא, אני לא אוהב את השירים האלה, אני לא אוהב את המוזיקה הזאת, אני באמת חושב שהוא חופר, וזה כל הסיפור. מן הסתם יש אנשים שלא סובלים אותי".

-אין אף שיר של ארצי שאתה אוהב, "ירח" נגיד?
"לא".

-יש שיר אחד שלו שאתה אוהב?
"לא".

אין תמונה
העדיף שלא להגיב. שלמה ארצי

-קיבלת תגובות נאצה בפייסבוק.
"קיבלתי כל מיני תגובות. אחת התגובות הכי לא ענייניות באו מהצד של הבן שלו, שלא חשבתי שיש צורך שהוא יגן, יצא להגנה על אביו, זה בחור בן 30 שמן הסתם יש לו חיים".

על ארצי האבא הוסיף שמיר בהמשך: "אני לא יודע אם הוא כעס, ייתכן ששלמה נעלב, ובצדק, כי זה לא נעים לשמוע דברים כאלה".

-חשבת להתקשר לארצי?
"לא, כי אני חושב שזה לא מתאים".

-אתם מכירים?
"קצת מאוד".

-ולא דיברתם אחרי זה?
"לא. אבל מה אתה לא חושב ששלמה לא שמע אף פעם את הטיעונים האלה, אף פעם לא אמרו שהוא מלחין את ספר הטלפונים? מה זה חדש בשבילו? באמת".

-ממוזיקאי חשוב שכתב כמה שירים ושר..
"טו בד, טו בד, אם הוא מחשיב אותי... טו בד".

-ענו לך שככה לדבר על יצירה זה לא יפה ואתה ענית: "היצירה לא טובה, טקסטים שמייצגים מלאות עצמית, יומרה ויוהרה, מוזיקה מייגעת וחסרת דמיון, עם פוזה של ספרינגסטין של הערבים".
"הכל נכון, לדעתי. הכל בדיוק כמו שאמרתי".

-יגידו שהוא מהמוזיקאים האהובים והחשובים בישראל.
"אין ויכוח על זה שהוא מצליח ועל זה שאוהבים אותו. ואם היו אותי אוהבים כמו שאוהבים אותו לא הייתי מתרגש מאיזה אחד שלא אוהב אותי".

-קנאה משחקת פה תפקיד?
"ממש לא, אין שום קשר לקנאה ולא למרירות וזה הכל זיון שכל אטומי. למה לא להתייחס למה שנכתב ולא להוסיף לזה פרשנויות? אני אפילו חשבתי על זה שאם היה יוצא מצב שהיו משמיעים לי אותי אותו זמן היה יוצא אותו דבר. זה הסיטואציה שאתה חוסר אונים ומישהו בשיא ההתלהבות משמיע לך דברים וכואב לך נורא".

-בן ארצי כתב: "האם אתה כתבת שיר נצחי כמו ירח?".
"אני לא אתייחס לבן, משום שהוא לא חלק במשחק הזה. זאת היתה טעות מצידו להתערב ולא אתייחס לתוכן דבריו".

אין תמונה
אפרים שמיר: "לא בטוח שהיא נעלבה". שרית חדד

אחרי ששמע את השיר "ירח" של ארצי אמר שמיר: "זה שיר טוב. אתה יודע מה אומרים על הצטברויות? שאם יושיבו קוף מול מכונת כתיבה אחרי כמה עשרות שנים הוא יכתוב את האנציקלופדיה בריטניקה ומשם ימשיך ל (מדגים ג'יבריש)... אני שומר לעצמי את הזכות הלגיטימית להיות נבל. אני חסר טקט ודי נהנה מתפקיד הנבל".

-על שרית חדד כתבת: "שרית חדד הוציאה סינגל שנקרא אינטליגנציה, לי זה נשמע אוקסימורון".
שמיר: "זה לא נשמע לך מצחיק? למה זה מצחיק אותך? מה משעשע בזה? זה מצחיק כי אתה מסכים עם זה, אז שאט דה פאק אפ!".

-אתה מכיר את שרית חדד? אם היא קוראת את זה היא בטוח נפגעת.
"אני לא בטוח, אני לגמרי לא בטוח. אם כן אז כן אם לא אז לא. זה א'. ב', כללית הומור וכל הפוליטיקלי קורקטנס הזה די נמאס. החוכמה היא להיות מוכן לעמוד בתוצאות ואני מוכן לעמוד בתוצאות ואנשים כתבו דברים. כל דבר שכותבים עליך ויש בו אמת יכולתי להיעלב ממנו. מה שאמת הוא אמת וכמו שאומרים האמת תעצבן אותך אבל תשחרר אותך.

"אני לא אוהב שיורדים על זה שאני שמן ומתרכזים בדברים לא חיוביים בי. אבל יש עובדות אני קרח אין מה לעשות. הבנתי את זה כשהייתי ילד, כשילד היה קורה לי 'ז'יד', אז המורה אמרה 'אבל אתה יהודי'. ואז הבנתי שלפעמים האמת כואבת וזה עדיין לא סיבה להיסגר בכלא של הפוליטיקלי קורקט".

בהמשך התייחס שמיר לכך שלא הפך לכוכב או מוזיקאי חשוב כמו חבריו לכוורת גידי גוב, דני סנדרסון ויוני רכטר. "אני לא בטוח שאתה צודק, יש אנשים שמעריכים את פועלי ויש אנשים שלא כפת להם מפועלי. אני לא מרגיש פספוס לכל בחירה יש מחיר אני עשיתי בחירות מסוימות ולכל אחת יש מחיר אני לא מתחרט על כלום. שום בחירה שלי לא היתה שגויה, הייתי מודע לתוצאות והייתי מוכן לעמוד בזה".

תגובות: נציגיו של שלמה ארצי העדיפו שלא להגיב. יחצניתה של שרית חדד הודיעה: "אין לנו תגובה בעניין הזה".

>> מופע המחווה לג'ון לנון בצוותא ריגש, להיטים גדולים בלטו בחסרונם