מירי מסיקה, מלך (צילום: אייל נבו)
"אני היום הרבה יותר בוגרת, אני אמא". מירי מסיקה | צילום: אייל נבו

בעיצומה של העונה התשיעית של "כוכב נולד" מוציאה השופטת והזמרת מירי מסיקה את השיר החדש "מלך", אותו כתבה והלחינה מרב סימן טוב, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של אורי זך, בעלה של מסיקה ואבי בתם המשותפת תמר.

"מלך" הוא סינגל ראשון מאלבום חדש של מסיקה, שצפוי לצאת לקראת ראש השנה. "זה יהיה אלבום חמישי אם מחשיבים את האלבום והדי.וי.די בהופעה, ואלבום אולפן רביעי", אומרת מסיקה. "הוא עוד לא מוקלט כולו. זו פעם ראשונה שאני מוציאה שיר לפני שהכל מוכן. בדרך כלל אני מחכה עד סוף המיקסים. אבל השיר הזה היה מוכן מזמן ובער בי להוציא אותו. אני לא הולכת לפי החוקים הרגילים, אני לא מחכה, כשבא לי להגיד משהו אני אומרת. הרי החומרים קיימים, האיסוף כבר נעשה, הכל בסדר".

-יש בשיר הזה המון אמירות מעניינות, למשל שורה כמו: "אין כבר שום דבר קדוש בעולם הזה".
"זה לא בא מהמקום שאין כלום קדוש, כי הרי יש לי תינוקת, אלא מקטע של לקדש את החיים ולא פרות קדושות. כלומר אל תפחד לחוות, לנסות ולחיות, כי אחר כך תגיד 'אוף, לא ניסיתי'. ומרב סימן טוב שכתבה את השיר והלחינה אותו אמרה שלזה בדיוק היא התכוונה - שהכל מוכר, אבל תנסה, תחווה, תהיה. גם אני למדתי לא לחיות את חיי מתוך פחד של מה יגידו ואיך זה יראה".

-זו הסתכלות מעט תמימה על העולם, דרך עיניים של ילד שהכל עוד לפניו.
"ממש לא. זה להסתכל ממקום סוגר על מה שהעיר מציעה לך, הזוהר הזה. 'עיר זרה' זה יכול להיות גם תל אביב, לא חייב להיות ניו יורק או אמסטרדם. השיר כאילו נועד לבן אדם צעיר שהולך לגלות את עצמו. זה ממקום מפוכח, שאתה מגלה שהדברים הם לא מה שהם נראים. השפע הזה מוביל לריקנות. שפע של סמים, בחורות, אלכוהול, חיי לילה, בלגנים, דוגמנות, בניינים גבוהים, עולם הזוהר - הכל שטויות".

"בשבילי זה בא מהמקום הבוגר, של האמא. אני בעד שלא לפחד להגיד דעות. לשחוט 'פרה קדושה' זה לא חייב להיות משהו הרה גורל כמו מיניות או ציונות, יש גם פרות קדושות במשפחה, למשל, ואני בעד שמותר לדבר על הכל, גם במשפחה שלי כמובן. זה לא שיר על זה שנעוף כולם בכדורים פורחים, אלא על לפרוץ את הגבולות של עצמך".

"השירים של מרב סימן טוב לקחו אותי למקום אחר בשירה, יותר RNB"

מרב סימן טוב פרומו שחור לבן (צילום: אלון שפרנסקי)
קרן פלס החדשה. מרב סימן טוב | צילום: אלון שפרנסקי

-איך היה המפגש עם מרב סימן טוב?
"יש לי כמה שירים שלה באלבום. גדי גידור שידך בינינו. אורי הפיק את השיר והאלבום. קיבלנו דיסק שלה עם שירים לבחור ממנו וכל טקסט היה יותר יפה וחד מהשני, צעיר ואחר ופשוט והאיך שהיא אומרת את הדברים זה מה שמעניין. גם לחן וגם מילים - זה לקח אותי למקום אחר בשירה, יצאה לי קצת מירי אחרת, יש יותר אר אנ בי באלבום, פופ עם סול, שאף פעם לא היה לי. זה הצבע שיש בכמה שירים. גם פגשתי אותה והיא מיוחדת, זמרת בעצמה".

-"פשטות בדרך אחרת" זה בעצם הסוד שלך.
"אני לא יודעת. צרויה להב פיתחה את הנוסחה של להגיד דברים פשטות. בשיר 'אף אחת' או ב'ימי התום' של ריטה. זה פשוט קורע את הלב בדיוק של רגע, של רגש. וצרויה היא משוררת שכותבת תוך כדי ספונג'ה. גם יהודה עמיחי כתב במטבח. הוא חי ונושם אצלי, אולי יהיה שיר שלו באלבום, אבל לא מצאתי שיר, כי קשה להלחין אותו. הוא פחות חריז. שירה מחויבת לקצב או שבירה שלו, יותר קשה להלחין אותה מאשר פזמונאות. שלמה ארצי שר שיר שלם בלי חרוזים ב'הרדופים'".

"כשאני מקליטה שירות לאלבום אני לוקחת את ההערות שהערתי למתמודדים"

אין תמונה
"היא עשתה קאמבק, אני לא הלכתי לשום מקום". ג'ניפר לופז

-"כוכב נולד" משפיעה איכשהו על יצירת האלבום הזה?
"הבחירה של השירים היתה לפני התוכנית. מבחינתי גדלתי כאמא וכבן אדם וזה מה שהשפיע. מה שכן, בהקלטת השירות לאלבום זה מחדד לי הערות שאני נותנת למתמודדים, שהן תקפות גם לגבי, נגיד להוריד ויברציות. אני פתאום אומרת לעצמי 'מירי, אם אמרת להם בתוכנית להוריד ויברציות, אז תורידי גם את ויברציות'. אז על ההקלטות של השירה זה משפיע, לא בבחירת השירים".

-כבר שמעת את ההשוואה לג'ניפר לופז שהוציאה עכשיו כשהיא שופטת ב"אמריקן איידול"?
"ואם לא הייתי ב'כוכב נולד' לא הייתי מציאה אלבום? אני זמרת שעושה שירים. אני לא לקחתי הפסקה, לא הלכתי לשום מקו, לא עשיתי קאמבק כמוה. שירים מגיעים אליך ודברים קורים. זה כמו שהסינגל בהראשון שלי יצא בזמן שהייתי בכלל בהפקה של תיאטרון".

-אילו חידושים יהיו באלבום הזה?
"יהיה שיר של דודו טסה, ואני לא רוצה לגלות יותר. כמו שאמרתי יש ממש 'סול' ואני לא זמרת 'סול' בהגדרתי, אבל החום שיש בסגנון הזה משתלב עם החום שיש אצלי בקול והתוצאה היא ממש אר אנ בי, ולא עשיתי את זה לפני כן. יש עדיין את הפופ, יש את האתני, האריזה מאוד אלקטרונית ומאוד אתנית, סאונדים חזקים. אני עוד לא יודעת בדיוק איך יישמע כי אנחנו עוד צריכים לגמור מיקסים".

"כרגע אין תוכניות להרחיב את המשפחה"

-יש תוכניות להרחיב עוד את המשפחה?
"כרגע לא, כי אני רוצה לתת את מלוא התשומת לב לתמרי. רק עכשיו, אחרי 11 חודשים, אני מבינה מה עושים, איך משלבים. אין לי מטפלת ולא גן וניסיתי להחזיק את החבל בשני הקצוות והוספתי עוד קצוות שלא היו לו ואני מנסה למצוא איזון בין העבודה לילדה. אולי עוד שנה נעשה ילד. מנסיוני אנחנו מתכננים ואלוהים צוחק. אם מחר אכנס להריון לא אעשה הפלה, אז מה שבא ברוך הבא".

-תופיעי עם השיר החדש ב"כוכב נולד"? מרגול עשתה את זה בעבר.
"לא חשבתי על זה. אני לא מתוכננת עד כדי כך. לא נראה, אני לא יודעת, אולי באמת כן. זה רעיון יפה. אבל אני לא חושבת שיתנו לי. מרגול שרה ב'כוכב נולד' אחרי שהשיר שלה כבר היה להיט גדול. אם השיר שלי יוכיח את עצמו אני אופיע שם".

-כשקוראים את המילים שלו - זה היה יכול להיות שיר האודישנים.
"אולי, אבל יש בו מילים שהן לא הכי חינוכיות לילדים. אני שרה בו הרי: 'אושר זמין בשתי דקות/ וריקנות בכל מני שפות'. יש דבר כזה אושר בשתי דקות? אז הילדים יגידו לעצמם בואו ננסה. הם כבר הבינו שזה לא זה, שהאושר יותר מורכב מזה".

"המריבות עם מרגול לא מתוכננות"

זמר חתונות (תמונת AVI: mako)
"היא חשדנית ופסימית, אני בוחטת ואופטימית, אנחנו שני קצוות". מרגול | תמונת AVI: mako

-המריבות עם מרגול בתוכנית מתוכננות מראש?
"שום דבר לא מתוכנן. מרגול היא בן אדם מסוים מאוד. היא לוחמנית ואני מתה על זה. באודישנים הריב נוצר מעצמו, כי אנחנו מאוד קוטביות, שונות מאוד אחת מהשניה. היא חשדנית ואני בוטחת ואופטימית, והיא פסימית. אנחנו שני קצוות לכן זה מתבקש. אני מאוד אוהבת אותה. היא בן אדם מאוד מעניין וחכם ומצחיק ולא מבינים את ההומור שלה. אני מבינה את ההומור שלה. מהמקום הזה זה לא מבוים, אבל גם לא מובן, כי רואים רק את הקצה, לא רואים מה קרה לפני שרבנו".

-את אוהבת מאוד את לירון רמתי ודוד לביא. מי לדעתך יגיע לגמר?
"אוהבת את דוד לביא ולירון רמתי, זה ברור. אבל כולם ראויים מבחינתי. אני המומה מהרמה של הנבחרת הזו ויש עוד דרך ארוכה. הייתי רוצה שכולם יהיו בגמר, מכל הדחה אני נהיית חולה. מה שכן, כוכב נולד ו'טדי הפקות' זה משפחה אמיתית, חומר אנושי נדיר, אני נהנית מאוד".

>> שי גבסו הנשוי מתארח ברדיו תל אביב עם שני שירים