טל ועקנין פרומו (צילום: שרון רביבו)
"אני מופיע לקהל מעורב ומגוון". טל ועקנין | צילום: שרון רביבו
כבר חודש ימים שתחנות הרדיו משמיעות את הלהיט "ענני בשירים", שיר הבכורה של הזמר טל ועקנין, אותו כתב והלחין קובי אפללו. הקליפ של "ענני בשירים" רשם עד כה מעל ל-218 אלף צפיות ביו טיוב וההצלחה שלו פותחת בפני ועקנין דלת חדשה לקראת השנה הבאה ומצרפת אותו לרשימת הזמרים שכדאי לשים אליהם לב.

השיחה עם טל ועקנין נערכת בזמן שהוא במוסקבה, מופיע יחד עם הזמר יוסי אזולאי בחתונה של יהודים עשירים. "האווירה כאן מאוד מיוחדת", הוא מעדכן. "באמת באנו להביא את ישראל ואת עם ישראל לפה, למוסקבה, לאולם הזה. זה מה שהם חיפשו, את החלק של הנשמה היהודית, וזה מה שאני ויוסי יודעים לתת. נגענו להם בקטע של השורשיות וכשאתה שר להם את מרגיש שאתה נוגע להם בנשמה. בדיוק סיימנו את ההופעה ואנחנו באנרגיות טובות".

הוא בן 27 מגבעת זאב שליד ירושלים, נשוי לליאת, ואב לשתי בנות בגילאי 5 ו-3. גדל במשפחה דתית, האמצעי בין שני אחים ואחות. "משפחה של פייטנים וחזנים בבית כנסת", הוא מתגאה, "אבא שלי שר בבית כנסת, דודים שלי עבדו בזה, סבא שלי וסבא רבא שרו, דורות אחורה, כולם התעסקו במוזיקה, משם באה ההשראה. קיבלתי מההורים את ברכת הדרך והם נתנו לי דחיפה משמעותית - אם זה מה שאני מרגיש ולשם אני שואף אז נכבד ונאהב ונוקיר, כולנו ככה, משם הכל. המשפחה זה הגב שלי. כשאני בעבר בהופעות אמא שלי וחמותי עוזרות לאשתי עם הילדות. זו עזרה מאוד גדולה ומבחינתי זה מה שנותן כוח להתקדם ולהמשיך לעשות את מה שאני עושה".

יוסי, איזה יופי של חבר

יוסי אזולאי פרומו (צילום: שרון רביבו)
קולגה להופעות, מפיק מוזיקלי של האלבום, חבר ילדות ושותף עסקי. יוסי אזולאי | צילום: שרון רביבו
-מאיפה אתה מכיר את יוסי אזולאי?
"עוד מהתקופה שהייתי זמר בלהקת ילדים והוא היה הסולן. היינו שרים בטקסים ובכנסים, בלהקה של אנשי גבעת זאב. הוא היה מוביל את הלהקה וככה הכרנו, התחברנו, נהיינו חברים והתחלנו לשתף פעולה. כיום אנחנו שותפים עסקיים, ומנהלים יחד את להקת הילדים "מיוזיקידס". יוסי הוא גם המעבד והמפיק המוזיקלי של האלבום שלי יחד עם רן אביב".

-ואיך הגעת לקובי אפללו?
"הכרתי אותו דרך חברים משותפים. פניתי אליו והוא ענה בחיוב, ברמות פרגון שאין דברים כאלה. אני מאוד מתחבר לסגנון שלו ומאוד התחברתי לשיר שהוא כתב לי, הרגשתי שזה מאוד נכון. המוזיקה שלו היא לא רק בעלת תוכן מוזיקלי של כינורות פסנתרים, אלא תוכן אמיתי שיש לו אמירה. קובי אפללו הוא בעל אמירה שעושה עניין מאוד גדול לדעתי".

-מה עשתה לך ההצלחה של השיר?
"ההצלחה של השיר גורמת לי להרגיש שזו הדרך הנכונה שלי. אבל אני יודע את זה כבר שנים. התחלתי לשיר בגיל צעיר. אני מופיע באירועים באמת מאז שהייתי ילד - חתונות, בר מצוות, חופות. עשיתי מסלול מלהקות ילדים דרך נוער, להקה צבאית ועד חומרים משלי".

"אני זמר נשמה, מכוון פנימה, לגעת באנשים"

קובי אפללו הופעה (צילום: ראובן שניידר )
"אני אוהב ומתחבר לשירים שלו". קובי אפללו | צילום: ראובן שניידר
-מה צפוי באלבום?
"שירים שלי שכתבתי והלחנתי, לפחות הסינגל הבא יהיה כזה. לאו דווקא שירי תפילה. כתבתי על הנשמה של האדם, על אורח החיים שלנו כאן, על הדרך, על רצון להצליח, על החיבור ביני לקדוש ברוך, על החיבור שלנו כעם ישראל. אלה שירים ששונים מהנוף שרואים היום".

-מה מבדיל אותך מזמרים אחרים?
"אני זמר נשמה. אני מכוון פנימה, לגעת באנשים. אני מקווה ומשתדל להביא משהו שונה וייחודי בצבע ובצורה לבמה ולקהל. עברתי מסלול ארוך, דרך קשה, מסלול שהוא אמיתי וטוב. זה לא קורה בן רגע. שרתי הרבה שנים, עד שהרגשתי שאני מוכן עכשיו לצאת החוצה עם שירים שלי. הגיעה גם דרישה מהקהל, מלקוחות, מקהל באירועים, ששואלים מה עם שירים שלך. אז זה מתפרץ ואני לא יכול יותר להמתין".

-מי הקהל שלך?
"עם ישראל על גווניו, לא משנה דתיים או חילונים או איפה גרים, חובשי כיפה ולא חובשי כיפה, מתפללים ולא מתפללים, גברים וגם נשים - אני מופיע לקהל מעורב ומגוון, מופיע בכל מקום. גם בקליפ שהוצאנו בחרנו להביא נושא של אמת וחסדים מכל סוגי האוכלוסיה. אני פונה ורוצה לגעת בכל מי שמחפש מוזיקה טובה עם ערך מוסף".

"אני לא זמר מרוקאי או מזרחי, אלא ישראלי"

-כשקובי אפללו התחיל חשבו שהוא שר מזרחית, בגלל שם המשפחה.
"אני מביא לחנים אורינטליים מהבית ויש לי נגיעה מושרשת במוזיקה הזו. אני גאה במרום שאני בא ממנו. החוסר קיבוע שלי, של קובי, של יוסי, זה המיוחד. אני לא זמר כזה או אחר, מרוקאי או מזרחי, אלא מאוד ישראלי. זה המיוחד שלנו ואנחנו מנסים להעביר במוזיקה תחושה כללית של עם ישראל שנמצא היום בארץ ישראל. המטרה היא לבוא ולגעת באנשים בחתונה, ברידינג, בזאפה או בסנטרל פארק בניו יורק".

-בסנטרל פארק?
"כן. מפיק שראה אותי הביא אותי להופעה שם מול 25 אלף יהודים. פתאום הבנתי מה זה עוצמה של יהודים, של עם ישראל, שמתחברים למקור הזה שחזק בהרבה מאיתנו".

-קטע חזק, ומתי ייצא האלבום?
"יש עוד כמה סינגלים עד האלבום, שיצא עוד כמה חודשים. נרגיש את מה שקורה בחוץ ולפי זה נוציא עוד שירים. אני זוכר תמיד שכמה שאדם עושה ומשקיע ונותן מעצמו, בלעדי בורא עולם זה לא קורה. הרבה זה ברכה מלמעלה, יחד עם השתדלות, עשיה, דרך קשה, רק ככה זה מצליח".