מיקיאגי נולד בשם מיכאל הירשמן, והתפרסם עוד כנער בשם מיקי הירשמן, שהתראיין לעיתון נוער כמעריץ מס' 1 של מדונה בישראל. בסוף שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90' אימץ את שם הבמה "מיקיאגי" ופרץ כסולן והמנהיג של להקת הפופ-רוק "נוער שוליים", בה היו חברים גם דודי לוי (גיטרה), ארן אמיר (בס), קובי פייטרו (קלידים) ורועי שקד (תופים).

מיקיאגי היה אז רק בן 22, שהוביל את חבריו להצלחה מהירה ונהיה לכוכב ענק. "נוער שוליים" הוציאה שלושה אלבומים ואחראית ללהיטים גדולים ששרדו עד היום ברדיו, כמו "ענוג", "אמסטרדם", "לילה", "ים לבן", גרסת הכיסוי ל"לך איתה", וכמובן "ציירי לך שפם", שיר הנושא של אלבומם השני והמצליח, שהיה בזמנו "שיר השנה". הלהקה הצליחה בגדול, שטפה את המדינה עם מכירות של מעל ל-100 אלף עותקים מאלבומיה (האלבום השני "ציירי לך שפם", נמכר לבדו ב-70 אלף), ונבחרה ל"להקת השנה".

"לא אופיע, כי אני לא רוצה להיראות פאתטי"

ההצלחה הביאה לאלבום שלישי ולפירוק מהיר. אחרי שהתפרקה "נוער שוליים" ניסה מיקיאגי את כוחו כאמן סולו ואף הוציא שירים לילדים, אך נכשל. הוא החליט לפרוש ממוזיקה, התכנס אל תוך עצמו למשך שנים של חיפוש אישי, במהלכן התוודע לעולם המיסטיקה. במקביל התמקד בתחום האיפור, הוא הפך למאפר מבוקש, אך עזב את תל אביב לטובת מגורים במושב. לצד זאת העלה 30 קילוגרמים, שנוספו למשקל גופו.

כעת, 22 שנה אחרי "נוער שוליים", ואחרי שסרב לשלל הצעות לשוב לעולם המוזיקה, מיקיאגי חוזר. מבחינתו הגיע הרגע הנכון והשיר המדויק. השיר הוא "לא כל אחד יכול", שאת מילותיו כתב שמואל קלוסקי. מיקיאגי עצמו אחראי ללחן, לעיבוד ולהפקה המוזיקלית. מדובר בסינגל ראשון מתוך אלבום סולו, שצפוי לצאת בהמשך השנה. הוא שר בו: "לא כל אחד יכול לצעוק את האמת".

"בוא נאמר שהייתי בהריון 22 שנה, ועכשיו הלידה, בשידור חי", אומר מיקיאגי. "היה לי קל מאוד להתכנס לתוך איזו קונכיה כל כך הרבה שנים, אבל די, זה כבר חזק ממני".

"היה אגו שלילי, פירקתי את הלהקה ומאז לא ראיתי אותם"

-תחזור להופיע?
"לא נראה לי. כי הופעה תדרוש ממני לגעת ב'נוער שוליים'. הרי אני לא אוכל לברוח מזה. קהל שבא גם רוצה לשמוע 'אמסטרדם', אולי הוא רוצה לשמוע 'ציירי לך שפם', וזה פאתטי, זה פאתטי שאני, בגילי, במצבי ובמראה שלי, לעמוד ולשיר 'ציירי לך שפם'".

על פירוק "נוער שוליים" בשיא ההצלחה הוא אומר: "מהצד רואים את זה כמשהו נורא זוהר ונורא מצליח, ופתאום, אתה יודע, האגו מתחיל לצאת, האגו השלילי מתחיל לצאת, כבר לא אהבנו אחד את השני. ואז בין לילה, היינו בישיבה, אמרתי 'הלהקה הזאת מתפרקת', קמתי והלכתי, ולא ראיתי אותם עד היום".

-אתה בן אדם בודד?
"אני בן אדם לבד הרבה, אבל אני לא בודד. יש לי שני מחשבים, יש לי חיים סוציאליים שלמים בתוך הפייסבוק. ויש לי את עולם המוזיקה, שזה המחשב השני שלי, שבו אני יכול לברוח ולשקוע ולעשות את הדברים שבאמת אני אוהב. אני לא הפסקתי לעשות מוזיקה, אני לא יכול, זה כאילו הדי.אן.איי שלי. נולדתי למוזיקה".

>> הצביעו למצעד הלהיטים של ריהאנה!