אין תמונה
עדכונים בטוויטר. עטיפת החדש של גורילאז

אחרי שטחנו וסיכמנו את השנה, העשור והמאה הגיע הזמן להסתכל קצת קדימה ולראות מה צופן לנו עולם המוזיקה הבינלאומית ב-2010. אומנם חודש ינואר כבר בעיצומו, אבל כל השנה עדיין לפנינו.

חמש שנים אחרי ההצלחה המסחררת של "Demon Days", הלהקה המצוירת והמעולה ה"גורילז", מוציאה אלבום נוסף. ב- "Plastic Beach", שייצא במרץ הקרוב, יתארחו מוזיקאים מכובדים כמו לו ריד, סנופ דוג, הראפר מוס דף ועוד. את רוב המידע לגבי האלבום, שנעשה תחת מעטה מסתורי, מסקרן ומגניב כמו שרק הגורילז יודעים ליצור, סיפק מרדוק ניקלס. הקריקטורה שמנהיג את הלהקה, שיתף את המעריצים באמצעות הטוויטר שלו, שהאלבום כבר כמעט מוכן ויהיה בעל סאונד אלקטרוני טיפוסי. את האלבום מפיק "Danger Mouse" שגם הפיק את האלבום הקודם של הלהקה יחד עם דיימון אלברן, המוח שמאחורי ההרכב. בינתיים קבלו את הסינגל הראשון "Stylo".

מסתמן שמרץ הולך להיות חודש גדוש באלבומים חדשים. כריסטינה אגילרה צפויה להוציא במהלכו את אלבומה החדש, "Bionic". בריאיון שהעניקה לאחרונה סיפרה הזמרת כי לשירים יהיה סאונד עם "גלאם" פופ-היפ הופ, שמושפע מ"ווג" של מדונה. קטעים איתה. אגילרה כתבה את רוב השירים לאלבום, כששלוש בלדות מתוכו נוצרו בשיתוף פעולה עם הזמרת האוסטרלית Sia, ביניהן גם שיר הנושא האלקטרוני "Bionic". שיתופי פעולה נוספים באלבום היו עם לינדה פרי, סנטיגולד והזמרת Mia.

U2 מבטיחים התבוננות פנימית

יו 2 U2 בונו (צילום: Alexandra Wyman, GettyImages IL)
רוחניק. בונו | צילום: Alexandra Wyman, GettyImages IL

גם U2 אמורים להוציא השנה אלבום חדש. הלהקה, שצפויה, אולי, לבקר אצלנו בקיץ הקרוב, תוציא את "Songs of Ascent", גם כן ביוני. הסינגל הראשון מתוכו יהיה ככל הנראה "Every breaking wave". בונו תיאר את האלבום ל"רולינג סטון" כרוחני, עמוק ומדיטטיבי שגורם להתבוננות פנימית והרהורים ללא פשרות, כזה שגורם לו לרצות להוריד את הנעליים לפני שהוא מאזין לו. רוחניות מישהו?.

ואם כבר דינוזאורים בעולם המוזיקה, אגדת המטאל אוזי אוסבורן צפוי להוציא אלבום ביוני הקרוב שיקרא "Soul Sucka!". זה יהיה האלבום הראשון של אוסבורן עם הגיטריסט החדש גאס ג'י, שהחליף את זאק וויילד, הגיטריסט הוותיק של אוזי. האלבום הופק על ידי אוסבורן וקווין צ'רקו ויכלול שירים כמו "Let it Die"',"Diggin' Me Down" וכמובן שיר הנושא של האלבום "Soul Sucka". הציפיות מ"סאקה" גבוהות שכן הוא יצטרך להתמודד ולהתגבר על ההצלחה של האלבום הקודם "Black Rain" שמכר למעלה מחצי מיליון עותקים בארה"ב.

אסטל וליל וויין יתארחו אצל ווייקליף ז'אן

ווייקליף ז'אן, האיטי (צילום: Gettyimages IL, getty images)
קשור לליאור ז'אן? ווייקליף | צילום: Gettyimages IL, getty images

וויקליף ז'אן עסוק בימים אלה בעיקר בגיוס תרומות לנפגעי רעידת האדמה בהאיטי. ז'אן, שהוציא בנובמבר האחרון אלבום שהיה מבוסס כולו על שורשיו ההאיטיים, יוציא בקיץ הקרוב את האלבום הכי אישי שלו עד כה, "Wyclef Jean". לאחרונה הכריז ז'או שלפחות שבעה שירים יהיו רק בליווי גיטרה ופסנתר ובשאר השירים יתארחו זמרים כמו ליל וויין, אסטל, נטאשה בדינגפילד והזמר הג'מייקני Movado.

בגזרת הקאמבקים, להקת "Stone Temple Pilots", תוציא אלבום (שנותר נטול שם נכון לרגע זה) במאי הקרוב. אחרי פרידה של כמה שנים בעקבות בעיות שונות, כולל התמכרות קשה לסמים של הסולן סקוט וויילנד, שהספיק בינתיים לצאת בקריירת סולו ולהיות הסולן של להקת "Velvet Revolver", התאחדה הלהקה ב-2008. לאחר סיבוב הופעות של חצי שנה בו ניגנו את להיטי העבר שלהם, החליטו החברים להקליט אלבום חדש, הראשון שלהם מאז "Shangri-La Dee Da", שיצא ב-2001. בריאיון למגזין "ספין" הבטיחו הפיילוטים שהצליל המוכר ואהוב נשמר באלבום הזה ומבטיחים הנאה למעריצים.

ומה עוד? מארון 5, גרוב ארמדה, מאסיב אטאק, שארלוט גינסבורג

עוד אלבומים שאנחנו יותר ממחכים להם השנה: "Massive Attack - "Heligoland, שייצא ממש בקרוב, ב-9 בפברואר. "Groove Armda - "Black Lights, שייצא ב-26 בפברואר ומתוכו כבר יצא הסינגל "Paper Romance".

"Charlotte Gainsbourg – "IRM - שיתוף פעולה מדהים עם בק וההרכב הצרפתי "Air", הניב את האלבום שיצא השבוע. Maroon 5 צפויים להוציא אלבום חדש במאי, בתקווה שלא יתפרקו עד אז.

בקיצור, הגיע הזמן לאחל: שתהיה שנה טובה ופוריה!