עריכה: גילי בכר, צילום: רותם ואחניש

"הסרטון שלפניכם הינו למעשה מונטאז', או אם תרצו תקציר, שהורכב מתוך שלל סרטונים שנזרקו לתיקיית 'טורים קיץ 2013', שהיא למעשה תת-תיקייה בתוך תיקיית 'וידאו הקולקטיב' הכוללת את תיעוד מסע ההופעות של הקולקטיב בקיץ 2013 וממוקמת על הארדיסק המחליף לו ידיים וכן קיבולת מעת לעת", אומר רועי ריק, "סולן להקת "הקולקטיב", שמוביל אותה יחד עם עידן רבינוביץ' ויוסי מזרחי.

על ריק וחבריו עברה שנה מגניבה ומוטרפת של הופעות גדולות באירופה, כולל בפסטיבל גלסטונברי היוקרתי. "למעשה, אם לא הייתה התת-תיקייה מתוארכת, היינו מתקשים להאמין שכל זה התרחש רק לפני חודשים מספר, עת טלטלנו את עצמנו ואת מטלטלנו בין ואנים, סאונדצ'קים, שדות בוץ ושדות תעופה", הוא מוסיף.

"מפראג לסלמה, מגלסטונברי לרמת-גן"

"נדמה כי היה זה לפני שנים רבות שהיינו דחוקים בבסים של השורה הראשונה של ההופעה של פורטיסהד, מחליטים בינינו לבין עצמנו שכשחוזרים לארץ, מתחפרים באדמה ועושים את האלבום הזה", הוא נזכר. "מאז, ואנים התחלפו בגט-טקסי, פראג התחלפה לרחוב סלמה, וגלסטונברי התחלף למתחם האולפנים העצום של רמת גן (וכל דוכני המזון שביניהם). אנחנו החלפנו הארדיסק, ובו יש תיקייה חדשה, 'אלבום' שמה, ובה תת-תיקיות, כל אחת מהן מכילה מאות קבצי שמע המורכבים להם מסדרה כמעט אינסופית של ספרות בינאריות. ועכשיו, עלינו להוציא ראשינו מהמאורה, ולהמיר את כל זה חזרה לשירים יפים ומסע חדש".

"הקולקטיב" יופיעו במועדון בארבי בתל אביב ב-27.2, הופעה בה יבצעו שירים חדשים מהאלבום המתקרב, לצד מיטב הלהיטים הוותיקים.

>> רבקה זהר ולירון לב השיקו אלבום - האזינו לחמישה שירים