יום השנה לרצח הנורא של ג'ון לנון חבר להקת "הביטלס" ומהאייקונים הגדולים במוזיקה בכל הזמנים, שחל אתמול, העלה אצל חברו ללהקה והשותף לכתיבת קלאסיקות רבות, פול מקרטני, את הזכרונות הקשים מאותו יום אפל.

מקרטני התארח בתוכנית הטלוויזיה של ג'ונתן רוס, ושם דיבר על ההלם שפקד אותו לפני 34 שנה, ב-8 בדצמבר 1980, כששמע שלנון איננו, אחרי שנורה מידיו של מרק דיוויד צ'פמן, שהעריץ אותו.

"זה היה כל כך נורא, ולא הצלחתי לעכל את זה", נזכר סר פול. "במשך ימים, לא יכולתי לקלוט שהוא איננו. אני זוכר שהבשורה הגיעה אלי בשיחת טלפון מוקדם בבוקר כשהייתי בבית, ונכנסתי להלם גדול. הייתי צריך גם לספר ללינדה (אשתו, שמאז כבר הלכה לעולמה) ולילדים. זה היה מאוד קשה".

על המתנקש צ'פמן אומר מקרטני: "הזבל הזה, זבל הזבלים. זה לא היה רצח שהונע מסיבות פוליטיות. זה היה ממש עניין רנדומלי. פשוט סתמי".

מקרטני הוסיף ששמח על כך שהספיק לתקן את יחסיו עם לנון בסוף שנות השבעים, אחרי שבתחילת העשור ידעו משבר ביחסים עקב פירוק הביטלס.

מארק דיוויד צ'פמן, שהורשע ברצח מדרגה שנייה, יישאר בבית הסוהר עוד הרבה שנים, אחרי שבקשתו לשחרור על תנאי נדחתה בחודש אוגוסט האחרון.