אין תמונה
"יש לי יותר אוהדים בארצות הברית מבישראל". יובל רון

המוזיקאי והמלחין הישראלי יובל רון (46) מועמד לפרס ה"גראמי" בקטגוריית "Best Traditional World Music Album". המועמדות היא על האלבום "Seeker of Truth", אותו הוציא לאחרונה רון יחד עם האנסמבל שלו. באנסמבל חברים נגנים וזמרים מרחבי העולם, ביניהם גם הזמרת סמדר לוי והרקדנית מאיה קרסו. ההצבעה ל"גראמי" תערך ב-9 באוקטובר. האלבום ייצא בארץ בתחילת 2010.

רון, החי כיום בלוס אנג'לס זוכה להצלחה בינלאומית בתחום המוזיקה האתנית. הוא חולש על תחומים רבים - הלחנת מוזיקה לסרטים, תיאטרון, מחול ועוד. במהלך הקריירה שלו הספיק להופיע מול מלך מרוקו, לזכות ב-2007 בפרס האוסקר על פסקול הסרט " West Bank Story" בבימויו של ארי סנדל, ולנגן עם אמנים שונים מרחבי העולם ביניהם עומר פארוק טקבילק, יאיר דלאל, התזמורת הסימפונית של מוסקבה ועוד. בישראל הופיע רון בפסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים ב-2007.

"התרגשתי במיוחד ממספר המיילים שקיבלתי"

-מזל טוב למועמדות לפרס הגראמי, איך אתה מרגיש עם המעמד?
"מאד משמח אותי לדעת שאנשי תעשיית המוזיקה בארה"ב בחרו בתקליט 'Seeker of Truth ' להיות אחד המועמדים לגראמי שהוא הפרס החשוב ביותר בתחום המוזיקה בעולם. יותר מזה מחמם את ליבי מספר המיילים שקבלתי ב-24 השעות האחרונות - מאות על מאות של אימיילים עם ברכות מכל העולם. רבים כתבו עד כמה ההודעה על המועמדות לגראמי שימחה אותם כי 'Seeker of Truth' הוא התקליט האהוב עליהם במיוחד".

אין תמונה
האנסמבל של יובל רון

-אתה פועל למען קירוב לבבות ושלום. איך זה בא לידי ביטוי?
"המוזיקה שלנו מקדמת את השלום בזה שהיא מנמיכה את המחיצות בין עמים שונים באמצעות החיבור של כמה סוגי מוזיקה - Folk Music, Sacred Music ומוזיקת עולם. התקליט שנקרא 'Our Prayers On The Road To St Jacque' (יצא בארץ ביוני השנה דרך הלייבל "מגדה" של "האוזן השלישית") הוקלט בשלושה בתי תפילה שונים: יהודי, נוצרי ומוסלמי".

-חשבת לחזור לארץ וליצור פה?
"כל הקריירה שלי היא בארצות הברית. אני חי כאן כבר 25 שנה, יותר ממחצית חיי. איני עובד בישראל ואיני חלק מהחיים התרבותיים בישראל. לעיתים נדירות זה קורה. אולם, כאשר הלחנתי מוזיקה ל-'Power Rangers' כתבו עלי בעיתונות בארץ. גם כאשר זכיתי באוסקר ב-2007 עבור הסרט 'West Bank Story' נכתב עלי עמוד שלם בעיתון 'הארץ'".

"אני לא רואה את עצמי חוזר ויוצר בארץ"

"לפעמים מפרסמים ביקורות על תקליטים שלי כאשר הם יוצאים לאור", ממשיך רון, "אני מקבל מיילים באופן קבוע מאוהדים של המוזיקה שלי בארץ - מוזיקאים והרבה רקדנים וכוריאוגראפיות שרוצים לשתף פעולה. אבל כמובן שאני מקבל הרבה יותר מיילים מאנשים בארצות הברית ובלוס אנג'לס כי שם יש יותר אנשים שמכירים אותי מאשר בישראל.

"אני מקווה לחזור להופעה בירושלים ב 2010 ומקווה לבקר ולהופיע יותר בישראל בעתיד, אבל קשה לי לדמיין מצב בו אוכל לחיות בישראל. אולי בגיל 80 אצא לפנסיה באיזה מקום שקט בגליל".