ג'וש פרומו (צילום: דורון עדות)
"עברתי שינוי מאוד גדול בחיים, נהייתי בן אדם אחר". ג'וש | צילום: דורון עדות

בחודשים האחרונים השם Josh הוא אחד השמות החמים בפופ המקומי, עם סינגלים כמו "אשאר", "לתת יותר מדי" ו"רק תדעי", שחיברו פופ ודאנס אמ.טי.וי עם מוזיקה מזרחית ואתנית, מוזיקת עולם, אלקטרונית ואלמנטים של רוק. השירים של ג'וש צברו מאות השמעות בתחנות הרדיו והוא מועמד חזק לתואר "תגלית השנה" במוזיקה הישראלית. הוא גם חיבר עבור ליאור נרקיס את הלהיט "לא מוותרים", עבד עם משה פרץ על השיר "Not Just A Fan", גרסה באנגלית ל"אשאר" והוציא סינגלים נוספים כמו "מתגעגע" ו"אנה בשמלה אדומה". כל אלה התגבשו כעת לאלבום הבכורה של ג'וש, "אשאר", שיוצא היום רשמית.

נולד כיהושע פרץ, למשפחה מרוקאית עם 7 ילדים מבאר שבע

אבל הסיפור של ג'וש מתחיל אחרת. הוא נולד כיהושע פרץ לפני 24 שנה בבאר שבע, בן למשפחה ממוצא מרוקאי עם שבעה ילדים, אבא ירקן ואמא שלא עובדת עקב מחלת דלקת פרקים בידיים וברגליים. בבית אף פעם לא היה הרבה כסף, אבל ליהושע היתה את הפינה הקטנה שלו להתבודד. הוא היה ילד ביישן, ללא חברים, שלא יוצא החוצה מהבית, כמעט ולא יוצא מהחדר, בקושי מדבר עם הוריו, סגור, מנותק. בבית הספר הסתובב לבד, לא יצא לטיולים שנתיים או ימי כיף. בגלל משקל עודף הדביקו לו תווית של ילד ואחר כך נער שמן, והתנכרו אליו. "אני אדם סגור וביישן", הוא אומר, "ככה גדלתי כילד שמנמן עם דימוי עצמי לא טוב שפגע לי בביטחון מאוד. היו הצקות בבית הספר, לא הסתדרתי חברתית, קראו לי בשמות. הייתי לבד ברמות קיצוניות"

בגיל 17, בעקבות הערה אגבית שהעירה לו השכנה, החליט לקחת את עצמו בידיים. הוא התחיל לאכול נכון ולעשות ספורט וכושר, הכניס את עצמו למשטר אימונים והשיל מעצמו תוך כמה חודשים 20 ק"ג. "קיבלתי כאפה", הוא מסביר, "ושאלתי את עצמי למה אני נראה ככה? החיים שלי היו אפורים, לא נישקתי אף בחורה, הייתי בן אדם עצוב. החלטתי לעשות שינוי, הפסקתי לאכול כמו מטורף, יצאתי לריצות, כפיפות בטן, שכיבות סמיכה. הורדתי 20 קילו בחצי שנה. הסתפרתי, נהייתי בן אדם אחר, חיצונית. התחילו לפנות אלי יותר יפה, להתיחס אחרת. רציתי לשמור על זה ולהגשים חלום".

אין תמונה
"אני עושה פופ אלטרנטיבי". ג'וש על עטיפת אלבום הבכורה

-ואז הגעת למוזיקה?
"הביטחון התחיל לעלות והתחלתי להתעסק במוזיקה. היום אני אדם שונה לגמרי. יש לי חברים, החיים שלי השתנו מקצה לקצה. ההורים שלי לא הכירו אותי עד גיל 20, הייתי מנותק מהם. היום אני בן אדם אחר ממש. הייתי מאוד עצוב, לא הייתי שמח בכלל. היום אני אחרת, אבל בבית שלי אין הרבה כסף. לכן הרצון שלי להצליח היה מאוד חזק והתחלתי דרך האינטרנט שזה בחינם ודרכו אפשר לפרוץ. לשמחתי זה עבד ואני מקווה להחזיר למשפחה את מה שנתנו לי".

-איך התגלית? למה דווקא אתה?
"שאלתי את עצמי את זה. יש הרבה כוכבים מריאליטי אז למה אני? זה כמעט ולא קורה בשנים האחרונות. יחד עם זאת מאוד מאמין בעצמי, שיש לי מה להביא, להראות משהו אחר, שאולי אין את זה בארץ והלכתי עם זה באמונה עיוורת. עזבתי עבודה ולא למדתי והשקעתי הכל. לפני המוזיקה הייתי מנהל צוות בנטוויז'ן ולפני זה אחראי משמרת במוקד טלפוני של אג"ד. אתה קם כל בוקר ולא רוצה לעבוד, רק מוזיקה בראש. בשלב מסוים אמרתי שאני בן 21-22 וחייב להשקיע במוזיקה וזה יקרה, לשם כיוונתי, להחתמה שיגלו אותי ומשם לכבוש כמה שיותר".

-איך הוחתמת?
"התחלתי לעשות קאברים לשירים מוכרים והעליתי לרשת, ליו טיוב ומשם לפייסבוק. קאבר ראשון קיבל מעל 200 לייקים, זה היה היסטריה, המון שיתופים ותגובות ובקשות והעליתי עוד קאבר ועוד חד ובסך הכל 15 קאברים, כולם ללהיטים גדולים שחידשתי בדרך שלי. התחילו לפנות כתבים מהדרום ועשו עלי כתבות. נדב אבקסיס הסטנדאפיסט אמר שאוהב מה שעשיתי ורוצה לעזור לי. הוא קישר אותי לאנשים ושיתף את השירים. לירון פרנקו מ'שרית הפקות' אמר שהוא עוקב אחרי שנה ורוצה שאבוא לפגישה עם חומר מקורי כי הוא יכול להציע לי משהו טוב. הלכתי בלי ציפיות, היתה כימיה מדהימה ואמרו שרוצים להחתים ולהשקיע. זה רגע היסטרי שלא אשכח לעולם, חיכיתי לו כל החיים וזה לקח לי שלוש שנים, הצבתי מטרה והיא הושגה. הקיפו אותי בצוות מנצח, כולל היחצן שלי עופר מנחם, שבלעדיו לא הייתי מצליח ככה ברדיו".

-אמרת שאתה מביא משהו מיוחד שלא היה לפניך.
"קודם כל יש לי צליל בקול שהוא אחר והיום אני מבין עד כמה. צורת השירה שלי שונה מאוד. אני מפצל מילים ויש הברות שאני שר בדרך שלי. ההלחנה שלי מושפעת מחו"ל, משהו מיוחד שעדין אין כאן. מבחינת הסגנון לקח לי הרבה זמן להגדיר למרות שאני לא אוהב. בעיני אני עושה פופ אלטרנטיבי שמושפע מהרבה סגנונות ומכניס את מה שאני אוהב בשירים. הכל מבוסס על פופ ויש 'הוקים' ומלודיות מסחריות כי זה בא לי טבעי. בשיר אחד יש יותר אתני, בשני יותר אר אנד בי ובשלישי יותר רוק. אני מגוון, כל סינגל בצבע אחר".

"אני רוצה להגיע להישגים שזמרי פופ בארץ עוד לא השיגו"

-למה Josh באנגלית?
"זו החלטה אסטרטגית של המנהלים שלי. לקראת הסינגל הראשון ראיתי שזה מה שהם בחרו וזרמתי. השם שלי הוא יהושע פרץ. אני עוד פרץ. תמיד קראו לי 'ג'ושוע' וזה נדבק. שואלים אותי אם אני אמריקאי ואני מתקן למרוקאי".

-שאיפות?
"אני מאמין בעצמי ומציב מטרות ומגשים. בארץ אני רוצה להגיע לאלבום שמוכר זהב, 20 אלף עותקים, למלא היכלים, שתהיה לי כמות קהל גדולה. רוצה להיות מאוד אהוב מוזיקלית ולקבל אהבה והערכה ולהתפרנס מזה. אני רוצה להגיע להישגים שזמרי פופ בארץ עוד לא השיגו. אני רואה את עצמי נמצא שם עם הזמן ועבודה קשה.

"לגבי חו"ל אני מגיל קטן שר באנגלית ושומע אנגלית וחושב שיש לי פוטנציאל טוב להצליח שם. שיעשו לי שם הפקה לועזית לכל דבר ולעשות שם דואטים. אני רואה את עצמי מתערבב שם בתעשיה. חו"ל זה מאוד גדול ומטורף, יש אלפי אנשים מוכשרים בכל ז'אנר וצריך הרבה מזל. אני רואה את עצמי שם ומכוון לשם בגדול. הקלטתי שני שירים באנגלית, אני אוסף חומרים והמשרד שלי בפגישות בניו יורק ולוס אנג'לס עם מפיקים וחברות. ביקשתי שיספרו לי רק כשיש דברים סגורים. כרגע אני מקליט וזה נשמע מצויין".

"אני מחפש בבחורה צניעות וחמימות"

-אמרת שלא נישקת בחורה עד גיל 17.
"היתה לי חברה שלוש שנים, מערכת יחסים. צצו בעיות, האופי התנגש ונפרדנו. מאז לא היתה לי חברה. התחלתי לצאת לפני שבועיים עם מישהי וזה לא עבד, כי אני לחוץ ועמוס ולא היה לי זמן לטפח מערכת יחסים. היא הבינה את זה. כרגע אני פנוי ורווק וטוב לי ככה בינתיים".

-מה אתה מחפש בבחורה?
"צניעות זה דבר מושך ומדהים. אוהב בלונדיניות ושחרחורות, אוהב מבט ועיניים. היא יכולה להיראות כל דבר לכאן או לכאן. החברה הקודמת, הכרתי אותה במבט של שניה, התחלנו לדבר ונהייתה אנרגיה טובה. צניעות חשובה לי מאוד וחמימות זה דבר שחשוב לי".

"נשים מבוגרות מציעות לי את עצמן ישירות, הכל על השולחן"

-יש הצעות ממעריצות?
"יש וזה מטורף, לא חשבתי שזה יקרה. ההופעה הראשונה הגדולה שלי היתה במימונה בבאר שבע, משה פרץ אירח אותי בשני שירים והיו צרחות מטורפות. משה שר את 'אשאר' והקהל שר בעל פה, הייתי בהלם לא יכולתי ללכת, ברמה כזאת. מאבטחים באו ולקחו אותי. המעריצות שם בכו. הצעות ממעריצות יש הרבה, בפייסבוק, חלקן הזויות, גם מנשים מבוגרות מאוד ששולחות הודעות הכי ישירות כמו 'אני גרה לידך, בא לי עליך, אני רוצה אותך, בוא אלי'. או 'מתי אתה בנתניה, תגיע, זה המספר שלי, תבוא'. הכל גלוי על השולחן. אני מודה שחלקן מאוד מפתות ויצא שנפגשתי עם כמה בנות בחדרה, נפגשנו על הדרך, זה נחמד".

-לסיכום?
"הכל עניין של רצון. כוח רצון יכול להביא אותך למקומות מדהימים, אפשר לעשות הכל".