שישים שנה לא הגיע הזמר פול אנקה לישראל, ופתאום הוא חוזר הנה להופעה אחת, שתתקיים במוצאי שבת בהיכל נוקיה בתל אביב, שישה חודשים בלבד אחרי צמד ההופעות שקיים בנוקיה בנובמבר האחרון.

"זה מראה שלפעמים יש לנו שיפוט לא נכון", אומר פול אנקה בהומור, ומוסיף ברצינות: "בעבר, בכל הפעמים בהן יצאתי לסיבובי הופעות וחשבתי לבוא לישראל צצה בכל פעם בעיה אחרת, של משא ומתן או משהו אחר שהשתבש, ולא התאפשר לי לבוא. אני מאוד עצוב על כך, אבל זה גם הפך את הביקורים שלי בישראל לתענוג גדול יותר, כשלבסוף אני מגיע ואני רואה שיש סיבה לכל דבר. ועכשיו אני חוזר כל כך מהר ואולי אמשיך לחזור, כל עוד אנשים ירצו לראות את ההופעות שלי".

"אני לא בעמדה של לשפוט את אלביס קוסטלו"

"שמעתי על הביטול של אלביס קוסטלו בישראל, אבל לא שמעתי דברים לעומק. למרבה הצער אני לא מחבר בין הדעות הפוליטיות שלי לבין האמנות שלי ולמה שאני עושה כאדם. יש בי מידה של התרגשות ורצון לבוא לישראל ואני מגשים עכשיו את הרצון הזה. המעשים של אלביס קוסטלו או כל אדם אחר הם בסופו של דבר לא ענייני, ואני לא נמצא בעמדה שממנה אני יכול לשפוט אדם אחר. אני חושב שכולנו יחידה אחת בעולם, וחשוב לעשות מה שאנחנו עושים למען כולם, כשאנחנו יכולים".

-האם אחרי כל השנים הללו אתה עדיין מתוח לעלות לבמה?
"בתחילת הקריירה שלי", נזכר אנקה, "הייתי מאוד מתוח כשהייתי עולה לבמה. כי אתה נזרק לתוך סיטואציה שהיא לא טבעית, למרות שאתה יכול ליהנות מנה. עם השנים אתה לומד מהדברים שעשו אנשים כמו פרנק סינטרה וסמי דיוויס ג'וניור בלאס וגאס, ואתה רוכש לעצמך ידע ומגיע לאיזור נוח שבו אתה מרגיש בסדר. אז אני לא מתוח מלעלות לבמה, אני מתרגש, אני ממוקד ואני נלהב לצאת ולתקשר עם הקהל, אבל אני לא נלחץ בכלל. זה מאפשר לי לתפקד כמו שצריך בסיטואציה".

"אני עונה לרצונות הקהל ששם את כספו"

-מה אתה מכין למופע במוצאי שבת?
"אני בודק מי הקהל, והאם הוא היה גם בשתי ההופעות הקודמות שלי. לפי זה אני בוחר את השירים ואת איך שאבצע אותם, לפי מה שאותם אנשים רוצים לשמוע ולראות. כשאני חוזר למקום, ובמיוחד לישראל, שהיא מאוד חשובה לי, אני רוצה לוודא שיש לי את כל מה שנדרש בשביל לענות לרצונות ולצרכים של הקהל שלי. כי אנשים באים ושמים את הכסף שלהם, וזה לא קל לעשות בימים אלה".

>> ניל סדקה יופיע בהיכל נוקיה ב-16 באוקטובר 2010