אסף אמדורסקי פרומו (צילום: פז בונפיל)
אלבום בשביל הכיף. אסף אמדורסקי | צילום: פז בונפיל

אסף אמדורסקי מוציא שיר חדש בשם "זוג משמים", אותו כתב והלחין. הגירסה המלאה של השיר כפי שמופיעה באלבום היא באורך 9.34 דקות, ובמקביל אליה מוציאה אמדורסקי לרדיו ולמדיה גרסה מק'וצרת בת 4:42 דקות בלבד.

"הנושא של השיר הזה מאוד ברור בעיני", אומר אמדורסקי, "אני לא רוצה להוסיף מילה, לא רוצה להרוס בהסברים. גם ההשפעות המוזיקליות על השיר הזה כתובות בצבע אדום ברור. השפעות כל כך ברורות שלא צריך להיות מומחה למוזיקה בשביל לשמוע. זה מגיע אך ורק ממוזיקה לועזית, רגעים גדולים מהסיקסטיז ומהסבנטיז, אולי גם חיבה ללואי להב ב'תמוז'. אני קודם כל מאזין מושבע ורק אחר כך אמן, אז נתתי לחלק הזה של הבחורצ'יק שמתלהב מאלבומים להשתלט על הפרויקט ולעשות משהו חינני להאזנה, ככה בכיף".

"זוג משמים" הוא שיר שני מתוך האלבום החדש של אמדורסקי "צד א", שצפוי לצאת בתחילת ינואר, ויושק רשמית בהופעה חגיגית שתתקיים ב-29 בינואר 2011 במועדון התאטרון ביפו-תל אביב. קדם לו הסינגל "איפה את היום", שזכה לתגובות מפרגנות בקרב הקהל והתקשורת. באלבום החדש, שייצא כשנתיים אחרי אלבומו הקודם "הרי את", מנגן אמדורסקי בכל הכלים.

"יש מעט שירים, אבל כל שיר מלמיליאן"

אסף אמדורסקי פרומו 2 (צילום: פז בונפיל)
הרבה קדימות למוזיקה ולנגינה. אסף אמדורסקי | צילום: פז בונפיל

"אנחנו בימים אלה אורזים את הדיסק, עושים מאסטרים אחרונים", מספר אמדורסקי. "יש עוד עבודה על העטיפה, המאוד יפה, שעיצבה קסניה, שעשתה גם את עטיפת האלבום הקודם. הפעם זה אלבום אחר לגמרי, אסופה של שירים שנאספה בתקופה קצרה, עם הלך רוח מאוד אחיד. יש פה הרבה קדימות למוזיקה ולנגינה, קטעים מוזיקליים ארוכים, יש הרבה נשימה. זה לא אלבם לחוץ בשום צורה, מעט שירים יחסית, שבעה שירים, אבל כל שיר מלמיליאן. הוא נוצר בשביל שיהיה כיף לשמוע אותו. אולי בזה הוא קצת מזכיר את האלבום השני שעשיתי ב-96' והיה אלבום 'לייבי'".

-על מה אתה שר בו?
"אני שר על החיים, ברור, על מה אני אשיר? יש תמיד דיבור על החיים. אבל יש כאן הרבה נשימה ומקום למוזיקה לתת את ההצללה הנכונה, אין 'מגילות' הפעם".

"מאוד כיף לי להתעסק בצד הויזואלי של הגשת השיר"

בימים הקרובים יצלם ויביים אמדורסקי קליפ עלילתי לשיר החדש בגרסתו המלאה. גם לסינגל הקודם שהוציא מהאלבום, "איפה את היום", ביים אמדורסקי קליפ. "השלב של הקליפים כרגע מאוד מעניין אותי", אומר אמדורסקי. "אני מביים, נתנו לי להשתמש באלבום הזה במצלמת קאנון חדשה 7D, גם סטילס וגם וידיאו, ואני עושה כל מיני דברים. חלק מזה יצא בקליפ של 'איפה עד היום', שצילם גיגי בן ארצי מ'טייגר לאב'.

"עכשיו אני מתכנן לצלם את הקלפ השני ומחפש מה יהיה בו. צריך להיות הצלם, המפיק, הבמאי והזמר. זה מתבשל ותוך כמה ימים נצלם. השבוע אני עדיין מתעסק במוזיקה, אבל בקרוב אצא לשטח. כבר עשיתי מבחני בד לשחקנים לקליפ, שהייתי רוצה שיהיה סרטון עם עלילה. כרגע זה מבוסס על נונ-אקטרז שאני מסיע אותם בעלילה. הרבה מזה אמור לקרות מתוך המקרה. אני שם אנשים מסוימים בנופים זרים להם עם קבוצת אנשים זרה ובודק סיטואציות שנוצרות ומצלם בלייב. בעריכה מנסים ליצור מזה סיפור. יש לי כבר התחלה לרפרנס, לאיזה סיפור. פעם ראשונה שאני מתעסק בצד הזה, של להגיש גם את החלק ויזואלי וזה מאוד כיף ומאתגר ומשמח, כיף חיים".

מצליח לפתוח את הפה על הבמה

-ויש את המופע החדש, שהשקת בפסטיבל הפסנתר.
"כן, המופע 'קטעי קישור'. זה ניסיון אחר שלי להתעסק עם טקסטים ברמה של לספר סיפור וקצת פחות להיות מוזיקלי. עבדתי עליו עם איתן בלום שהוא בדרך כלל שחקן, במאי ומתרגם והפעם תחת הכותרת של יועץ אמנותי. נעשתה עבודה מאוד יפה שלו בלאמן אותי להצליח לפתוח פה על במה, נהיה פתח שאני ממשיך לבדוק אותו. זה מופע קטן, מאוד אינטימי, אבל הוא לא בא במקום ההופעות הגדולות. אני מספר את הסיפור של השירים, פחות עלי. משתמש בביוגרפיה שלי, אבל הסיפור יותר חשוב מהאמת. לא תמיד מעניין לפרט איפה שצריך, כי השיר יותר חשוב. יש פה מערכת שדי מאוזנת בין הדבר הזה של לספר, לבין הערך של להסתיר".

-ואיך החיים?
"הכי אני סובל ממחירי הדירות בתל אביב, מישהו יכול לקנות פה דירה? שמע, האמת היא שאני לא אוהב משהו יותר ממוזיקה. אין לי תחביבים צבעוניים במיוחד. בשעות שאני הכי רוצה שקט, שעות פנאי, או שאני טרוד - אני פונה רק למוזיקה, זה היה ונשאר העניין המרכזי".

>> אור כשדים תחשוף שירים חדשים במופע השקה לדי.וי.די ואלבום הופעה