שלישיית מנגו (צילום: יוסי צבקר)
"תוך שנייה חזרנו להיות מנגו". מירי נבו, יסמין גמליאל ומיכל צפיר בצילומי הספיישל לצדי צרפתי | צילום: יוסי צבקר

"זה קורה כאן ועכשיו ולא מתוכנן לזה עתיד. האיחוד שלנו הוא חד פעמי, חד משמעית, וזה לא הולך להשתנות, לא רמז למה שעתיד לקרות". רק תגידו ליד מירי נבו את המילים "מנגו" ו"איחוד" והאישה היפה והמוכשרת הזו, שבחרה בקריירה של הגשה ושידור בערוץ הספורט על שלוחותיו, נכנסת לכוננות.

ובכל זאת, 18 שנה אחרי שהתפרקו ו-21 שנה אחרי שהוציאו את הלהיט הראשון שלהן, חזרו נבו ואיתה יסמין גמליאל ומיכל צפיר לערב אחד ולהקלטה אחת להרכב המקורי של שלישיית "מנגו", שלהטה כאן בין 89' ל-92' עם כמה וכמה להיטי פופ וסאונד שהיה אז עדכני.

אותו איחוד חד-פעמי של "מנגו" התרחש בצילומי ערב מחווה מיוחד, שנערך בערוץ 2 לבמאי צדי צרפתי, שהיה הבמאי של השלישייה. הערב ישודר בקרוב ב"קשת" ובמסגרתו מבצעות בנות "מנגו" מחדש את להיטן הגדול ביותר "גרה בשינקין", שהלחין רמי קלינשטיין למילים שכתב יאיר לפיד. במקביל יוצאת הבוקר הגרסה למדיה בחברת "הליקון", עם עיבוד, הפקה מוזיקלית וסאונד עדכניים של יועד נבו, לשעבר מעצב הצליל של השלישייה ולשעבר גם בעלה של מירי.

"לא היה סיכוי שאסרב למשהו שישמח את צדי"

שופטי כוכב נולד (צילום: אור גץ, כוכב נולד)
בשבילו הכל. צדי צרפתי | צילום: אור גץ, כוכב נולד

-נו, מירי, לא מדגדג לך לחזור ממש ל"מנגו"?
"לא, ממש לא. היו לי את כל האפשרויות לעשות דברים בתחום המוזיקה ואילו רק רציתי הייתי עושה. אני הרי חיה בסביבה שמוזיקה היא חלק מהבית - ירון בן זוגי הוא הבעלים של אולפני זאזא ובעבר הייתי נשואה ליועד שהוא מפיק מוזיקלי בינלאומי. אבל כנראה שאני יותר אוהבת לדבר מאשר לשיר. לא שאני לא אוהבת לשיר, אבל יותר את מה שאני עושה היום".

-אז איך הגעת לאיחוד המדובר?

"היוזמה נולדה מערב מחווה לצדי צרפתי. יואב צפיר, הבמאי, ובעלה של מיכל, התקשר אלי. אף פעם לא הסכמתי לאיחוד של 'מנגו' ועברו עשרים שנה כמעט. זה אף פעם לא דיבר אלי, לא עניין אותי, פשוט ככה. ואז יואב התקשר וידע איפה ללחוץ, ידע מה להגיד, שאגיד כן. אני פשוט אוהבת את צדי ולא היה סיכוי שאגיד 'לא' למשהו שישמח אותו. יואב לא היה צריך לשכנע, מספיק שהיה אומר צדי. מכאן זה נולד והחלטנו שאם כבר להתאחד אז כמו שצריך והשיר הוקלט מחדש. יועד עשה הפקה חדשה מדהימה. הוא כבר 15 שנה מפיק אמני פופ ורוק בחו"ל בסטנדרטים אחרים לגמרי והקלטנו שירה מחדש".

"הכימיה לא נעלמה, כאילו לא עברו 20 שנה"

מנגו, גרה בשינקין
"עבדנו ארבע שנים להגיע לתיאום בינינו, והנה הוא נשאר". מנגו, עטיפת האלבום המקורי "גרה בשינקין" | צילום:

-איך הרגשת?
"כמו בבית. היה מדהים. בשניות התחברנו. תמיד שרנו יחד וזה פשוט כימיה שלא נעלמה בכלל. כאילו לא עבר הזמן הזה בכלל. זו כימיה שצדי ויועד עבדו באינטנסיביות כדי שנגיע אליה מבחינת החיבור בינינו, הסאונד של השירה והסאונד בכלל שהיה אז ראשוני ושונה מכל מה שהיה אז ברדיו, וזה לא קרה מעצמו. מיכל ואני באנו מרקע משותף, היינו חברות ילדות ושרתנו יחד בלהקה צבאית ונשארנו עד היום חברות, אבל עבדנו ארבע שנים כולנו כדי ליצור את הסאונד והשירה והכימיה ברמה שאנחנו מרגישות אחת את השנייה ועם ההופעות זה רק הלך והתחדד והנה, זה לא נעלם אחרי 20 שנה, פשוט לקח לנו שנייה לחזור לזה".

-ומהבוקר אולי תשמעי אתכן שוב ברדיו.
"אני מאוד אתרגש, כי זה בא ממקום של אהבה, שמחה וכיף. זה מסע אחורה בזמן ויש סקרנות האם השיר יתפוס שוב. יש לי בבית בנות אחת בת 16 והשנייה בת 14 והן לא מכירות את מנגו, אז שמחתי שהן התלהבו וזה נתפס להן מיד. מסקרן אותי אם זה יכול להצליח שוב, כי כרגע זה נשמע מאוד עכשווי. אנחנו עדיין להקת פופ, שלישיית בנות באווירה של פופ, לא רוקנ'רול. אנחנו כבר בנות 40 פלוס אבל זה עדיין 'מנגו', שירה והפקה".

"מספיק לי לשיר בהבלחות בערוץ הספורט"

מירי נבו ארוע מק (צילום: עודד קרני)
"בטוח יש סכום שיגרום לי להסכים לאיחוד של מנגו". מירי נבו | צילום: עודד קרני

-לא דמיינת אף פעם את השם שלך כזמרת מוטבע על אלבום סולו?
"ממש לא. הייתי שם, נגעתי, היה לי כיף, הייתי זמרת והחלטתי שזה לא מה שאני רוצה. בלב שלם, משלמות פנימית מוחלטת. אין לי גרם של געגוע. פה ושם אולי יוצא לי לשיר בהבלחות כאלה או אחרות בערוץ הספורט, אבל אני נהנית לשיר בסיטואציה של רגע וזה מספיק לי".

-איזו מוזיקה את שומעת?
"מחו"ל אני שומעת יותר. U2, מארון 5, קולדפליי. מבחינה ישראלית אני אוהבת את האוסף של מאור כהן".

-נשארת בקשר גם עם יסמין או רק עם מיכל?
" עם יסמין לא. אנחנו בקשר רק בדברים גדולים כמו חתונה או לידה, אבל לא בקשר רציף. מיכל זה כמו אחות, אנחנו חברות כל החיים, עוד מגיל 13 בפתח תקווה".

"אחרי הלידה נורא רציתי לחזור לעצמי"

-אולי בגלל זה שתיכן נראות מאוד צעירות לגילכן. הפפראצי מצלמים לך את שרירי הבטן שנה אחרי הלידה.
"השקעתי בזה, זה לא קרה לי מעצמו. תמיד הייתי ספורטיבית ותמיד רצתי. הייתי בצעירותי אלופת ישראל בהתעמלות אמנותית. אני חיה ונושמת ספורט באופן קבוע ויומיומי ואני גם סקיפרית. אחרי הלידה נורא רציתי לחזור לעצמי. התגעגעתי לקלילות ולכושר, לריצות, היה לי חשוב והשקעתי בזה. עשיתי דיאטה, עבדתי בזה, החזרתי את עצמי לכושר, זה חלק מהחיים שלי. אולי זה מה שמשמר את המראה הצעיר".

-לסיום, איזה סכום כסף את רוצה להופעה מלאה של "מנגו"?
"שאלה קשה. בטוח שיש סכום שיגרום לי להסכים, אבל אני לא בטוחה שיש מי שישלם. עד עכשיו זה לא קרה ביוזמתנו, החלטנו לעוף עם זה. אם הסינגל נורא יצליח אני לא יודעת מה יקרה".

>> חוזרים לתשעים עם קליפ ההיפ הופ "סיבוב דאווין"